Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Puppy*Power op wo, 11 mei 2016, 17:00:13
-
Hallo.
Vraagje
Kom er niet uit.
Polo coupe met een NZ motor.
Is olie lampje gaan branden gelijk aan de kant gezet.
Nu auto laten lopen lampje blijft uit.
Maar.
Auto trek voor geen meter meer op. 30 in zijn 3 en dan bij 40 naar 4 om hem toch beetje te kunnen laten rollen.
Ik dacht eerst aan koppeling maar zo dra ik gas helemaal in duw gebeurt er niks niet vol in toeren.
Wat hebben ze gedaan
Bougies vervangen
Olie en olie filter
Luchtfilter
Koelvloeistof
Ben er wel achter koelvloeistof huis is beetje lek drupt hij iets of wat koelvloeistof uit.
Maar dat kan het inhouden niet betekenen.
Wat kan het allemaal zijn.
Ga vanavond bij ontsteking kijken rotor en rotorkap
Gr mathieu
-
3 gedachten:
-distributieriem is een tandje versprongen....
-koppakking ernstig lek? -dunno-
-dusdanig weinig oliedruk dat er in de kop geen tot weinig olie komt, de hydrostoters niet voldoende gevuld worden
en de kleppen niet volledig open gaan. Maar dan zou je toch ook wel wat getik moeten horen -dunno-
-
Distributie dacht ik ook al aan later.
Ga hem straks op de brug zetten om dat te kijken.
Motor tikte een klein beetje bij starten niet heel erg en ging na een tijdje weg
-
ECU wisselen misschien helpt dat.
-
Zit er een kat onder? Lijkt domme vraag, maar heb eens gehad dat de inhoud van de kat los was gekomen en verderop de uitlaat volledig dichtzette... Blok kon niet meer ademen.
-
Zit er een kat onder? Lijkt domme vraag, maar heb eens gehad dat de inhoud van de kat los was gekomen en verderop de uitlaat volledig dichtzette... Blok kon niet meer ademen.
Had hier net een klant staan en die zij dus precies het zelfde.
Zit idd een kat onder daar ga ik morgen ook naar kijken.
-
dat heb ik ook al eens gehad met een volvo. Die jongen had de katalysator inwendig dicht gesmolten. Ding floot er over en haalde de 80 niet meer.
Maar loopt hij ook raar ofzo? Bij weinig olie druk en dus slecht opende stoters zou hij stationair naar mijn idee ook niet fijn moeten lopen. En bovendien gaan ze dan ook door met tikken en niet alleen na het starten.
Maar beschrijf even goed wat hij verder doet en hoe hij loopt, geluiden die hij maakt en of hij schokt. Dat helpt al een heel stuk.
-
Stationair loopt de motor gewoon goed
Bij startten tikt die even na 10 sec is het tikken weg tot heel zachtjes.
In neutraal op paar toeren loopt blokje netjes.
Geen gekke geluiden.
Op de weg totaal vermogen kwijt hoger dan 60 komt die niet.
-
Andere gedachte: ECU in noodloop door verkeerd signaal van lambda- of tempsensor? -dunno-
-
Noodloop bij een G40 door niet aangesloten tempsensor = ietsje verhoogd stationair (tegen de 1000 toeren, meen ik), 1op9 zuipen,
maar wel normaal rijden. Spuit gewoon meer brandstof in. Lostrekken lambdasonde lijkt hetzelfde effect te hebben:
stationair gaat ie iig ietsje hoger (niet gereden, dus verbruik weet ik niet, maar ik denk dat ie ook dan meer lust)
Ik verwacht dat dit bij een NZ niet heel veel anders is.
Nog een gedachte:
onvoldoende brandstofdruk
-
Zo als het er nu naar uit ziet.
Binnen kant kat gebroken en stukjes in de uitlaat.
Zal vanavond foto's plaatsen.
Orginele uitlaat er onder gezet en auto loopt weer lekker
-
Nou nog een verklaring voor 't olielampje -dunno-
-
Nou nog een verklaring voor 't olielampje -dunno-
Ja die vind ik ook nog raar idd want nu doet die helemaal niks meer ( geen lampjes ).
Heb de wagen warm laten worden een flinke rit mee gereden en niks ging branden
-
-goodjob-