Auteur Topic: gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?  (gelezen 2430 keer)

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Gepost op: do, 26 jul 2007, 13:34:01 »
hallo, ik heb een blok gevonden voor mijn polo uit 84, het is een gt blok alleen dan van 90 met 75pk, zijn deze zo uittewisselen? de injectie gaat eraf en er komen webers op


gr niek

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #1 Gepost op: do, 26 jul 2007, 15:51:13 »
Ja/Nee:

Alles past, zolang je het inlaatspruitstuk & uitlaatspruitstuk wisselt

Problemen die je kunt krijgen:

- Benzinepomp van je 1984ér is mechanisch, en het gat hiervoor ontbreekt op de 3f (injectie). Daarbij: de pomp zal niet passen. de pomp van een MH kan je wel gebruiken, maar dan moet je nog steeds een gat boren.  Handiger; elektrisch pompje plaatsen (Hardi / Facet) maar die zijn niet goedkoop (reken op 35 a 50 eur).

- Koppeling: Je huidige 4 bak is misschien alleen geschikt voor een 180 mm koppeling, al hoewel dat bij een GK wellicht anders is. De 3F heeft in iedergeval een 190mm koppeling. Even nameten dus.

Pas maken kan alles :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #2 Gepost op: do, 26 jul 2007, 18:39:54 »
gk heeft 190mm koppeling .en gk kop past op 3f blok .
jaap je denkt te moeilijk en soms weer te makkelijk .btw wendy wacht nog steeds.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #3 Gepost op: do, 26 jul 2007, 19:26:11 »
dus met andere woorden 3f blokje erin gk kop erop met webers, en knallen maar

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #4 Gepost op: do, 26 jul 2007, 21:12:38 »
YEP!!

Gaan met die banaan!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #5 Gepost op: do, 26 jul 2007, 22:06:32 »
Alleen nog even een MH krukas-wiel scoren ivm low-torque distributieriem.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #6 Gepost op: do, 26 jul 2007, 23:10:09 »
En bijpassende waterpomp.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #7 Gepost op: do, 26 jul 2007, 23:37:25 »
nieuwe pomp natuurlijk, net als DB riem..

 -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #8 Gepost op: do, 26 jul 2007, 23:37:59 »
Alleen nog even een MH krukas-wiel scoren ivm low-torque distributieriem.

krukas wiel kan je ook van je GK halen natuurlijk.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #9 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 01:13:42 »
Past een krukas-wiel van een sleeptuimelaar op de krukas van een hydro motor??

Ik meen me te herinneren dat de MH juist de enige hydrostoter is met de oude riem -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #10 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 04:43:56 »
sleep en hydrau is niet uitwisselbaar qua krukas wiel .je zult idd ff een waterpomp en krukas wiel van mh moeten plaatsen .maar dan is het ook feest
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #11 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 08:42:00 »
Past een krukas-wiel van een sleeptuimelaar op de krukas van een hydro motor??

Ik meen me te herinneren dat de MH juist de enige hydrostoter is met de oude riem -dunno-

:(  foutje; bedankt! :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #12 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 10:02:27 »
<knip>btw wendy wacht nog steeds.</knip>

En Wendy hoopt dat ik hier niet net overheen lees, en dat ik ook nog begrijp wat er bedoeld wordt??

*maar goed: als ik binnenkort een gaatje vindt, zal ik 't regelen*

*edit: grumpy want ook ik heb weer weinig slaap gehad*



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #13 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 21:42:12 »
hang me er niet aan op maar volgens mij ook de eerste generatie nz motoren en de eerste generatie py motoren
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #14 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 21:42:56 »
<knip>btw wendy wacht nog steeds.</knip>

En Wendy hoopt dat ik hier niet net overheen lees, en dat ik ook nog begrijp wat er bedoeld wordt??

*maar goed: als ik binnenkort een gaatje vindt, zal ik 't regelen*

*edit: grumpy want ook ik heb weer weinig slaap gehad*

was vanochtend ook enigzins brak :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .