Auteur Topic: Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!  (gelezen 1734 keer)

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Gepost op: zo, 23 sep 2007, 18:40:58 »
hallo

ik ben bezig met mn polo, alleen hij loopt nog steeds niet mooi

ik heb de riem eropgelegd, zonder kap dus met merkteken krukas en bdp

alleen de auto loopt als een natte krant en stotterd/ bougies zijn zwart als hij op in de toeren komt

zou het kunnen zijn dat de riem een tand verkeerd licht

er zitten webers op, en die staan nog op de afstelling van het oude blok dus dat zou een heel eind overeen moeten komen

ook heb ik de compressie gemeten

alle 4 gaven ze ongeveer 6bar

dat is naar mijn weten ook veel te weinig!

wellicht doordat de kleppen nog open staan

of zou het motortje zo ver heen zijn? het is een 3f onderblok met een kop van een gk motor. hij zou ongeveer 160.00 hebben gelopen, maar dat weet je nooit

ik hoop dat jullie me kunnen helpen want het beestje moet toch een keer de weg op!

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #1 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 19:45:54 »
ook heb ik de compressie gemeten

alle 4 gaven ze ongeveer 6bar

heb je dat met de gaskleppen open of gesloten gedaan ??

bij gesloten toestand kan 6 bar wel goed komen, als de gaskleppen open staan moet hij plm 10 aangeven.


suc6 verder met zoeken
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #2 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 21:51:58 »
Is de koppaking niet lek? En dan zo ver heen dat ie echt overal lekt.
Als de motor loopt heb je dan witte pluimen uit de uitlaat?
Coupe all the way

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #3 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 22:09:00 »
met de gaskleppen vol open geeft hij 6 bar aan en alle 4 de bougies eruit

koppaking lijkt me onwaarschijnlijk want die is nieuw, op het begin is hij wit en daarna als hij warm is gewoon normaal

ik ga gewoon eerst de timing perfect zetten en dan eventueel lektest

wellicht dat de kleppen niet goed afdichten?

hoe kun je em het best op tijd zetten zonder kap?

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #4 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 22:57:09 »
hoe kun je em het best op tijd zetten zonder kap?

De harten van de poelie's en de merktekens vormen een lijn.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #5 Gepost op: ma, 24 sep 2007, 20:37:15 »
vanavond weer ff bezig geweest met de polo

de riem hebben we een tandje verzet, en de meeste compressie meten we nu op ongeveer 8bar met warme motor

zou het kunnen zijn dat de compressie verhouding anders ligt bij de motor

er zit een gk motor in, alleen dies vervangen door een 3f gt motor met 75pk, echter zit er wel een GK kop op

kan het zijn de alle kleppen ingesleten zijn?

of zouden het de zuigerveren zijn na ongeveer 160.000 km

misschien weten jullie of de compressie verhoudingen verschillen met de 3f motor en de gk motor.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #6 Gepost op: di, 25 sep 2007, 00:08:46 »
Compressiedruk is niet gelijk aan compressieverhouding.

GK: 11-15, slijtagegrens 8,0 bar.
3F: 10-15, slijtagegrens 7,0 bar.

Zou dus wat meer te meten moeten zijn.
Kleppen heb je niet ingeslepen toen je de kop los had?
Via lektest bij een garage kun je eventueel achterhalen waar je compressiedruk heen lekt.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #7 Gepost op: di, 25 sep 2007, 00:17:40 »
kan je ook heel makkelijk zelf

als je pijpje pakt die redelijk tot goed de bougie gat kan afdichten
en erop blaast in de cilinder terweil je kleppen dicht zijn.
moet je ergens blaasende geluiden horen of borrelen horen!!
luisteren moet je dan bij de uitlaat of inlaatspruitstuk (carb/'s/gasklephuis) als naar je koelvloeistof gaat dan gaat je vloeistof borrelen
en anders hoor je geluiden uit je carter onluchting!!

veel succes gr maikel

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #8 Gepost op: di, 25 sep 2007, 22:33:27 »
oke ik zal proberen die lek test toe te passen

ze zeggen toch ook dat al je er een klein beetje olie via het bougiegat erin laat lopen dat je dan kan zien ofdat ze zuigerveren wel of niet zijn versleten

want ik meet nu 8bar vol gas, en als ik er een beetje olie in laat lopen meet ik toch al gauw 9bar met koude motor!

zou het kunnen zijn dat de zuigerveren zijn versleten? en zijn die te vervangen zonder de kop afte halen?

alvast bedankt voor de tips!!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #9 Gepost op: di, 25 sep 2007, 23:50:57 »
hoi

bij zuigerveren vv moet je zuiger eruit en dat gaat echt het gemakelijkt bij gedemonteerde kop (aangezien de zuiger aan de bovenzijde eruit moet!!)

en dat verhaal van die olie in cilinder klopt!

gr maikel

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #10 Gepost op: do, 27 sep 2007, 12:25:44 »
zo heb gekozen om het blokje weer uit elkaar te halen

zuigerveren heb ik vervangen, ( ben ik mee bezig )

en de kop is weg gebracht na een revisie bedrijf, alle kleppen sloten NIET af en 1tje was er krom

dus die wordt vervangen en de rest word ingeslepen

dus ik hoop dat ik straks weer goede compressie heb en dat hij goed loopt

ook gelijk ff de drijfstanglagers vervangen en de wanden opgepoetst!

hou jullie op de hoogte!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #11 Gepost op: do, 27 sep 2007, 13:49:54 »
kromme kleppen => distributie dus een probleempje gehad.

Waarschijnlijk een steentje of zo tussen de riem gekomen.

Het risico van een 'bloot liggende riem' (je hebt geen kappen schrijf je)..   Misschien toch maar even bloeden en kappen plaatsen?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #12 Gepost op: do, 27 sep 2007, 17:01:50 »
Cylinderwanden opgepoetst, wat versta jij daaronder?

Zeker met nieuwe zuigerveren moeten de cylinderwanden niet spiegelglad zijn, want dan slijten de zuigerveren niet goed in.
Ben geen prof, dus het beste even om advies vragen bij een revisiebedrijf.

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #13 Gepost op: do, 27 sep 2007, 17:37:53 »
maat van me heeft 5jaar bij een revisie bedrijf gewerkt en die heeft mee gekeken

heb een speciaal hoon apparaatje daarvoor met steentjes. gewoon ff er door heen voor de oneffeheden

de want is nu mooi strak

jah als iemand mij kan helpen aan zo'n kap dan spring ik een gat in de lucht! kan er geen vinden is nog het oude type kap

misschien van het nieuwe type (kunststof kap) en dan pas maken? heb ik teminste wat bescherming

ben benieuwd hoe de motor dadelijk loopt

heb me schalen ook binnen dus ik kan vanavond weer aan de gang :)

Offline yellowgt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Man
Polo coupe 84' loopt nog niet mooi!!
« Reactie #14 Gepost op: do, 27 sep 2007, 17:40:03 »
btw

wanden moeten indd niet spiegel glad zijn, je haalt met het apparaatje de kruis slag weer terug.