Algemeen forum > Projecten

Two-tonert project

(1/36) > >>

Jaap:
We leven April 2003.

Via via word mij voor 50 euri een Polo aangeboden: Eigenaresse heeft een andere auto (Golf-2 Diesel) gekocht, en misschien dat ik nog interesse zou hebben.

Zo gezegt zo gedaan: Auto bekeken, bleken ze er toch wel 100 euri voor te willen hebben.

Rampenbak: Homokineten kapot, voorwiellagers gaar en ex-gasser met niet-zo-ex-achterschade. Maar ach: 1.3 MH blok, luxe CL uitvoering, en nog een weekje of wat apk

Wel helemaal vol met Poehoe beer stickers.

Reden aankoop: De groene steilheck is 'klus-klaar': D'r valt weinig nog aan te verbeteren / veranderen zonder echt ingrijpend/non-reversibel te werk te gaan. En: aan de dagelijkse auto kan je zo slecht klussen: die moet je de volgende ochtend weer naar je werk kunnen brengen

Jaap:
foto 1: de achterkant.

Al ontdaan van Pooh-beer. Verder nix aan gedaan.

Mooie wieldoppen?! Jammer dat het er maar 3 zijn
Mooie verlaging?! Jammer dat er alleen rechts voor 1 verlagingsveer zit (en de rest origineel)
Mooie uitlaat?! Jammer alleen dat ie zo rot is
Mooie kofferbak?! Jammer dat ie vol zit met body-safe en schimmel

Jaap:
't interieur..

Zag er ook echt zo smoetzig uit. Extra luxe uitvoering: interval op de ruitenwissers, maar geen rechter buitenspiegel.

Radio? Met 1 speaker
Antenne? Nee, radio-antenne is aangesloten op de grijs-blauwe draad van de binnenverlichting :-)

Achterbank is trouwens (oh hoe zeldzaam) in 2 delen neerklapbaar, met heupgordels!

Jaap:
Aan het werk dus, voor de APK:

Van Marcel 2 voorpoten geleend, met goede dempers, goede veren en vooral; redelijke voorwiellagers.
Zelf 2 aandrijfassen erbij gesprokkeld, en een draagarmpje.

Natuurlijk een flinke olie lekkage aan de benzine pomp.. vervangen voor een andere oude, ook lekke benzine pomp..

Nokkenaskeerring; dito, maar die meteen vervangen voor een nieuwe.

1 dag voor de keuring erachter gekomen dat de vulhals rot was. Met lege tank toch nog nipt goed gekeurd...

Jaap:
En rot is ie op wel meer plaatsen. Echt een fijne spanjaard.

-Rotte bestuurdersdeur (ooit schade met veel plamuur weg gewerkt
-Rotte dorpel (daar waar de benzine uit de rotte vulhals alle tectyl heeft weg gespoeld.
-Rotte accubak
-Rot achterlicht..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie