Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Polo2 op di, 27 apr 2010, 15:53:47
-
Via via kan ik een 1.4 16v 100 pk kopen met een gereviseerde kop voor weinig.
Gaat dit passen qua motorsteunen?
Moet er dus veel aangepast worden?
Welke versnellingsbak kan daar het best achter?
Is er iemand die er een in zijn polo heeft geklust?
Alvast bedankt!
-
Sjon (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3867.0.html) heeft ook een 1.4 16v in zijn Coupé liggen. In het topic staat overal dat het een 1.6 is...maar als je de laatste pagina's leest staat daar dat hij er net achter is gekomen dat het een 1.4 blijkt te zijn...neem aan dat de 1.4 uit een 6N komt? dan zou het wel moeten passen met de motorsteunen (als ik het goed heb)
-
De 1.4 en 1.6 16v uit polo/ibiza/lupo's zijn meestal pas te krijgen in een Polo 86c. Vooral checken of de 085 bak erachter past.
Voor de exacte motorcodes kun je best bij Sjon aan de bel trekken: Heb al eens eerder zeer exacte lijstjes uit zijn hand voorbij zien komen,..
-
Polo 6N 1.4 16v 100pk = motorcode AFH => andere cilinderkop dan de 'standaard' 1.4 16v's
(nokkenassen in de cilinderkop, 1 dis.riem over beide nokkenastandwielen en hydrostoters recht boven de kleppen.
'Standaard' 1.4 16v heeft de nokkenassen in 't massieve kleppendeksel, apart riempje voor uitlaatnokkenas
en roltuimelaars icm kleine hydrostoters)
'Standaard' 1.4 16v vind je in de Polo 6n2, Lupo, Golf 4 en vast nog wel meer VAG's,
alleen zijn er verschillende onderblokken qua bevestiging versnellingsbak:
die uit een Polo 6N2 hebben gewoon een 085-bak => plof je zo in een 86c.
(alleen motorsteun bij dynamo kan maar met 2 bouten in 't onderblok:
3e bout is eventueel wel een beetje af te steunen naar onderen:
waar ooit de airco-pomp en/of stuurbekrachtigingspomp zat)
Polo 6N2 1.4 16v 75pk = motorcode AHW, APE, AUA
Polo 6N2 1.4 16v 100pk = motorcode AFK, AUB
Let op: in de andere VAG's zijn dezelfde motorcode's geleverd, maar toch verschillen
de onderblokken => er zitten andere versnellingsbakken aangeknoopt.
(P.S.: op voorhand vermeld ik alvast even dat ik niet reageer op PB mbt dit soort 'algemene' vragen
=> mooie aanvullende info voor 't forum -thumbsup- )
-
-thumbsup-
(zie je wel: Sjon is de man, die van 16v alles kan)
-
Iedereen bedankt voor de antwoorden!
heb die beste man gevraagd wat de motorcode van het blok is en wat de bakcode is.
Daar wachten we maar even op voordat ik helemaal gek word van enthousiasme! -gert-
-
Let wel even goed op: d'r zijn meerdere typen 085 bakken.
Je moet wel die bak hebben, waarbij de startmotor aan de kant van het schutbord zit, achter het blok. Niet die versie waarbij de startmotor 'op de bak' zit aan de voorkant. ( Ik dacht, dat is bij enkele 6N diesels het geval, dus geen idee of het relevant is :) )
-
Ik heb weer meer info:
motorcode = AFH
dit zit er allemaal bij:
Dynamo
startmotor
motor regelapparaat
spruitstukken
kabelboom ( de kabelboom moet wel worder nagelopen want volgens mij zit er ergens een breukje)
Nu wil ik hem eigenlijk gelijk op motor carb's gaan laten lopen.
Dus dan heb ik kabelboom en motorregelapparaat niet nodig.
Wat ik dan wel nodig heb is:
Inlaatspruitstuk voor carb's
versnellingsbak duh
en.?.?
bedankt alvast voor jullie hulp!
-
Ontsteking
-
-uitlachen- Een linker- & rechterhand + zooitje werkende hersencellen -thumbsup-
-
ontsteking kon ik er wel bij krijgen.
een goed paar handen lukt ook wel maar hersencellen durf ik geen geld op te zetten -nana-
-
ontsteking kon ik er wel bij krijgen.
Vermoedelijk volledig elektronisch (zonder rotor/verdeelkap)
Als je met carb's gaat rijden is 't simpeler om een oudere ontsteking te gebruiken:
op zichzelf staand kabelboompje icm bobine enzo en klaar.
Al die elektronica die bij dat blok hoort heb je sowieso weinig aan, als 't niet compleet is:
ik mis bijv. nog 't contactslot met startonderbreker in jouw lijstje.
100pk met originele injectie: ook leuk (& betrouwbaar), maar dan mot 't wel compleet zijn.
-
100pk met originele injectie: ook leuk (& betrouwbaar), maar dan mot 't wel compleet zijn
En geen canbus...
-
Als ik het blok koop dan gaat die zowiezo op carbs lopen.
In ieder geval weer bedankt voor jullie informatie en hulp!
-
En geen canbus...
in dat geval dus ook instrumenten paneel en een bol verstand van vag elektronica (vergeet vas tester niet)
op motorcarbs is hadig om voor mh onsteking te gaan.
dus nog te scoren mh kabelboom met onsteking als je die al niet orgineel in de wagen heb.
dit kon ik niet terug vinden op forum.
trouwens ik ben stads genoot zag ik
gr maikel
-
Als het goed is heb ik een MH inliggen dus dat zit goed!
Kijk een stadsgenoot is altijd goed.
Is je avatar je auto?
Ik kijk altijd naar polo's -thumbsup-
-
Hier ook wat info over 16v's (http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?showtopic=140379&hl=waterways&st=25)
Zelfde onderwerp (http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?showtopic=177200&st=25)
-
nee dat was mijn polo.
nu rijd ik een spierwitte golf 5
gr maikel
-
Misschien komen we elkaar en keer tegen dan.
Ik heb een spierwitte polo :)
De beste meneer die het blok aan mij aanbied, vraagt 250 euro voor het hele rijtje wat ik op de vorige pagina heb opgenoemd.
Veel of weinig?
-
klinkt mij als vrij weinig
gr maikel
-
Dat vragen ze soms ook voor een ABU
-
ook het afh inlaatspruitstuk erbij? want die zijn al best prijzig..
dus 250euro klinkt goedkoop!!
-
veeeel minder dan dat ik voor m'n afh heb moeten betalen
-
Ik heb ook contact gehad met die man, hij vroeg er bij mij 400 tot 550 voor. Dan is hij flink gezakt met zijn prijs. Mooie prijs.
-
heb je dit blokje nou gekocht of niet? anders heb ik wel intresse voor dat geld -naughty-
-
Jep Blokje is ondertussen in mijn bezit.
Maar ik heb ook voor niet al te gek veel geld een compleet g40 blok met bak e.d. op de kop kunnen tikken.
Ik weet niet meer wat ik nu moet doen.
Ik weet het, luxe keuze.
Ik heb vroeger met een corrado g60 en een polo g40 gereden en dat geluid is geweldig.
Maar zo'n 1.4 16v op carbs lijkt mij ook kicke.
Misschien maar een polo 2 erbij kopen en dan alletwee gebruiken.
We zien wel!
-
Of de G40 lader op het 1.4 16V blokkie en een Turbootje op de PY -naughty-
Dan heb je ook 2 hele bijzondere motoren! -thumbsup- Zoek er nog een knappe polo bij en je kunt de komende tijd lekker vooruit... -klus-
-
en toch vraagt het hier om -foto-
-
Ik heb de motoren niet bij huis liggen dus op foto's moeten jullie wachten.
@ martyn dat is ook wel een idee, hmm.
Eerst 2x op vakantie en daarna zien we wel even verder.
Foto's ga ik maken.