Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: mike.roodvoets op do, 23 aug 2012, 17:33:35
-
Zoals sommige al weten ben ik dus Mike Roodvoets, ben 21 jaar oud en tweedejaarsstudent aan de HTS autotechniek te Arnhem -thumbsup-.
Ik ben bezig met het opknappen en tunen van een polo 2 steilheck. Ik zal even wat foto's laten zien van hoe ik hem kocht.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00367.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00369.jpg)
Heb er al wat aan gedaan, zoals nieuw interieur en wat onderhoud. Verder is ie overgespoten met plastidip. Op dit moment ziet ie er zo uit :).
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00681.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00682.jpg)
De stootstrip komt nog terug. Volgende stap is een nieuw blok -naughty-.
-
Welkom in het projecten gedeelte!
-
Volgende stap is een nieuw blok -naughty-.
Vertel vertel -naughty-
Suggesties of iig details waar ik me eigen aan zou ergeren: 2 dezelfde buitenspiegels & normale voorbumper
-
Ben ik al naar opzoek sjon, erger me dood aan die bumper en spiegels doh. Nou ik wil graag een sleeptuimelaar op moterfietscarbs ;).
-
een schreeuwend varken dus :)
bumper en spiegel heb ik wel alleen woon ik voor jou op een niet gangbaar gedeelte van Nederland...
-
Hmm is inderdaad een stukje weg ...
-
Ik heb nog wel een nette rechterspiegel liggen,is van binnen uit verstelbaar.
Locatie is dichter bij :)
-
Owja Aruba is zoo veel dichter bij :P.
-
Owja Aruba is zoo veel dichter bij :P.
Niet naar de vlag kijken,ik zit bijna bij jou in de voortuin. :)
Stuur maar een pm als je intresse hebt.
-
Zo nieuwe velgen en spiegel geregeld, maar iemand nog tips welke motorcode ik moet zoeken ? 1300 cc sleeptuimelaar, en dan een bijpassende 5bak. Ik heb alles nagekeken maar zie door de codes het blok niet meer -nana-.
-
leesvoer: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,1633.0.html
-
NZ is toch geen sleeptuimelaar of wel ?
-
........................ -oops- :P
-
Maar wel mooie ideeën opgedaan :)
-
Leukste is GK maar zeldzamer aan het worden. Een HK is makkelijk te doen.
Dan sparen voor kopbewerking,nokkenas, battery carbs, spaghetti met bijpassend uitlaatsysteem, elektronische ontsteking ivm 9000 toeren -naughty-
-
MH kan ook,is mischien nog makkelijker te vinden dan een HK.
-
MH kan ook,is mischien nog makkelijker te vinden dan een HK.
MH is ook geen sleeptuimelaar.
1.3 sleeptuimelaars in Polo: HH 60pk, HK 55pk, GK 75pk
HK is ook geleverd in de vroege Golf/Jetta 2
En een vergelijkbare 1.3 sleeptuimelaar in een Golf/Jetta 1 is GF 60pk (gelijk aan HH)
-
Of eerst een sleeptuimelaar kopje vinden en daar het juiste hydrau onderblokje onder knopen
-
Zo deze week weer wat doen. Velgen en spiegel ga ik morgen halen. En dan hopelijk een verlagingsset.
-
Vertel vertel -naughty-
Suggesties of iig details waar ik me eigen aan zou ergeren: 2 dezelfde buitenspiegels & normale voorbumper
Van die rare spiegel is Mike nu vanaf :)
-
Gelukkig wel ! Nog bedankt :).
-
Ach,ander ligt het hier toch maar in de weg.
Trouwens het was lang geleden dat ik een GL torretje gezien heb in real life. :)
-
Hahaha inderdaad serge eens vragen hoe en wat. Wil nu echt meer power -naughty-. Velgen zijn nu ook opgehaald, lekker zitten kletsen -thumbsup-. Morgen de banden eens oppompen en dan passen.
-
Zo hier even een update, heb een paar probleempjes gehad met het polotje. Mijn enthousiaste rijstijl op de snelweg heeft ervoor gezorgd dat het blokje wat warm gelopen is -boehoe-. Het vermogen is nu echt ver te zoeken.. De kop is waarschijnlijk nog goed, maar nu vraag ik me dus af welk 1.3l onderblok bij mijn kopje past ?
-
Bij een warmloper gaat niet zomaar je onderblok kapot?! In eerste instantie zal je koppakking eruit klappen, eventueel in combinatie met kromtrekken van je kop.
Wat maakt dat jij je onderblok verdenkt?
-
Weet ik ;). Maar wil gewoon een nieuw blokje :P. Ik denk dat de koppakking lichtelijk stuk is. Alhoewel hij niet wilden starten, dus verdenk ook iets meer. Of het zit tussen mijn oren, en hij loopt gewoon nog goed. Heb er eerlijk gezegd niet echt meer mee gereden. Wil gewoon meer power, gewoon omdat snelwegritten nu echt niet fijn zijn. Veel te weinig vermogen (en alleen maar een 4bak).
-
Vandaag lekker bezig geweest aan het interieur ! Spiegel erop gezet, en wat kleine dingetjes gedaan aan het interieur ;). Simpel maar grappig. Foto's komen morgen.
-
Welk 1300cc onderblok past nu bij mijn kop ? Motortje is echt op zijn einde nu, bleek geen warmloper te zijn maar wat andere kleine dingetjes -gert-.
-
Zo vandaag even nieuw speelgoed opgehaald:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00683.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00684.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00685.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00686.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00687.jpg)
-
Zo bijna alles binnen nu:
- Het blok (AAV).
- de bak die aan het blok zat (maar wel een 5bak -naughty-)
- De carbs vandaag geregeld (met dank aan VW Edje)
Wat ik nog nodig heb:
- nieuwe koppakking + bouten
- het schakelmechanisme
- de stabistang.
- nieuwe aansluitrubbers, deze zijn uitgedroogd.
- pakking voor het inlaatspruitstuk.
Maar even voor de kenners onder ons. Met alles wat ik nu heb (en dan nog wat klein spul zoals leidingen enz) ben ik toch compleet qua ombouw ?
Even voor de fotomannen onder ons:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/IMG137.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/IMG138.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/IMG139.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/IMG140.jpg)
-
Pff als ik dit zo zie jeukt het echt om aan mijn blok te gaan beginnen! Succes met sleutelen! En die carbs zien er erg netjes uit -thumbsup-
Ik weet niet hoe het zit met de radiateur op de foto, maar ik heb eventueel nog een frissere liggen van een 1.3 NZ. Kan m eventueel meenemen naar de najaarsmeet voor je -dunno- ?
-
Dankje, gaat goed komen -klus-. Moet ik nog even kijken, weet niet in welke staat deze is. Maar bedankt voor het aanbod -thumbsup-.
-
mooi spul om te zien maar om te horen nog veel mooier :)
-
:)
-
Patrick zijn schuld :). Die kwam aanrijden en toen kon ik er niet meer mee wachten : -uitlachen-.
-
Ojee,nu heb ik het weer gedaan. uitlachen2
Maar goed.....bij deze leg ik de schuld bij Serge neer,hij is er toen mee begonnen. -nana- :)
-
https://www.youtube.com/watch?v=79ulbsJJ39U&feature=youtube_gdata_player
Sorry ik beken schuld.
-
Schuld klinkt negatief! Je bent motiverend/stimulerend bezig -thumbsup-
-
Sorry ik beken schuld.
-uitlachen- en bedankt he (http://youtu.be/tCu2GvsLg1Q)
:) -sturen-
-
-uitlachen- en bedankt he (http://youtu.be/tCu2GvsLg1Q)
:) -sturen-
Heey.. dat klinkt enigszins bekend.. :)
-
-uitlachen- en bedankt he (http://youtu.be/tCu2GvsLg1Q)
:) -sturen-
En door dat filmpje al helemaal, wat een heeeerlijk geluid !
-
Dat geluid -love- mooi hoor!
-
Bekende duim :) .Ik zie hem nu ook :)
-
Ook leuk... (http://www.youtube.com/watch?v=LY1m65KuOCc&feature=related) :D
-
Hmmmm niet echt :P. Maar weer on topic heren ;).
-
Hmmmm niet echt
withstupid
-
In mijn verdediging, ik luisterde op een telefoon.
-
Vet project, wil ook nog eens een N/A toerenbeukert bouwen -thumbsup-
Past een sleeptuimelaar kop dan trouwens 1 op 1 op een AAV onderblok, daar ben ik wel benieuwd naar.
-
Volgens serge wel ;). En die vertrouw ik blind dus zou wel goed komen :D.
-
Nou hier ook nog even, twee vraagjes heb ik nog.
- Waar moet de dikke slang op de foto op (wel half antwoord gekregen, maar ik ben in niet helemaal helder modus dus...) ?
- Waar moet de choke aan ?
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00688.jpg)
-
Dikke slang: weg ermee :)
Choke: zit een schuif op de andere kant de met alle 4 de carbs in verbinding staat. Daar mag de choke aan.
-
Wat bedient die venturie schuifjes dan ? Aangezien die slang dat nu doet ?
Dacht och dat zie ik wel wat wat is... Valt vies tegen. De bovenste slang weet ik nu (brandstof). Die middelste bedient die schuifjes maar kan dus weg. En de onderst -dunno-. Hmmmm, valt toch vies tegen.
-
Venturischuiven gaan door de onderdruk open . De slang die er nu aan zit is niet nodig. Ik gebruik hem niet en het werkt primaa
-
Ik zie net op eerdere fotoᷰs van je dat de choke schuif ontbreekt ... -boehoe-
-
(wel half antwoord gekregen,
...en bedankt he.....
-
ADHD Antwoord Door Helft Delen :)
-
...en bedankt he.....
Zo bedoelde ik t niet, sorry Sjon -boehoe-. Bedoelde dat ik nog meer wilde vragen. En ben nogal druk vandaag dus mis de helft.
-
Ik zie net op eerdere fotoᷰs van je dat de choke schuif ontbreekt ... -boehoe-
O, dat is minder...
-
Je mag eventueel bij mij wel onder de kap kijken.
-
Opzich een goed plan Patrick ;). Vandaag van het AAV blok de kop af gehaald -klus-.
Hmmm op t onderblok voel ik bij de cilinders een opstaand randje, kan dit kwaad ? Dacht zelf van wel, of moet dit en valt de pakking er omheen ?
-
Wanneer wou je kijken?
-
Pff dat is een goede, zit nu in Ehv -dunno-.
-
Ik Arnhem :)
-
Weet wel dat ik me aardig vergist heb -nana-! Komt zoveel bij kijken wat ik dus niet meteen snap. En nu ook g*d dat randje. Baal er van, maar ach morgen werken en dan maandag gas er op. Blok omhangen komt wel goed ;). De rest, ach komt wel goed :P.
-
Komt goed -thumbsup-
-
Ach probleem is dat ik snel in paniek raak als het niet gaat zoals in mijn hoofd -gert-. Zoals gisteren. Op twee fora vragen, half kijken en Sjon per ongeluk beledigen :'(. Soms is dat heel vervelend....
-
Zo halve schutting verwijderd, terras opnieuw moeten leggen. Maar de polo staat achter op de plaats ! Oude blok is kaal en gaat er woensdag uit -naughty-. En het nieuwe blok er in -klus- ! Foto's komen nog, even wat problemen met de camera :(.
-
Sjon-shot ahead?! -thumbsup-
-
Nog 2 nachtjes -nana-. Gvd olie zit in mijn haar -gert-.
-
Blokje is omgehangen ! Missen wat dingen -boehoe-. Slangen moeten nog aangesloten worden voor het koelsysteem. Geen idéé meer hoe het zat. En moet nog even kijken hoe ik mijn oude kabelboom weg haal die aan de GL carb zat. En oliesensor van de bak past niet op de oude kabelboom. Maar voor de rest ging het super !
-
Waneer zitten de carbs er op ? :)
-
Wanneer ik de choke weer heb, en de rubbers -thumbsup-. En bij jou gespiekt heb wat waar moet :P.
-
........krijg alleen nooit iets goed op papier !
Misschien een paar foto's maken de volgende keer als je iets uit elkaar gaat halen dat weer in elkaar moet :)
-
Ooow dat zit weer goed ;). Het is het aansluiten van de carbs wat ik niet weet + hoe het koelsysteem zo aan te sluiten zonder koeling van het inlaatspruitstuk.
-
je hebt de originele choke laten zitten?
-
-thumbsup- (jouw probleem heb ik nog niet geprobeerd)
-
@mk-1: Maar klopt, maak echt overal foto's van -thumbsup-.
@Patrick: op de motorcarbs miste ze -boehoe-. Komen nog -thumbsup-. Foutje kan gebeuren.
-
Je mist geen koelslangen, ales zit erbij.
Alleen naar het inlaat spruitstuk gaan ook slangen, en als je er een ander inlaat spruitstuk op hebt zitten dan zijn die slangen loos.
En er gaan 2 aansluitingen naar je kachel binnen, maar die heb je nu ook als het goed is.
Arno
-
Mis geen slangen klopt. Mis aansluitingen op t blok ;). Die komen niet overeen. Zelfs zonder spruitstuk. Want de pijp naar de pomp heeft er een te weinig. En de GL thermostaat ook. Ook mist de overdruk slang. Zit bij aav op thermostaat, GL op de radiateur.
-
Zoooo de foto's !
Auto ingebouwd achter op de plaats, schutting er uit, auto er in en schutting terug ! Was mama super blij mee :D .
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00689.jpg)
Had heel het terras aan gort gereden bij het oprijden van de richel van onze tuin, och opa legt het wel terug :roll: .
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00690.jpg)
Al lekker kaal :lol: .
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00692.jpg)
Echt kaal...
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00696.jpg)
Waar is ie nou :O ?
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00697.jpg)
Het levende bewijs dat vrouwen ook echt wat kunnen.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00698.jpg)
Sjon shot :P. Moest gewoon :lol: .'
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00699.jpg)
En toen werd het wel een beetje eng..
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00700.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00701.jpg)
Zooo wel gelukt, maar zo moet ik gaan werken...... Vonden ze niet leuk !
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00702.jpg)
De 'werkplaats'
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00703.jpg)
Maar echt respect voor mij moeder, de tuin is als 2 weken lang een k*t zooi. En geen gelkaag ;).
-
Mooi Sjonshot en dan de handen elke keer wassen in de vijfer en dan ook nog geen geklaag met al die onderdelen in de tuin plus een vrouw die mee helpt in de hobby, het kan niet beter :)
-
Man, dit bewijst gewoon weer dat ik dol ben op werken........kan er uren naar kijken :) -thumbsup-
-
Hahahaha wordt je minder moe van he ;).
-
-goodjob- -thumbsup-
-
Danku :) !
-
Leuke fotoshoot!
-
-thumbsup-
-
Nou lekker, iemand heeft 'meegeholpen' met mijn carbs. Blijkt achteraf dat ie zelf er 0,0000 verstand van had. Nu ben ik compleet in de war, en weet nog ineens meer wat wat is -nana-. Mooi nadeel van ADHD... Info kwijtraken als iemand anders je op een verkeerd spoor brengt -gert-
-
Watskebeurt? En waar wilde je naar toe?
-
Was de carbs er op aan t zetten. Wilde beginnen met afstellen en laten lopen. Haalt ie ze er af en begint aan een aantal schroeven te draaien. Nu weet ik niet meer welke schroef wat doet :P. Gelukkig wel alles terug op uitgangspositie.
-
Ik zeg: foto's maken en opmerkingen erbij/erop schrijven! -thumbsup- Ideaal voor een ADHD-er!
Maar welke vragen heb j nu nog over?
-
dacht dat het over de versnellingsbak ging :)
-
Neuh de carbs... Weet niet meer welke naald wat doet :P. Had mooi alles uitgeprint van Sjon en van hier t forum. Maar hij was zo zeker van zijn zaak... Nu snap ik t niet meer -dunno-.
-
Geloof sjon maar -ja-
-
Die heeft alleen niet gezegd welke naald wat was :P. Alleen hoe je het af moest stellen ;). Ik wist het zelf, wist :P.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00707-1.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00708.jpg)
-
Bovenste foto zijn de CO schroeven. Kruiskop.
Onderste foto is om je vlotterkamers leeg te laten lopen.
-
Dankje ! Draadje is stationair, nu nog de remlucht en dan zijn we er weer :P. Vermoeidheid als je dingen gaat vergeten !
-
Remlucht (onderdruk, "vacuum") van je spruitstuk -thumbsup-
-
Daar moet nog iets dicht met een spijker :P.
-
Zoooo ! Einde is in zicht :). Nog wat kleine dingetje en hij loopt -thumbsup-.
-
Foto's! Filmpje! Als die loopt. -thumbsup-
-
Zoo koelsysteem zit er op, nu wachten tot 16-11 voor de rest van de onderdelen en dan :twisted:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00709.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00710.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00711.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00712.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00713.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00714.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00715.jpg)
-
Rest?
Je bent er bijna, gaskabel nog aanpassen -thumbsup-
En ik zoeken naar je onderdruk voor je rembekrachtiger .... maar je hebt geen rembekrachtiger :) :)
-
Echt wel -nana- ! Goed kijken ;). Op de 4de foto.
-
Had je het niet even kunnen opruimen/schoonmaken? Als het dan toch uit elkaar ligt.. -dunno-
Toch wel benieuwd naar de carbs! -thumbsup-
-
Ja daar heb ik achteraf wel spijt van :P. Maar had de kraan maar 12 uur.
-
Zo weer een paar nieuwe updates.
Carbs zitten er op.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/IMAG0212.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/IMAG0213.jpg)
De remmen.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/IMAG0215.jpg)
-
en hoe klinkt dat :)
-
Nog geen tijd gehad om te starten :)
-
Moet je de retour niet aansluiten? Of zie ik dat verkeerd op de foto? Bij je brandstoffiltert..
-
Nice! -thumbsup-
-
Moet je de retour niet aansluiten? Of zie ik dat verkeerd op de foto? Bij je brandstoffiltert..
Deze carbs hebben geen retour ;). Pomp stopt wanneer de vlotterbakjes vol zijn.
-
-naughty- starten! starten! starten!
-
Moet alleen nog even weten hoe ik precies de ontsteking goed afstel :). Weet dat het 15 graden voor dode punt moet zijn, maar weet niet hoe ik dat af moet lezen -nana-. En de gaskabel en benzineleiding nog.
-
Ontsteking exact afstellen kan pas met draaiende motor:
bij 1e start gewoon halverwege de stelmogelijkheid zetten.
-
Oké, dankje Sjon :)
-
gaskabel (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9825.0.html) succes -thumbsup-
-
(http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/c136.0.403.403/p403x403/531065_357237117706472_259116806_n.jpg)
Zo dit is weer een stuk netter !
-
Zo worden de veerpoten:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/IMAG0222.jpg)
-
Weet iemand waar je de sleutel kan halen om de moeren op je veerpootlager los te krijgen ?
-
Weet iemand waar je de sleutel kan halen om de moeren op je veerpootlager los te krijgen ?
heb zelf een pijp gemaakt met daar eendop ingelast. Kunt de dop ook loslaten en met verlengstuk maken. Volgens mij zijn er niet speciale doppen. Luchthamer -dunno-
-
Een blik spinazie, wd40 en een waterpomptang? -klus-
-
volgens mij word hier wat anders bedoelt!!
moertje met 2 inkepingen die losmoet bij toplager? daar is een speciale dop voor beschikbaar -klus-
-
Die bedoel ik ! Maar waar ?
-
oh de toplager? Met z'n tweeen is dat ook op te lossen of met een veerspanner. Veer indrukken en er staat geen spanning op, dan rustig met een hamer en schroevendraaier/slaggereedschap los tikken.
Of zoals ik ergens gelezen heb (ik dacht Haynes manual): een oude dop 13of17 inslijpen/zagen zodat je een dop hebt met twee uitstekende "tanden".
Deze dop bedoelt Lewis-coupe denk ik:
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/3/7/0/CIMG0812.JPG)
-
nee die bedoeld Mike{en Ik} ;) jullie bedoelde wat anders -klus-
dat is indd de dop duie je ook kan bestellen ergens op het net..
hier op het forum was toen zo,n aktie/groupbuy..
met hamer en goede schroevendraaier en wat beleid is dit indd goed te doen zonder die rare dop aan te schaffen -thumbsup-
-
Een blik spinazie, wd40 en een waterpomptang? -klus-
ik vind het wel knap dat jij met een blikspinazie die dop eraf krijgt :) ;)
-
Die doppen draai je overigens ook vrij makkelijk kapot...
-
nee die bedoeld Mike{en Ik} ;) jullie bedoelde wat anders -klus-
dat is indd de dop duie je ook kan bestellen ergens op het net..
hier op het forum was toen zo,n aktie/groupbuy..
met hamer en goede schroevendraaier en wat beleid is dit indd goed te doen zonder die rare dop aan te schaffen -thumbsup-
Hij is los ! Na een kwartier slaan maar hij is los ;).
-
-thumbsup- dan weet je zeker dat ie goed vast heeft gezeten ;) ik heb wel eens anders meegemaakt....
-
Die doppen draai je overigens ook vrij makkelijk kapot...
echte van de dealer of die hobbie bobbie dinger? heb er ooit 1 in mijn handen gehad via de dealer maar dat was gehard staal!!
{in mijn jongere jaren kwam ik daar nog regelmatig -gert-}
-
Sorry :)
-
Die doppen draai je overigens ook vrij makkelijk kapot...
Yep, heb er al 2 gesloopt en die waren van gehard staal.
-
Nou nu moet ik dus ook nieuwe voordempers -boehoe-. Alleen de stang kwam er uit, niet het hele patroon. Alle olie ligt nu over de vloer ! K*tz**i...
-
originele dempers hebben dat ook toch?
-
Yep, originele dempers zijn alleen zuigerstangen, de veerpoot is het patroon...
-
Oooow echt ? Baal ik van :). Wist ik niet, want op internet zag je overal dat er in je poot losse patronen zaten ;). En heb ergens extra veerpoten gekregen, zitten ook losse patronen in.
-
Kunt gewoon hergebruiken, hoor. Je kunt zelfs zelf je rebound maken. Gewoon
(afgewerkte) motorolie in de veerpoot gieten (bepaald de stugheid). Het enige waar je op moet letten is dat het wel weer afdicht als je 'm weer in elkaar zet.
Dacht zelfs dat er een howto hier stond van hoe rebound-dempers te maken van de originele stangen? -dunno-
*edit - Verse Versnellingsbak olie ipv (afgewerkte) motorolie*
-
Oooow komen nu gewoon nieuwe dempers in ;).
-
Volgens mij zag ik compleet setje sportdempers op ebay voor 80euro.
-
Nou nog een accuwak & lekke brandsotftankvulhals en je bent volleerd 86c-specialist -klus-
Oh nee: je hebt de achterschokkers nog niet los -nana-
-
Nou nog een accuwak & lekke brandsotftankvulhals en je bent volleerd 86c-specialist -klus-
Oh nee: je hebt de achterschokkers nog niet los -nana-
Accubak is kei en kei hard ! O jeeeaaah -naughty-. Sssst daar moet ik nu even niet aan denken. Waar ik nu mee bezig ben is 28 jaar geleden vast gezet en nooit meer los gekomen :P.
-
Oh nee: je hebt de achterschokkers nog niet los -nana-
Dat kan altijd een frustrerend klusje zijn als de orginele er nog onder zitten die goed verroets zijn :)
-
Ik heb ze er uitgezaagd (onderkant bevestiging), ongeveer 15 min tijd, nadat ik 2,5uur aan het martelen ben geweest op 1 kant.
Je hebt dan alleen 2 nieuwe bouten en moeren nodig.
-
En je moet niet vergeten ze er in de juiste richting onder te monteren
-
wijst dat zichzelf niet? lijkt me beetje lastig die lange bout via binnenkant-achteras erdoor te wurmen!!
-
Jelle bedoeld de richting van de schokbrekeronderzijde: stukkie bus naar buiten gericht
-
aah zo, oke -thumbsup-
-
Bah zit een aardige lijst aan te komen:
- 2x toplagers
- 2x voordemper
- 2x stuurstang
Baal ik van
-
ebay is je vriend in dat geval -thumbsup-
-
De dempers en toplagers zijn helaas kaduuk. Dus dat worden nieuwe :roll: . Ben blij dat ik nu gewoon alles aanpak. Dan is het tenminste helemaal goed. Zo staat het er nu bij, beetje kaal zo :lol: .
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00718.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00719.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00720.jpg)
-
-klus- -thumbsup-
-
Dempers en toplagers kan je ook bij dezelfde shop bestellen van ebay.de . Heb bij mijn niet verlaagde polo ook die dempers erin zitten. Gaan al 3 jaar goed mee.
-
Ga hem wel verlagen :). Ga dus mooi een set halen ;).
-
voetjes van de vloer -thumbsup- -klus-
-
Hmmmm wilde die stuurstangen bestellen maar krijg de gegevens maar niet. Iemand ervaring met dat bedrijf ?
-
ATP? Heb d'r al zat vaak gekocht ja, gewoon betalen via PayPal. Super easy hoor.
-
withstupid
-
Al gelukt. Heb geen pay pal :)
-
Zo weer een kleine update. We kunnen gas geven vanuit de auto !
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00728_zpsbefe8de8.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00727_zps76baddf2.jpg)
Men nemen een remkabel van een fiets, slijpen het tonnetje bij. Een paar kabelklemmen (heb 2 lusjes gemaakt zodat de kabel nooit los kan komen). En dan nog een klem erbij zodat de kabel te stellen is. En voilla men heeft een gaskabel :lol:.
-
Inventief. Deze oplossing nog niet eerder gezien :)
-
Hahaha klopt. Maar vond dit het minste werk ;). Maar ik merk nu wel dat ik echt op mijn plaats zit op mijn studie ;).
-
Heb je ook de andere oplossingen gevonden die hier op het forum rondzwerven?
-
Ja,jij had me die link gestuurd ;). Maar ik ben en blijf heerlijk eigenwijs :). Vind het zo lekker werken. En houd gewoon de originele kabel die de auto in gaat. Trouwens iemand ervaring met het merk Inter Alloy?
-
Ik ben overigens erg benieuwd wat je van de carbs gaat vinden -naughty-
-
Erg leuk waarschijnlijk :). Nu even wat minder want het duurt zo lang.
-
Wat moet er nog gebeuren dan?
-
Ophanging. Heb geen voorstempers.
-
Voordempers*
-
ah. dat rijdt idd verdomd lastig....
-
Jep :). Maar komt goed.
-
Interalloy
Wel eens van gehoord
Ene keer positiever dan de andere keer
-
inter alloy kwam toch van autostyle catalogus?{daar had ik hem vandaan via een bedrijfje in veldhoven} Ik had dat onder m,n 1ste genesis 1.3 NZ
vond het iets teveel veren, maar sommige zoeken juist dat!
nu ik ervaring heb met TA Technixs geef ik daar toch de voorkeur naar -thumbsup-
-
Interalloy heb ik onder mijn Corsa (uuuhhum) gehad en erg tevreden erover. Deel de mening van Richard dan voor de helft. -thumbsup-
-
Wat is eigenlijk de bakcode van een standaard bak achter een AAV? (Kan de code niet lezen en heb de overbrengingsverhoudingen nodig voor de vermogensbank)
-
1.3 55pk = bakcode 8P (in 93/94 opgevolgd door CEG)
-
Dankje ! Dan weet ik tenminste het snelheidsverschil. Toch nog 4000 toeren nodig om de 120 te halen -gert-. Nou hopen dat ik snel wat hoor over de ophanging kunnen we verder. Begin me nu toch te vervelen (inter alloy wordt hem niet).
-
Doet mijn Seat Arosa 16v ook -dunno-
-
Eigenlijk is het niet veel. Maar laatste tijd rondgereden in een dikke diesel met 6 bak. Zat daar even aan te denken :).
Zo theoretische top dadelijk van 200 ipv 140... -thumbsup-
-
Zo weer even een update:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00733_zps82dc5cc4.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00734_zpsb583165e.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00732_zpse139d460.jpg)
-
Je gaat toch niet zeggen dat dat kleine beetje sneeuw je nu tegen houdt om al dat mooie gele spul er onder te zetten :)
-
Nee nee. Mis nog onderdelen. Komen deze week binnen.
-
Jongens ik heb hier (letterlijk) even een partijtje zitten huilen vandaag. Eindelijk alle onderdelen binnen... Wat denk je. Past voor geen zak :(. Geld weg, en nog een auto :(.
Kijk:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00741_zps41e1ad6b.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00742_zps57768f8d.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00743_zps1dd2a288.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00744_zpsd8172b6d.jpg)
Weet iemand wat er nu fout is?
-
zo te zien heb je de schotel verkeerd om zitten en hoort op de klemrand te zitten (foto is niet echt duidelijk -hug-)
-
Schotel is veel te groot ;). Ook andersom dondert ie er vanaf ;).
-
heb je dingen los besteld of in een complete set -dunno-
-
Oke voor is opgelost. Dom natuurlijk. Maar nu achter nog. Die ringen zijn veel te groot....
-
Achter zat bij de set.
-
kan ik hiervandaan niet goed zien maar hoort er in ieder geval niet overheen te vallen -hug-
mail naar AP sturen anders, misschien een fout gemaakt en kunnen ze deze zsm oplossen voor je -dunno-
-
Gedaan, ik voel me echt dom over die voordempers -nana-. Niet goed op het plaatje gekeken -boehoe-.
-
Geeft niet toch, weer iets geleerd en je maakt dezelfde fout nooit meer -thumbsup-
Straks achter nog oplossen en lekker laag met de Polo(w) -klus-
-
Oke opgelost. Voor zat de veerschotel verkeerd om. Achter missen 2 ringen. Hopelijk stuurt de Duitser ze na ;).
-
Kun je nu huilen van geluk :)
-
Goed samengewerkt Mike en Theunis -thumbsup-
-
Ja :). Ik had echt zoiets van heb ik weer -boehoe-.
-
Zo naar wat gekloot gisteren (missende onderdelen in een nieuwe set :S). Toch een voorkant kunnen doen! En toen kwam mijn jarige moeder thuis en moest ik stoppen :lol: .
Kijk hier mist gewoon een ring!
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00745_zps68ce09c9.jpg)
En mijn mooie voorpoot :lol: . Vind het echt vet geworden :D.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00746_zpsb13d3788.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00747_zpse3cce06b.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00748_zps7406920b.jpg)
Gelukkig alle onderdelen nu binnen, wat vervelend nieuws gehad. Voorlopig zal ik vrij weinig uit kunnen geven aan de auto.
-
Duidelijke foto idd. Deze meegestuurd in de mail naar Duitsland? Daar mist iets of er is een verkeerd deeltje meegestuurd -dunno-
Ziet er goed uit al je progressie -klus- -thumbsup-
Slecht nieuws om vervolgens niets uit te kunnen gaan geven is nooit leuk idd -hug-
-
Geen klemmetjes geleverd bij de remblokken?
-
Nope, moeten die erbij dan?
-
O, kan die zwarte plaat weggelaten worden bij die g40 klauwen? Anders passen mijn velgen niet -dunno-
-
Nope, moeten die erbij dan?
beste is van wel -klus- anders zitten ze zo los denk!
-
Ah dan moet ik daar even achteraan. Dacht dat ik een complete set had gekregen.
-
O, kan die zwarte plaat weggelaten worden bij die g40 klauwen? Anders passen mijn velgen niet -dunno-
Luchtgeleidingdinges bedoel je?
G40 klauwen hebben die niet, dus eraf ja.
(deze klauwen zullen wel van een 6N/Golf 3 ofzo afkomen)
-
lijkt op golf2 gti klauwen. mijne zien er hetzelfde uit!
-
Hmmm fijn heb ze via dit forum gekocht als G40 klauwen..... Fijn, heel fijn..
-
Wel geventileerde schijven, dat wel. En het past... Maar voor welk type remklauw moet ik nu die klemmen bestellen?
-
Die clipjes zitten normaal altijd bij je set remblokken.
-
Veel van die 239mm klauwen uit de vag-familie zijn qua maatvoering te gebruiken
(remzadels is een ander verhaal): boeit ook niet: 't past toch -thumbsup-
Alleen ff die luchtdinges verwijderen/aanpassen.
Die klemmetjes worden niet bij alle merken bijgeleverd, is mijn ervaring:
om ze los te bestellen kon nog welles lastig worden.
Noodzaak is er ook niet, want waar dienen ze voor? Anti rammel?
-
Die clipjes zitten normaal altijd bij je set remblokken.
Zo via het forum gekregen. Dus geen idee. Het zit nu en het werkt! Dank voor de hulp.
-
klips zijn gewoon bij de onderdelenboer te bestellen. -thumbsup-
trust me. zonder rijden is geen optie.
in het begin gaat het goed, maar op den duur gaat die speling rare geluiden en beweging opleveren voor de blokken.
De blokken gaan daardoor 'rammelen'
wist het ook niet en heb er maanden mee gereden. Me de pleuris gezocht wat ik toch telkens hoorde.... :)
-
Hoppa bijna klaar nu! Blok lekte olie. Kon niets vinden...Opa kijkt een keer vindt het meteen! Brandstof pomp lekte olie. Nu maar even een blind plaatje maken.
-
doh :)
-
Had ik dus ook :).
-
hallo
even een vraagje hoeveel plastidip heb je ervoor moeten gebruiken en hoe heb je het aangebracht en waar heb je het gekocht wil mijn auto namelijk ook dippen
-
Heren even twee vragen. 1 kan het zijn dat de auto niet start omdat de carbs recht staan. 2 kan de startmotor verkeerd om draaien?
-
Blok draait linksom nu
-
Carb's recht als in: recht op 't blok, maar 't blok staat iets voorover,
dus de vlotterkamers zitten enigsinds horizontaal => mot goed gaan.
(hoeft niet exact op een graad nauwkeurig)
Startmotor kan maar 1 kant opdraaien.
Bij heel laag toerental, lees bijna afslaan gaat ie wellicht verkeerdom -dunno-
Zou h'm wel snel uitzetten, want lijkt me niet goed (denk daarbij aan oliesmering)
2-takt brommertje achteruit was vroeger best leuk -naughty-
-
Nou hij staat op bokken. Dus blok hangt 'achterover' en carbs staan nu nagenoeg horizontaal. Dacht misschien ligt het daar aan. Dan morgen maar rijdend krijgen en wachten op jou -dunno-. Want ik kom er niet meer uit.
-
hallo
even een vraagje hoeveel plastidip heb je ervoor moeten gebruiken en hoe heb je het aangebracht en waar heb je het gekocht wil mijn auto namelijk ook dippen
Op dit moment drie liter, maar moet nog laagje bij. Heb ik gekocht bij moto(r) puro in Neunen.
-
Ik verdenk de pomp dus deze (http://www.paruzzi.com/webwinkel/?group=&subgroup=&zoektrefwoord=00001686) besteld. Hopelijk is die wel goed. Achterdempers kan ik nog altijd niet installeren omdat ik nog steeds die *@#$%^* ringen niet heb. Hier wel wat foto's van de stance die ie nu heeft.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/20130226_184043_zps42a7b54a.jpg)
Remmen (gaat net).
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/20130226_184049_zpsf989b48d.jpg)
Wellemsblokken:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/20130226_184059_zps106830ec.jpg)
En nog eens de auto zelf:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/20130226_184111_zps4e416866.jpg)
-
Ik verdenk de pomp dus deze (http://www.paruzzi.com/webwinkel/?group=&subgroup=&zoektrefwoord=00001686) besteld. Hopelijk is die wel goed.
Nope, deze carb's houden niet van druk => bij voorkeur 0,2 bar
-
Verdomme -nana-. Ga nooit meer af op advies van het VF. Die gaven deze op in een link, als die moet je hebben. Pomp van dit forum kon ik nergens vinden. En degene die ik had was k*t met peren. Ach dan maar kijken of we de bestelling nog kunnen annuleren ;).
-
Probleem gevonden: verkeerd krukastandwiel=kleppen krom :(.
-
-hitit- -boehoe-
-
Argh?! Dat is niet iets dat je wil ontdekken in dit stadium?! -boehoe-
-
Zo nieuwe kop gehaald. Maar welke -dunno-. Wat ik weet:
Een oliedruksensor.
Een 9 (of 6) op nokkenas.
Sleeptuimelaar.
Low tork tandwiel.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00760_zpsa5231b26.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00759_zpsdfa1220e.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00758_zps02b40f95.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00757_zps1db4ca48.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00756_zpsd606a91e.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00755_zps58072cff.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00754_zpsfcebe3be.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00752_zps5c0b9654.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00751_zpsc8338d2b.jpg)
-
Bah in de haast niet goed gekeken=verkeerde kop. Net mijn kop eraf gepakt en de kleppen waren op het oog gewoon goed! Waarom o waarom dan geen compressie... Dat gaan we volgende week eens kijken dan. Nu is alleen die verrekte olieleiding voor de nokkenaslagers kapot gegaan, waar kan je die halen?
-
'Holle' kop met verbrandingskamers: komt ie uit een Golf 1 dan ofzo?
Wel een bruikbare ontsteking erbij wellicht: bevestiging is met 2 boutjes?
Ik snap 't nog steeds niet: compressie getest: cil.1 amper 3 bar, cil.2&4 rond de 8 en cil. 11 bar.
Raar eigenlijk dat ie nog geeneens een plofje oid eruit poept........ -dunno-
Olieleiding kan ik je helaas niet mee helpen.
-
Hey kopje komt op meerdere oude motoren voor. Plat kopje ligt op de gk. Vermoedelijk ligt je probleem in de z.veren.
Olieleidingen zijn een ramp.....zoeken dat wij hebben gedaan. Nu weet ik dat ze ook op fiat zitten en je die bevestiging die kapot gaat ook los krijgt. Een revisibedrijf binnen stappen en vragen. Weet zeker fiat maar welke moet ik mn pa raadplegen!
Wat is je motorcode?
Diepunt ontsteking moet je draf pleuren. Neem die van een gti 16v.
-
Plat kopje met verbrandingsruimte in de zuiger volgens mij ook bij HK. GL weet ik niet zeker, maar zou goede 3e optie kunnen zijn.
Zou op het forum toch te vinden moeten zijn => zoekfunctie? -dunno-
-
Hey kopje komt op meerdere oude motoren voor. Plat kopje ligt op de gk. Vermoedelijk ligt je probleem in de z.veren.
Olieleidingen zijn een ramp.....zoeken dat wij hebben gedaan. Nu weet ik dat ze ook op fiat zitten en je die bevestiging die kapot gaat ook los krijgt. Een revisibedrijf binnen stappen en vragen. Weet zeker fiat maar welke moet ik mn pa raadplegen!
Wat is je motorcode?
Diepunt ontsteking moet je draf pleuren. Neem die van een gti 16v.
Mooi klote dus! Had een losse kop gekocht op de sloop vandaar maar kop met verbrandingsruimte is dus gk?
-
Volgens mij klopt wat gg zegt er wasnog een blok met platte kop.
Maar verbrandingsruimte in de kop is nooit gk.
Wat voor blok heb jij. Hoe weet je dat kleppen krom zijn?
-
Vlakke kop zonder verbrandingsruimte = motorcode GL, HK & GK, alledrie dezelfde kop
(uitgezonderd een kleinigheidje: oliedruksensor(s) & bevestiging dis.kap)
-
Volgens mij klopt wat gg zegt er wasnog een blok met platte kop.
Maar verbrandingsruimte in de kop is nooit gk.
Wat voor blok heb jij. Hoe weet je dat kleppen krom zijn?
Geen compressie ;).
-
Bij geen compressie is je diagnose niet perse kleppen krom.
-
Nee ben ik nu net achter. Wat zou t nog meer kunnen zijn?
-
Vlakke kop zonder verbrandingsruimte = motorcode GL, HK & GK, alledrie dezelfde kop
(uitgezonderd een kleinigheidje: oliedruksensor(s) & bevestiging dis.kap)
Ah opfrisser!! Thanks. Was ff in de war. Mijn onderblok is hk. Maar ligt een andere kop op.
Anyway.....mike moet een plat kopje hebben....mits dat de oorzaak is.
-
Kunnen meerdere oorzaken zijn.
Loopt de motor? Staat die goed op tekens?
Ik las dat je kruktandwiel verkeerd was en zo schade hebt. Vertel!
-
High-torque krukastandwiel versus de rest low-torque.
Na een ronde of beter gezegd: 2 rondjes krukas stond de timing 1 tandje verkeerd.
Mijn gedachten was dat ie de ronde daaropvolgend dit wilde herhalen,
maar dat dan de zuigers & kleppen tikkertje spelen en de dis.riem
gedwongen wordt op z'n plekje te blijven: nog steeds een tandje verkeerd.
Juiste krukastandwiel gemonteerd vorige week: das in orde nu.
Compressietest uitgevoerd vanmorgen: respectievelijk 3, 8, 11 en 8 bar.
Cil. 1 beroerd: vandaar de gedachte kromme klepjes.
Maar nu blijkt dat er visueel niks te zien is aan de kleppen........
Stiekum toch een klep ietsje krom => af laten persen?
Kop krom / koppakking lek?
Compressieverlies langs zuigerveren? Niet aannemelijk => onderblok is lopend uitgebouwd.
(en dan nog: had 't blokje op z'n minst motten lopen nu)
Ik begin nu alles weer in twijfel te trekken,
maar we hadden vorige week vonk & de vlotterkamers vol met peut
-
Dat van high en low gebeuren wist ik niet. Waar komt high en low tabdwielen verschillen dan vanaf. Welke motoren?
Ah zal wel hydro onderblok op sleeptuimelaar. Hebben we nooit problemen mee gehad. Maar wel met racenok en stelbaar tandwiel dan erop he.
Goed....
Kleppen niet in de zuiger te zien? Ik weet niet maar ik drasi mijn motoren altijd meerdere keren rond om te checken....dure hobby als je foutjes maakt met raceparts :) . Hier kun je een ander kopje op leggen. Heb je m ook eerst rondgedraaid?
Koppakking was nieuw he....goed gemonteerd....goed schoon....
-
Tandwielen zijn ergens in 1989/1990/1991 overgegaan in high-torque:
heeft feitelijk niks van doen met hydro versus sleeptuimelaar, maar door de
combi van die 2 waren ook de tandwielen gecombineerd.
Distributieprobleem is opgelost: alles low-torque en op tijd.
(zelf draai ik ook altijd de krukas handmatig rond ter controle....tot in den treure....)
Gaat nu om de (eventuele) gevolgschade / waarom 't blokje nog steeds niet brult.....
-
Twijfel niet aan jou -klus- kunde -thumbsup-
Hmmm ben benieuwd!!
Vriend van heeft eennz met een sleepkop erop. Geen problemen met verschillen.
Succes!!
-
Het kreng leeft! O yeah, het jankt lekker. Nog wat dingen te doen dat wel:
- Geschakelde plus vinden voor pompje.
- Pompje netjes monteren.
- Nieuwe ontsteken+rotor+verdelerkap (rotor heeft speling en begrenzing, bah).
- Nieuwe uitlaat
- Achterdempers monteren
-
Het kreng leeft! O yeah, het jankt lekker. Nog wat dingen te doen dat wel:
- Geschakelde plus vinden voor pompje.
- Pompje netjes monteren.
- Nieuwe ontsteken+rotor+verdelerkap (rotor heeft speling en begrenzing, bah).
- Nieuwe uitlaat
- Achterdempers monteren
Wat was er nu dan niet oke dat t ding niet brulde?
-
Werkelijk waar geen idee... Vanalles gedaan en ineens brulde die.
-
Werkelijk waar geen idee... Vanalles gedaan en ineens brulde die.
Oke!
-
Contactpuntjes was 1. Ontstekingsvolgorde was ook fout trouwens (maar dat was vandaag gebeurt). Speling op de rotor.
-
Nu begint de fun pas. :)
-
Bijna.... Ontsteking gooit nog roet in het eten -gert-
-
Wel gereden al?
-
Ja zeker! Rijd heerlijk. Tot de 130 en dan is het op.
-
Dat is wel minder,maar dat komt goed denk ik -thumbsup-
-
Eerst heeft Mike nog wat gereedschap proberen te koppen, vissen in de vijver gezelschap gehouden
en gecontroleerd of een boortje nog wel scherp was.....*3x check* :)
Moest van ver komen, maar uiteindelijk sloeg ie aan -dj-
Voor je todo-lijst:
-ophangrubber halverwege huidige uitlaat
-gaskabel
-
Janken met dat hok! (http://www.youtube.com/watch?v=NwG6j1RlgJc&feature=youtu.be)
-
Whraaaaooowww
GAAAS!!
-
Vind ik leuk -thumbsup-
-
Nice! Maar wat hoor ik ratelen bij gas-los? -dunno-
-
De hele uitlaat die nog maar aan 1 rubber hangt :)
-
Einddemper hangt met 2 rubbers, anders had ie al op de grond gelegen,
maar mijn vermoeden is dat 't IN die demper een feestje gebouwd wordt :)
-
Moet echt een andere pijp onder. Deze wil niet -dunno-. Iemand een idee voor een geschakelde plus onder de kap? Die van de verwarming wil niet -gert-. Zit een mooie nieuwe rotor+verdelerkap op. Loopt weer wat beter. Contactpunten nog stellen en dan gaat het de goede kant op ;). Pompje zit ook weer mooi vast :D.
-
Moet echt een andere pijp onder. Deze wil niet -dunno-. Iemand een idee voor een geschakelde plus onder de kap? Die van de verwarming wil niet -gert-. Zit een mooie nieuwe rotor+verdelerkap op. Loopt weer wat beter. Contactpunten nog stellen en dan gaat het de goede kant op ;). Pompje zit ook weer mooi vast :D.
Ja contactpunten?
-
Wat bedoel je Ramon? Ik zoek nog een geschakelde plus voor de pomp.
-
Die paar draadjes van de ouwe carb: 1 ervan was van de sigaar lijkt mij.
Das dan een geschakelde plus, maar ik weet niet of die via een relais gaat of over contactslot.
Anders zelf iets maken met een relais.
-
Zal eens nakijken met een spanningzoeker ;).
-
+ van de bobine? -dunno-
Of nog beter: -pool van de bobine naar een LPG-veiligheidsrelais: stopt je pomp ook als je motor uitvalt...
-
-pool van de bobine naar een LPG-veiligheidsrelais: stopt je pomp ook als je motor uitvalt...
Dat is er een om te onthouden voor de motorfietscarbs! -klus-
-
+ van de bobine? -dunno-
Of nog beter: -pool van de bobine naar een LPG-veiligheidsrelais: stopt je pomp ook als je motor uitvalt...
Dus min pomp naar min bobine via een lpg relais?
-
Min bobine naar LPG-relais en een + naar LPG-relais, dan naar de + van de pomp.
Bobine geeft een inductiespanning af, als die afvalt (motor uit) valt het Lpg-veiligheidsrelais ook af.
Online bestellen of halen bij een LPG-boer. Ik probeer vanmiddag/vanavond wel even een schemaatje te plaatsen...
-
Zou dat ta technix spruitstuk passen op mijn gl kop?
-
(http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Oudelut/inductierelais.jpg?t=1363725735)
Let wel: je moet echt specifiek een inductierelais (ofwel LPG-veiligheidsrelais) hebben, geen normaal maak-/breekrelais (kan het niet vaak genoeg benadrukken). Slaat nu je motor af, dan stopt je benzinepomp ook met pompen...
-
Dankje GG!
-
Achterdempers zijn compleet :)
-
Gut, eindelijk 't juiste toegstuurd gekregen.
-
Ja eindelijk.... Vrijdag er onder. Ben ook aan het kijken voor een nieuwe pijp.
-
Had mijn pa nog gevraagd. Hij heeft die daar in overleg gevonden. Ik kan je wel de naam van het revisiebedrijf geven kun je eens bellen. Ik weet niet welk type fiat het vanaf komt -dunno-
Motorrevisie de kramer in heerlen.
Gr ramon
-
Weet iemand hoe je de achterste dempers vast houd? Welke sleutel moet er bovenop die demperstang?
-
Kleine maat steeksleutel boven op om tegen te houden,daarna kan je met een steek of ringsleutel de moer aandraaien.
-
Maar welke maat -dunno-. Ooit gehoord dat het een Engelse was.
-
Volgens mij 8/9 -dunno- kan ook 7 zijn.
Heb je gebeld voor de olieleiding?
-
6 past niet is nog te groot... Vandaar de vraag. Nope, hele week op school gezeten.
-
Griptang...
-
Misschie verschilt dit bij koni/ weitec/ ori......enz
-
6 past niet is nog te groot... Vandaar de vraag. Nope, hele week op school gezeten.
Maar goed ook :D
-
Lukt het niet mee... Glijd van dat nokje af. Moet echt dat sleuteltje gebruiken.
-
Maar goed ook :D
Hahaha hoezo?
-
Die dempers met half uitsteekseltje bovenop kun je toch niet fatsoenlijk beethouden met sleuteltje. Dempers met imbus bovenin, of anders griptang of luchtratel, al naar gelang wat beschikbaar is...
-
Hahaha hoezo?
:)
-thumbsup-
Los?
-
Hmm witte rook, koelvloeistof peil dat daalt, overal olie. F*ck! Lekke koppakking....
-
Damn...das pech hebben.
Klote voor je!
-
-boehoe- Dat word weer een paar uurtjes -klus-
-
Eerst was het zo:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00761_zpse71a5b40.jpg)
Nu weer zo:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00762_zps3c4a23b3.jpg)
-
Nice!
-
Vond die ruimte tussen kas en schotels niets.
-
Dat hoort dus niet..? -dunno- Volgens mij heeft mijn Coupé daar ook last van...
-
Of het hoort of niet, geen idee! Vind dit netter staan.
-
Standaard zit er gewoon wat ruimte tussen.
-
Dat vind ik ook Mike -thumbsup-
Wat heb je er voor gebruikt? -dunno-
-
Schoteltjes van 6n.
-
En nu staat je toplager onder enorme spanning? -dunno-
-
Ah even terug bouwen dus, ben een 6n gewend. Die sloten mooi aan.
-
Gut -klus-
-
Koppakking lek? Of alweer gemaakt?
-
Geen idee. Zit voor mijn studie in Arnhem door de weeks.
-
Auto staat weer op bokken. Kop gaat er af, nieuwe koppakking er op. Ook nieuwe pakkingen overal. En een gk nokkenas, met dank aan geert :).
-
Geen idee. Zit voor mijn studie in Arnhem door de weeks.
Kan het zijn dat ik jou een tijd terug in laag soeren tegen ben gekomen?
-
Pffff waar ligt dat?
-
Pffff waar ligt dat?
:p tussen snelweg(a50) en Dieren :p
Volgens mij kwam ik laatst een keer een witte steil tegen en die zwaaide, maar ik reageerde te laat :p
-
Oooow nee, ben het niet ;). Die van mij is nu mooi zwart -thumbsup-
-
En niet eens foto's daarvan? -naughty-
-
O echt wel -thumbsup-
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00681.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00682.jpg)
Moeten nog een paar lagen overheen, maar komt goed.
-
En nog steeds 2 verschillende spiegels :) Maar ziet er goed uit Mike -thumbsup-
-
Oude foto's, spiegels zijn nu gelijk. En dankjewel!
-
Zo nu weet ik waarom de koppakking lekte! Kijk dit eens eventjes:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00763_zps17d21cf3.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00763_zps17d21cf3.jpg.html)
Ook bij de inlaat hetzelfde verhaal:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00764_zpsdf872481.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00764_zpsdf872481.jpg.html)
Verder is de kop nog netjes volgens mij:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00765_zpse96a1e5f.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00765_zpse96a1e5f.jpg.html)
-
Lekker bezig dus met dit weer!
-
En de kop is terug, wow echt wow :D
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00766_zps86b0df7b.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00766_zps86b0df7b.jpg.html)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00766_zps86b0df7b.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00766_zps86b0df7b.jpg.html)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00768_zps527c3a94.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00768_zps527c3a94.jpg.html)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00769_zps78385c39.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00769_zps78385c39.jpg.html)
-
Ziet er weer goed uit -klus-
-
Voor:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00770_zps96ad9630.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00770_zps96ad9630.jpg.html)
Na:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00771_zps57e4a5ac.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00771_zps57e4a5ac.jpg.html)
Morgen even rustig de rest afmaken. Het is niet de bedoeling dat het super netjes wordt! Maar netter dan nu.
-
Ik zeg eerst goed met dasty insoppen en afspuiten.
Netjes schuren en lakken.....heb je straks langer plezier van -thumbsup-
-
Ooow dat is gebeurt. Meer het afplakken en dergelijke.
-
-klus- 1e ritje is weer gemaakt -sturen-
Loopt nu veel mooier + beetje meer pit -dj-
-
Mét GK-nokker?
-
Mét GK-nokker?
Jazeker -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
En net met 6 man er in. Vering is nu nagakt
-
Jammer, want zoals ik al vertelde vandaag, ons record staat op 8 mensen:
(mezelf achteraan tegen zijruit)
-
De politie was het er niet mee eens!
-
Problemen mee gehad dan?
-
Jep werd staande gehouden. Maar gelukkig maar een waarschuwing
-
Zo vandaag de 7000 toeren aangetikt, opa vond het toch wel hard gaan -naughty-. Bak helemaal onder de koelvloeistof, opa laten kijken. Een slang lekte. Dadelijk even vast draaien.
-
:)
-
Heel houden he => volgende week donderdag puzzelrit -sturen-
-
Verbruik 1:14,5 en top (voor zover ik durfde) 175 op de teller!
-
Zo vandaag de 7000 toeren aangetikt, opa vond het toch wel hard gaan -naughty-. ...
7000, haha netjes. Volgende stap, 120 km/h in zijn twee! Been there, doen that, was ook spannend -ja- maar klonk geweldig.
1 op 14? Wow. Netjes hoor. Heb je je rechtervoet goed in bedwang ...
-
Heb ik ook netjes in bedwang gehad, was puzzelrit van de andere club. Er zat iemand op de achterbank die telkens riep (letterlijke quote): "GVD rijd niet zo hard anders zie ik de foto's niet!"
Maar ik heb nog een vraag, en kan het niet vinden op het forum. Wat is de maat van het schroefdraad voor een oliedruk en voor een temperatuursensor? (Voor extern verloop voor extra meters)
-
Opa op de achterbank => hulde -thumbsup-
Oliedruk = M10 x 1
Carterplug = M14 x 1,5
-
Thanks Sjon!
Binnenkort eens wat kijken. Olie en koelvloeistof lekt ie als een gek.
-
Auto is nu niet meer te rijden. Olielek is zodanig dat de olie onder het rechter voorwiel spuit. Leuk om te burnen... Maar meer kan ook niet meer :lol:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00775_zps08d4a616.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00775_zps08d4a616.jpg.html)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00776_zpsad6c006c.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00776_zpsad6c006c.jpg.html)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00777_zps03aca99a.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00777_zps03aca99a.jpg.html)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00778_zps14781128.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00778_zps14781128.jpg.html)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00780_zps4a655056.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/DSC00780_zps4a655056.jpg.html)
-
Enig idee waar het vandaan komt? Ik heb het ook eens gehad, toen had ik een boutje niet gemonteerd van de onderste distributieriemkap.
-
Pakking oliepomp en karter zijn weg. Miste een boutje toen ging het fout.
-
Hoeveel is jou steilheck verlaagd met de AP set? En hoe is deze qua stugheid?
-
Eeeehm niet echt gemeten. Volgens mij achter 40 en voor 60. Wielen liggen nu netjes in de kasten, ik ben er tenminste tevreden mee. En qua stugheid, ik vind het nog best comfortabel eigenlijk. Alleen met echte stuiterwegen (zeg kinderkopjes) wordt je horendol. Maar voor de rest, top setje -thumbsup-. Weet niet waar je vandaan komt, maar je mag best eens een testritje maken.
En onder de noemer top, hulde aan sjon -thumbsup-. De olieboot is geen olieboot meer!
-
-thumbsup-
hulde aan sjon
-
Haha niet in de buurt in ieder geval, ik kom uit Hoorn NH. Maar ik wil misschien tzt ook zo'n AP set 60/50 halen via Ebay. Ik wil in ieder geval geen TA Technix meer, die fase heb ik gehad.
-
Zo even weer een update, heb er even nieuwe remblokjes onder gezet. Kreeg de zuigers niet naar binnen met dan hand, dan maar creatief worden:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/20130610_202027_zps59b2244c.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/20130610_202027_zps59b2244c.jpg.html)
-
De apk lijst:
- dimlicht afstelling+beeld (lampje links verkeerd om)
- kenteken verlichting (lampje stuk)
- remslang rv gedraaid
- remslangen vastzetten
- ruitenwisser bladen (oepsie zijn helemaal weg)
- ruiten sproeier werkt niet
- benz pomp vast zetten
- benz leidingen vast zetten
- carter ontluchting vast zetten
- fuseekogels zitten los (hmm niet goed aangedraaid)
- accu vastzetten
- stuurhuis hoes kapot (gvd kutwerkje volgens mij)
- stuurkogelhoes rechts kapot (bah, zat net een nieuwe op. Rubber is opgevreten door de olie!)
- ashoes rechts lekt (bah)
- veer rechts voor gedraaid in schotel
Wordt even sleutelen dus.
-
- ashoes rechts lekt (bah)
zou je tijdelijk kunnen dicht kitten (siliconekit)
iig succes met klussen -thumbsup- -klus-
-
Bijna alles klaar. Behalve de stuurhuishoes! Hij wil er echt niet op.
-
Je beoeld die geribbelde?
Dat kan je het beste met 2 man doen,1 draait aan het stuur en je kan hem eventueel begeleiden bij het monteren.
-
Ja, wil gewoon niet om het stuurhuis heen, hoe kan je dat het beste doen?
-
Nieuwe apk check.
-
-thumbsup- mooi man!!
-
-thumbsup- Hoe heb je het opgelost?
-
Twee dagen beunen
-
Zat net even te kijken voor het plaatsen van de 2de temperatuursensor. Nu heb ik mooi plaatsje gezien, namelijk bij de sensor met een draad op het metalen thermostaathuis. Maar nu moet ik dus een y-splitsing en adaptor hebben. Weet iemand het schroefdraad van de originele sensor?
-
Temperatuur sensor zijn zit er in, blok wordt 120 graden -dunno-.
-
Koelvloeistof probleem bijna opgelost. Temp: check Lek: nog altijd niet opgelost -dunno-. Audio zit er bijna in. Foto's komen morgen.
-
Je ziet dus nergens iets lekken. Geen witte damp uit de uitlaat? In de auto ook niet nat?
-
Ik zie geen lek. Alleen koelvloeistof op de bak.... -dunno-. Geen witte rook, geen sludge onder de oliedop. Alleen sporen van. De daadwerkelijke lekkage nog niet gevonden.
-
Welke kleur KVS zit er in? Als het groene is eens proberen ergens een UV-lamp te lenen en in het donker nog eens kijken bij draaiende motor?
-
Roze kvs. Ik ga hem onder druk laten zetten bij een garage. Kijken of we iets kunnen zien.
-
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/Mobile%20Uploads/IMG-20140131-WA0045_zps179f8d0f.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/Mobile%20Uploads/IMG-20140131-WA0045_zps179f8d0f.jpg.html)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/Mobile%20Uploads/20140131_160532_zps6410a097.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/Mobile%20Uploads/20140131_160532_zps6410a097.jpg.html)
-
En de versterker:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/Mobile%20Uploads/20140131_160558_zps9efc0296.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/Mobile%20Uploads/20140131_160558_zps9efc0296.jpg.html)
-
Zo net eens de bougies eruit gehad. Zijn mooi lichtbruin van kleur, maar wel nat... Nu heb ik het verhaal van serge gelezen. Maar wat gebeurt hier dan, want ik kan de twee verschijnselen niet met elkaar rijmen -dunno-.
Edit: probleem gevonden, versleten bougiekabels. Vonkte niet altijd.
-
Al een hele tijd niets meer aan de auto gedaan, geen tijd/geld/zin. Enige update is het plaatsen van een volledige groep A uitlaat inc. spaghetti.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/IMG-20140829-WA0007_zps100bb6c0.jpg) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/IMG-20140829-WA0007_zps100bb6c0.jpg.html)
En dat klinkt dan zo:
https://www.youtube.com/watch?v=sdlveNI_xWo (https://www.youtube.com/watch?v=sdlveNI_xWo)
-
Klinkt goed, mis alleen mijn donkere achterlichten.
-
Nooit van je gehad -dunno-
-
Owja verkeerde polo haha, excuus.
-
Ah, dan ben je verlost van die 'fijne' uitlaatklem -thumbsup-