Hallo beste forumleden!
Een aantal jaar geleden begon het bij mij toch weer te kriebelen om een G40 te kopen.
Aangezien ik veel zelf kan, heb ik een G40 Genesis uit 93 gekocht met ''wat'' werk.
Achteraf bleek er veel carrosseriewerk (roest) aan te zitten. Dus werd het een volledige restauratie tot aan de originele radio aan toe.
Nu 2 jaar, volledig body work en een volledige spuitbeurt verder, is het tijd om hem in elkaar te zetten.
Dat ging tot zover... tot ik de motor wou starten en hij het niet meer deed. (motor is niet uit de auto geweest)
Volgende was er gewijzigd aan de auto door de vorige eigenaar:
- Kleinere poulie
- Chip op maat
- G-lader ''gereviseerd'' door Ruud16vG60... wat absoluut niet kan nadat ik gezien heb wat ze met de lader hebben gedaan.
Wat ik aan de motor heb gedaan:
- Originele poulie gemonteerd
- Andere nieuwe gereviseerde G-lader door de beste Arno
- originele chip die ik bij de auto had gekregen.
Het volgende heb ik geprobeerd:
- ontsteking correct te zetten (stroboscoop)
- Co potentiemeter afgesteld op 650 ohm
- Stationairtoerental te regelen
Ik krijg de motor gewoon niet afgesteld. niet stationair en als ik hem eindelijk stationair heb, valt ie plots opeens weg.
Ik zit al een aantal weken met mijn handen in het haar... en ik kom geen stap verder.
De auto deed het voor ik hem naar de spuiter bracht, en nu ineens niet meer... Spuiter heeft nergens aan gezeten.
Is er iemand die documentatie heeft voor het afstellen van een G40?
Misschien een stappenplan?
Ik hoop dat iemand iets weet, of een idee heeft.