Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
Projecten / Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Laatste bericht door Hanf Gepost op di, 10 sep 2024, 12:05:34 »
Sjun sjun meastro!
2
Projecten / Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op ma, 09 sep 2024, 23:24:24 »
 withstupid
3
Projecten / Re: Polo steilheik [ XX-37-HR]
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op vr, 06 sep 2024, 16:03:47 »
Ga er maar vanuit dat die stuk is .
PM anders jou Facebook account dan kan ik kijken of ik het kan doorsturen.
4
Projecten / Re: Polo steilheik [ XX-37-HR]
« Laatste bericht door JBM Gepost op vr, 06 sep 2024, 12:55:55 »
Na een tijdje met de nieuwe vacuumvergroeger te hebben rond gereden, liep de polo nog niet zo als het hoorde.
Dus na wat rond kijken bij de vacuumslangen niks geks kunnen ontdekken, tot dat ik op FB bij Mathieu een foto zag van een soort verloop.
Bij hem eens navraag gedaan waar deze oor diende, hij vertelde mij dat deze verloop onder de luchtfilbak zit en vaak scheurt.
Dus dan daar maar eens naar kijken en ook bij mij was deze gescheurd.
Nou dus maar een nieuwe besteld en geplaatst en sindsdien loopt de polo weer goed.

Goed bezig! Heb je een link of foto van dat verloopje? Ik ben bezig met de NZ in de golf 2 terug te plaatsen, voor mij misschien ook handig om dan preventief te vervangen.
5
Projecten / Re: Polo steilheik [ XX-37-HR]
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op vr, 06 sep 2024, 09:52:06 »
Na een tijdje met de nieuwe vacuumvergroeger te hebben rond gereden, liep de polo nog niet zo als het hoorde.
Dus na wat rond kijken bij de vacuumslangen niks geks kunnen ontdekken, tot dat ik op FB bij Mathieu een foto zag van een soort verloop.
Bij hem eens navraag gedaan waar deze oor diende, hij vertelde mij dat deze verloop onder de luchtfilbak zit en vaak scheurt.
Dus dan daar maar eens naar kijken en ook bij mij was deze gescheurd.
Nou dus maar een nieuwe besteld en geplaatst en sindsdien loopt de polo weer goed.
6
Projecten / Re: Project [ GX-30-RZ ] Derby GLS 1981
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op di, 03 sep 2024, 18:58:02 »
Mooi om te lezen dat deze derby nog in goede leven is.
7
Projecten / Re: Polo steilheik [ XX-37-HR]
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op di, 03 sep 2024, 18:52:40 »
Dat gaat wel goedkomen denk ik.😄
8
Projecten / Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op di, 03 sep 2024, 18:51:20 »
Dat is weer een leuk verhaal om te lezen en…..schitterende foto’s gemaakt 👍
9
Algemeen / Re: Polo 1985 1.3 Classic ombouwen naar 1.6.
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op di, 03 sep 2024, 18:37:42 »
Had dat niet te maken met de automatenbak bij de AEE??
10
Projecten / Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Laatste bericht door JBM Gepost op di, 03 sep 2024, 00:33:51 »
Met de rode G40 gaat het erg goed  -thumbsup-



Heb afgelopen tijd niet stil gezeten. Vooral de focus gehouden op het motorische gedeelte. De wagen liep goed maar heb er nog wat dingen aan gedaan. Tijdje terug had ik wat problemen met de oude chip die er in zat. Heb toen contact gezocht met Theibach en de specificaties van de motor doorgegeven zodat ze hier op een chip konden schrijven, hiermee loopt de wagen echt goed.

- Intercooler slangen vervangen
- Engine breather + slang vervangen door rood siliconen exemplaar.
- Overgestapt van Eurol 5W50 naar Castrol Supercar 10W60
- AT reseal 205 toegevoegd aan de motorolie (ter preventie en conditionering van de rubbers in het blok, erg veel goede ervaringen met dat spul)
- Raamrubbers beter vast gekit.
- Lichtschakelaar vervangen (Nu snap ik ook achteraf waarom iedereen laatst lichtsignalen gaf tijdens een tourtje in de Ardennen :) )
- EBC Green stuff blokken geplaatst op de Brembo max schijven.
- Bougies vervangen + rode Magnecor kabels geplaatst + Rotor en verdeler.
- Koppelingskabel gemaakt aan het uiteinde bij de bak.
- Nieuwe waterafdek kap geplaatst naast de accu.
- Alle vacuüm slangen vervangen preventief.
- Denso lambda vervangen voor een normale Bosch (Vond de wagen niet zo lekker lopen met de denso)
- Kapje in het dash gemonteerd voor laderdruk en olietemperatuur meter.
- Nieuwe gaskabel geplaatst.
- Andere set originele BBSjes gekocht aangezien mijn eigen set minder net was en vermoedelijk 1 velg krom.
- Stationair schroef vervangen (originele was het rubbertje aardig gaar van)
- Sterkere dimlichten geplaatst.

Deze zomer ben ik er echt flink mee aan het toeren geslagen. Er zit weer apk op tot 2026 dus dat is super  -thumbsup-
In combinatie met de bewerkte frisse lader + 68 poelie en chip gaat het wel echt als een kart  -dj- Heerlijk om te cruizen maar ook afentoe even jezelf dieper in de stoel drukken  -thumbsup-
Ik rij er veel mee in het heuvelland en Ardennen. Laatst zelfs naar Luxemburg gereden als dagtripje om daar wat te genieten van de  mooie vergezichten.

Nu ik er motorisch tevreden mee ben kan ik binnenkort wat meer aandacht geven aan het exterieur en andere details. Het rijden in deze wagen is behoorlijk verslavend en kan er eigenlijk geen genoeg van krijgen heb ik gemerkt :) Ook de H&R cupkit is een stuk meer comfy geworden door de jaren heen dus die blijft er toch nog even lekker onder. Heb nieuwe banden liggen in de originele maat (Yokohama A539 in 175/60/R13). Die gaan er binnenkort onder en dan gelijk vanuit een smeerput de tunnel versteviging eronder schroeven (Dit keer de variant met uitsparing voor mijn 'lege' kat)  :) Ook is de originele uitlaat nu wel echt aan vervanging toe, heb een nieuwe Imasaf liggen, alles vanaf flexibel gedeelte.

Gisteravond de EBC blokken ingereden en stond er behoorlijk van versteld in goede zin. De Brembo blokjes reden al goed maar dit lijkt tot nu toe nog beter. Frisse remmen zijn altijd fijn want ik vermoed dat de wagen nu ergens tussen de 140 en 150 pk heeft. Zo voelt het althans, ben nog nooit op een testbank geweest.

Tijd voor wat meer beeldmateriaal  -sturen-

Tochtje Wallonië:









Tochtje heuvelland:









Motorische gedeelte:







Dagtripje Luxemburg: (Müllerthal)







Verse EBC blokjes



Bijhouden en rijden met die handel -dj-
Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10