Auteur Topic: Verschil in onderblokken GK of MH  (gelezen 1104 keer)

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
Verschil in onderblokken GK of MH
« Gepost op: zo, 22 jul 2007, 21:47:34 »
hallo, ik heb helaas mijn motor kapot van de polo 2 coupe

nu ben ik opzoek na een nieuwe motor. ik kan nu een motor aankomen alleen dat is een mh motor, nu is mijn vraag zijn de blokken het zelfde (onderblokken) want ik wou de cilinderkop overzetten ( webers )

dus heb ik dan standaard de 75pk's of heb ik er dan 55?

gr niek

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #1 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 20:16:31 »
mh ius lagere compressie en tandwiel olie pomp .heeft dus 55pk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #2 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 22:11:52 »
Hogere compressie bij GK is ook dmv andere zuigers?
(heb zelf wel een GK los gehad, maar nog geen 'normale' sleeptuimelaar)




Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #3 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 22:57:21 »
Ja, die vraag had ik al eens gesteld, toen had Mark een mooie tabel:

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #4 Gepost op: di, 24 jul 2007, 04:45:56 »
die van de hk zijn gelijk aan de mh
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #5 Gepost op: di, 24 jul 2007, 04:46:37 »
hallo, ik heb helaas mijn motor kapot van de polo 2 coupe

nu ben ik opzoek na een nieuwe motor. ik kan nu een motor aankomen alleen dat is een mh motor, nu is mijn vraag zijn de blokken het zelfde (onderblokken) want ik wou de cilinderkop overzetten ( webers )

dus heb ik dan standaard de 75pk's of heb ik er dan 55?

gr niek

en dan eigenlijk de vraag wat is er stuk ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #6 Gepost op: di, 24 jul 2007, 18:26:59 »
Bedankt voor al de reactie's!

Nu de krukas en de drijfstang is uitgesleten, en de zuigers zijn wat ovaal, en hebben een paar plekjes. het heeft allemaal veel geleden.

dus nu ben ik eigenlijk opzoek naar een gk motor

als iemand iets weet of heeft hoor ik het graag!

m.v.g Niek

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #7 Gepost op: di, 24 jul 2007, 19:25:43 »
of een abd motor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #8 Gepost op: di, 24 jul 2007, 22:01:49 »
wat is een abd motor?

heeft iemand toevallig een motor (code Gk)

gr niek

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #9 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 20:22:26 »
dus eff zo op het plaatje gezien
een gl is 1000cc? 45pk?
een gk is 1300 met hogere compresie en 75pk
en een hk is 1300 met iets lagere compressie en 55 pk?

iedrgeval
gl heeft een hoger zuiger en snoep zo wat van de totale inhoud af?
gk heeft zelfde zuiger als hk alleen de verbrandingsruimte in de zuiger is kleiner en heeft daarmee grotere compressie
hk is dan de standaard zuiger voor 55 pk sleeptuimelaar?

ja ik draai al tijdje hier mee maar van de motorcodes heb ik nog nie veel kaas gegeten is/was mijn hoofd een grote zeef!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #10 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 21:31:10 »
@ BunnyWhabbit:

GL = 1043 cc.
Boring is gelijk aan die van GK, HK, MH, of welke 1300 dan ook, maar de slag is gelijk aan die van de 900cc.

Omdat het voor de OP toch nog wat nuttige extra info kan bevatten:

d'r zijn grofweg 4 verschillende inhoudsmaten in de polo geleverd.
Hieronder een lijstje, met minimaal 1 motorcode per type.

Er zijn 2 afwijkende maatvoeringen (800cc en 1400cc) welke apart worden vermeld.

900 cc: korte slag, kleine boring
motorcode: HA (veel in nederland geleverd in polo 1 en 1f

1000 cc: korte slag, grote boring
motorcode: GL, HZ, AAU (veel in nederland geleverd in polo 2

1100 cc: lange slag, kleine boring
motorcode: HB, HC (in nl geleverd in Audi50, Polo 1 en vroege 2)

1300 cc: lange slag, grote boring
motorcode: HH, GK, MH, 3F PY, MN, AAK, AAV (de 1300'tjes)


Afwijkend van deze:
800 cc:  korte slag, extreem kleine boring
motorcode: HE o.a. geleverd in Zweden.

1400 cc: net iets langere slag, grote boring
motorcode: 1W in de polo enkel en alleen bij de 1W diesel toegepast.

-------------

Voor de OP / Topic starter: Een ABD motor is de 1400cc motor welke in de jaren 90 is geleverd in o.a. de Seat Ibiza. Deze heeft dezelfde slag en boring als de 1400cc diesel
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Verschil in onderblokken GK of MH
« Reactie #11 Gepost op: za, 28 jul 2007, 00:30:37 »
thanks jaap

zal het uit me kop leren

gr