Auteur Topic: Verlaging - Schokdemper  (gelezen 747 keer)

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Verlaging - Schokdemper
« Gepost op: vr, 31 mei 2013, 13:00:58 »
Ik heb een vraag omtrent schokdemper patronen. Na wat zoekwerk heb ik hierover te weinig kunnen vinden. Heeft iemand ervaring met golf 1 schokdemper patronen in een polo veerpoot? Hierbij heb ik het over verkorte golf 1 schokdempers. Ik dacht dat deze nog korter zijn dan de verkorte polo schokdempers.

De vraag komt uit het probleem dat mijn 40 mm verkorte polo schokdempers nog te lang zijn. Bij een golf 1 zijn er ook patronen te koop voor de voorpoten. En de manier van monteren aan de toplager is op dezelfde manier als bij een polo dacht ik. Er zijn namelijk voorbeelden van omgebouwde golf 1 schroefpoten om polo schroefpoten voor een polo te maken.

Hopelijk kan iemand mij verder informeren of verwijzen naar sites. -thumbsup-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Verlaging - Schokdemper
« Reactie #1 Gepost op: vr, 31 mei 2013, 15:18:44 »
Volgens mij passen patronen van een golf 1 niet in de veerpoot van een polo omdat de veerpoot heel anders is. Het zou kunnen dat de binnenkamer maat van het patroon hetzelfde is maar dat durf ik niet te zeggen. Heb het inderdaad ook wel eens voorbij zien komen.

Ik vraag mij eigenlijk ook af of golf 2/1 schroefpootjes voor de achterkant op een polo passen? aangezien je dan niet te maken hebt met een veerpoot waar de demper in komt te vallen. dan zou je achter dus gewoon kunnen rijden met een verstelbaar setje zonder dat je de complete demper ertussenuit moet halen zoals bij notenverstelling.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Verlaging - Schokdemper
« Reactie #2 Gepost op: vr, 31 mei 2013, 16:48:33 »
Voor past niet, achter wel, met een paar kleine modificaties  -thumbsup-

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Verlaging - Schokdemper
« Reactie #3 Gepost op: vr, 31 mei 2013, 17:34:25 »
voorpoot kun je ook pas maken van een schroefset, staat een how to op clubpolo forum.
ik vermoed dat er ook nog wel ergens een linkje staat hier op het forum

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Verlaging - Schokdemper
« Reactie #4 Gepost op: vr, 31 mei 2013, 20:34:08 »
je kunt ook de originele inserts nemen ipv patronen (heb er nog een aantal liggen )
hierin plaats je bussen  zodat je de schokdemper verkort.75w90 olie erin 0,75liter ongeveer . je zuiger moet onder de olie blijven in de bovenste stand en in de onderste stand mag de olie niet uit de poot komen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Verlaging - Schokdemper
« Reactie #5 Gepost op: vr, 31 mei 2013, 20:52:13 »
Bedankt voor de reacties! Ik had de conversie van schroefsetjes al voorbij zien komen, vandaar dat ik dacht aan een mogelijke patronen wissel. Waarbij je ook de stugge demping behoudt. Het feit dat je de golf 1 achter schroefpoten bijna 1 op 1 kunt wisselen wist ik al.

Een how to is niet meer te vinden op clubpolo. Dit vanwege het feit dat mensen zonder enig besef van waar ze mee bezig waren gingen slijpen en lassen. Martijn heeft in het verleden ook een conversie gedaan martijn's schroefset conversie.

Toevallig heb ik vandaag een setje tweedehands golf 1 schroefpoten weten te vinden, dus ga ik kijken of ik deze conversie kan realiseren.

De uitkomst zal ik in mijn project topic laten zien  -thumbsup-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Verlaging - Schokdemper
« Reactie #6 Gepost op: vr, 31 mei 2013, 21:21:24 »
Toch niet van Jelle?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Verlaging - Schokdemper
« Reactie #7 Gepost op: za, 01 jun 2013, 19:45:00 »
Hoe bedoel je Patrick?