Oké, daar gaan we dan. EcoHok2 is aan de beurt, het originele
Ecohok staat nu in de stalling bij m'n zus, wachtend op z'n lot. De maat was bij mij vol wat betreft de coupe. Storingen in de motorloop bleven helaas op z'n tijd terug komen, zeker als de accu even los was geweest. Daarnaast was het aanzicht natuurlijk niet altijd even mooi, ook al deert mij dat niet zo heel erg. Maar al met al was ik er klaar mee.
Enter de Steilheck! Wat hielp is dat ik ook zocht naar een Steilheckje i.v.m. de ruimte binnen (ik heb altijd allerhande zooi bij mij) en de gelijkenis met de VW ÖKopolo (een 2 Steilheck). Het moest of een Stadtlieferwagen worden (bestellertje) of een gewone met een 5-bak (AAU of AAV). Eerder vorige week nog bij een besteller wezen kijken, echter afgeknapt op de vervangen motor. MH ipv AAU, ik wil graag een injectie motor, dus ik liep er van weg. EcoHok2 had zich toen ook al aangedrongen op marktplaats, stond moederziel alleen vlakbij Amsterdam station Sloterdijk met startproblemen. Het bleek om een AAV met 5-bak te gaan, de zuinigste Polo 2F bij 90km/h op de snelweg! Kortom, mooi!
Uiteindelijk op zaterdag 's ochtends vroeg bij de wagen afgesproken, de wagen uiteindelijk gekocht zonder 'm te horen lopen. Riskant, maar soms moet het maar even spannend zijn
.
De polokenteken: JT-HZ-99
bouwjaar: 1994
in bezit sinds: 14-02-2012 (16e kenteken overgeschreven)
type: Polo 2F Prego Plus 1.3 AAV (40kw/54pk)
km.stand aanschaf: 258.380
to-do Als eerste de wagen op orde krijgen, er mankeert het een en ander aan.
- v-snaar piiiiieeeeeeeepppppttttt
- schokbrekers voor zijn op
- trilling in het stuur, ophanging controleren + bandjes/velgen
- voorkant rechttrekken, grilletje is ontzet omdat de 'rand onder de koplampen en grill' een beetje ingedeukt is
- beide koplampen vervangen i.v.m. steenslag
- staat op 4 verschillende banden, voor 135-ers, achter 155-ers (gewoon oprijden is mijn bedoeling)
- knipperlicht relais vervangen, deze klikt er als een malle op los op z'n tijd. Lijkt net of er een hitsige sprinkhaan onder het dashboard zit!
- stickers achterop verwijderen (Zeeland en NL)
- lak een beetje op kalefateren, poetsen (en blanke lak spuiten op de losgelaten delen?)
- roestplekje links voor bij het knipperlicht en links achter bij de wielkast behandelen, deuk eruit drukken
- datum vervangen distributie + waterpomp zijn voor mij onbekend, dus dat staat ook op het lijstje ergens later
ecomodsHier moet ik nog een beetje over nadenken, de wagen is in mijn ogen erg mooi om zomaar te lelijke dingen mee te doen.
- als het grilletje weer netjes is die weer afplakken
- blauwe VW logo's voor en achter
- achterwiel skirts staan hoog op het verlanglijstje, evt. doorzichtig acryl van m'n werk