Auteur Topic: gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?  (gelezen 2477 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #15 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 22:13:22 »
Eerste generatie 3F is ook low-torque

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #16 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 22:43:55 »
Eerste generatie 3F is ook low-torque

Eerste generatie PY ook :)

Overgang is voor alle motoren zo rond 1990.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #17 Gepost op: za, 28 jul 2007, 08:50:12 »
hang me er niet aan op maar volgens mij ook de eerste generatie nz motoren en de eerste generatie py motoren

@dennis  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #18 Gepost op: za, 28 jul 2007, 17:36:53 »
Overgang is voor alle motoren zo rond 1990.

dus kan je hier van uitgaan!!

gr maikel

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #19 Gepost op: za, 28 jul 2007, 18:46:31 »
hang me er niet aan op maar volgens mij ook de eerste generatie nz motoren en de eerste generatie py motoren

@dennis  :)

-hug-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #20 Gepost op: zo, 29 jul 2007, 11:15:47 »
hallo, ik heb een blok gevonden voor mijn polo uit 84, het is een gt blok alleen dan van 90 met 75pk, zijn deze zo uittewisselen? de injectie gaat eraf en er komen webers op


gr niek

dus eerst goed kijken of dit 3F blok een low/high torque krukaswiel en waterpomp heeft??

Als ik het zo begrijp kan je mazzel hebben.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #21 Gepost op: ma, 06 aug 2007, 12:39:21 »
hoe kan ik zien of het een high en low torque is?

Ik geloof wel dat de waterpompen met elkaar overheen komen, teminste dat zegt www.keulen.net wel

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #22 Gepost op: ma, 06 aug 2007, 15:05:45 »
high en low-torque heeft zeker niet dezelfde waterpomp.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #23 Gepost op: di, 07 aug 2007, 09:56:04 »
hoe kan ik zien of het een high en low torque is?

Ik geloof wel dat de waterpompen met elkaar overheen komen, teminste dat zegt www.keulen.net wel

@Japiee:

natuurlijk geen antwoord op de vraag he :D

High torque en low torque verschillen van elkaar in het aantal 'tandjes' op de aandrijfwielen.
HighTorque heeft een fijnere verdeling op de waterpomp en krukaspoulie tov de LowTorque.

Als je beide blokken hebt liggen, moet je het verschil zo kunnen zien.
Bij bestellen van onderdelen kan je het zien aan de bouwjaren:
t/m 90 is lowtorque, daarna high torque.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #24 Gepost op: di, 07 aug 2007, 09:56:33 »
@GeleGT

Beter kijken :P
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #25 Gepost op: do, 09 aug 2007, 21:30:44 »
oke ik heb het gezien, ik moet alleen nog een andere krukaspoulie hebben en dan kan het motortje erin.

iemand toevallig nog een poulie? 'met de brede tanden'

ik heb geprobeerd deze die er nu op zit los te maken maar hij zit echt zo vast als iets heb hem al warm gemaakt en met de luchtsleutel geprobeerd los te maken maar er zit geen beweging in!

iemand nog iedeen hij moet gewoon linksom los neem ik aan?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #26 Gepost op: do, 09 aug 2007, 21:55:52 »
Gewoon linksom ja.

Blokje is nog buiten de auto begrijp ik?
Vliegwiel vastzetten en ratel verlengd met lange buis =
kun je meer kracht maken dan een luchtsleutel.

Bij 'dude lange' wilde dat krukasTANDWIEL ook niet 't onderblok verlaten,
maar toen was de clinderkop er al af: zuiger vastgezet
dmv 4 kopbouten en meerdere strippen.
Tsja: soms is lompe kracht nodig -klus-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #27 Gepost op: do, 09 aug 2007, 23:43:40 »
Zou de krukas niet via een zuiger gaan blokkeren, vinden de lagerschaaltjes van de drijfstang vast niet leuk.

Gewoon zoiets gebruiken:

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #28 Gepost op: vr, 10 aug 2007, 00:03:27 »
hij is los jahwel!  -uitlachen-

en toch met de luchtsleutel! gewoon linksom rechtsom, dat een paar keer vol houden en toen was hij los! nu nog een Tandwiel -thumbsup- en het blokje kan erin! ook gelijk ff de keering vervangen beter in een keer goed doen!

morgen zet ik het blokje erin en bouw ik hem verder op,krukas tandwiel kan later ook gemonteerd worden!

weten jullie nog een adres voor een koppelingsset? deze is opzich nog wel redelijk ik weet niet of er waardes aanvast staan wat de plaatdikte minimaal moet zijn. ma anders kal ik er gewoon een nieuwe set in! bij de automaterialen zaak zit hij met korting op 208 excl dat vond ik toch wel redelijk aan de hoge kant of vergis ik me eigen daarin?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
gt 75pk uit 84 en gt 75pk uit 90 verschil?
« Reactie #29 Gepost op: vr, 10 aug 2007, 00:11:15 »
Ik betaalde met 15% korting 136 euro INCL. voor een LUK setje.

Maar zie nu bij Partsbase.nl dat de prijzen voor een set voor een NZ motor en een 3F motor 100 euro uiteen liggen  :(

G40 set is nog goedkoper...  -dunno-

Via eBay.de kun je ze voor weinig vinden als je een beetje geduld hebt, maar dat gaat zeker te lang duren.