Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: bobrosco op di, 07 feb 2012, 23:17:52
-
ik ben dus bobrosco, mijn echte naam is maikel. En ik ben 19 jaar en rij sinds kort in een polo g40(genesis). En verder heb ik nog een oude c kadett coupe waar ik een volvo 940 turbo motor in heb gebouwd en een peugeot 106 1.4xsi turbo. En ik heb eerder al 2 clio 16v's gehad van 93 en 94 en daarna een volvo 850. Maar omdat zo'n volvo 850 behoorlijk duur is om te rijden(belasting en verzekering) moest ik dus wat anders zoeken. En ik wou graag een leuke vw die ook nog een beetje snel was, en toen kwam ik ergens een polo g40 tegen en ben daar meer naar gaan zoeken toen deze gekocht.
En nog wat foto's van al mijn auto's
mijn polo g40 genesis
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/IMG_0083.jpg)
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/IMG_0086.jpg)(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/IMG_0096.jpg)
en een filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=ohhAwLempTw
en een photoshopje van hoe het misschien gaat worden.
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/pololaagmet16vvelgcopy.jpg)
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/IMG_0081.jpg)
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/IMG_0087.jpg)
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/IMG_0092.jpg)
mijn c kadett(volvo power)
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/62763258_3.jpg)
[quote="gabbermaikel"zo begon het, met een kadett 1200 met iets van 50 pk ofzo.
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/62763258_3.jpg)
Maar traag is saai, en meer power is altijd beter, dus dat doen we dan maar even toch?
Oude 1200 blok er uit, daar kan ik niks mee.
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/2011-08-15_13-40-11_607.jpg)
en de lege motor ruimte
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/2011-08-15_16-24-28_164.jpg)
En omdat er natuurlijk wel iets weer in moet heb ik dus gewoon even een dikke volvo b230fk geregeld op mijn werk met standaard 135pk en 235nm, maar ik heb er al eerder een naar ongeveer 200pk en meer dan 300nm geholpen. Oftewel hij heeft gewoon 200pk en 300nm
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/2011-08-15_16-24-53_749.jpg)
En als iets niet past dan moet je het passend maken. Dus gewoon slijptol en zaag enz er bij, en dan krijg je dit.
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/2011-08-16_17-39-02_341.jpg)
En toen opeens paste de motor er ook goed in met de bak er achter.
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/2011-08-16_15-16-09_265.jpg)
En een dikke lompe motorsteun gebakt, die gaat vast niet stuk.
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/2011-08-18_15-37-23_958.jpg)
En nu zit de motor er dus helemaal in
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/2011-08-18_22-56-23_133.jpg)
http://www.youtube.com/watch?v=Ri1ZtBQkpAg
en dan nog mijn 106 1.4 xsi, met een turbo er op.
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/106turboonline.jpg)
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/106turbo4.jpg)
Maar een filmpje zegt natuurlijk wel wat meer dan een foto.
http://www.youtube.com/watch?v=KurgM10dSDc
En de vermogens grafiek van hoe hij op dit moment is
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/uitdraai.png)
En de donkerblauwe lijn is dus de turbodruk, die staat op ongeveer 0.37 bar afgesteld.
-
Lekker bezig! Filmpjes zijn vet en houdt de G40 een beetje netjes hè, van binnen ziet de wagen er ontzettend mooi uit. Van buiten ook....
Veel plezier met de G40 en natuurlijk ook hartstikke welkom hiero!
-
Lekker bezig! Filmpjes zijn vet en houdt de G40 een beetje netjes hè, van binnen ziet de wagen er ontzettend mooi uit. Van buiten ook....
Veel plezier met de G40 en natuurlijk ook hartstikke welkom hiero!
Ik hoop dat hij ook zo netjes blijft. Er zitten helaas in de bestuurders kan nogal wat parkeerdeukjes, ik hoop dat ik die er nog eens uit kan laten halen met dat uitdeuken zonder spuiten. En verder wil ik hem alleen verlagen en een sierstukje aan de uitlaat ofzo. Die uitlaat steekt nu namelijk niet uit voorbij de bumper en blaast daarom dus de warme lucht ook tegen de bumper, en daarbij weerkaatst dan ook een groot deel van het geluid waardoor er bij snelweg rijden niet meer te praten valt. En nu heb ik zelf al een test ding gemaakt wat eigenlijk niet past, maar dan zit er een bocht omlaag aan en dat scheelt al enorm op de snelweg. Dus als ik er een passend stukje aan zet(graag klein en beschaafd) dan moet dat geluid in de auto wel behoorlijk verminderd worden.
En dan dit weekend dat fluiten van die kachelroosters even oplossen na het lezen van die howto, dan kan ik weer lekker relaxt rijden in de polo.
-
-welkom- leuke wagentjes -thumbsup-
-
-welkom-
hele nette g40 -thumbsup-
c-kadett is ook altijd vet -naughty-
-
welkom en cool da c-kadettje heb vroeger ook in de scene gezeten 90's.....
die blok wat je erin hebt hadden ook sommige hotrods op baarlo erin in the late 90's,hadden 230pk ongeveer toen
-
-welkom- -thumbsup-
-
-welkom-
En c coupeetjes heerschen forsch! Heb nog een 76er c1 coupe 1.6s staan.
-
-welkom-
-
vraag me af hoeveel g40 genesis polo`s er straks op de polo meeting verschijnen .
word waarschijnlijk een heel rijtje :)
-
welkom en cool da c-kadettje heb vroeger ook in de scene gezeten 90's.....
die blok wat je erin hebt hadden ook sommige hotrods op baarlo erin in the late 90's,hadden 230pk ongeveer toen
maar dan zonder turbo denk ik? ik ken een 2 liter 16v versie van zo'n motor die rond de 300pk draait en een 2.4geloof ik die op 324pk zit. Tenminste ik neem aan dat je die volvo motor bedoelt.
En deze motor staat nu op de standaard 135pk, maar de 165 pk wastegate actuator ligt al klaar(van lpt naar hpt ombouw) en dan nog andere injectors en een turbodruk regelaar er tussen en dan gaan we voor een 200pk. En het doel is om het geheel onder de 800kg te houden.
En als ik die auto op de testbank zet denk ik dat ik die polo ook meteen even doe, kijken wat die nu echt presteerd omdat er wel een tandriem ombouw op de glader is gedaan, dus het zal wel niet allemaal standaard zijn.
-
ja idd mag geen turbo op dus,ma leuk projectje ik heb er ongeveer 5 gehad waaronder gte type1 met sperr en de hele mik mak,rest was platgooien,velgen,uitlaat en de meetings af,dat waren tijden,heb er nog wat fotoklappers van,ma ja ff weer on topic nu,haha
-
zo zo jij heb wel leuke wagens! -welkom-