Jaja mk1-madness..
Nu zal ik waarschijnlijk menig kluskoning tegen de schenen schoppen omdat ik water en electronica samen laat komen, maar.......
Schrijft u mee?
Men neme; 1 vieze motorruimte. 1 microvezel doek. 1 borstel of oude doek. 1 hoogh en druck reiniger. 1 flacon Meguiars engine cleaner én 1 fles Meguiars engine dresser.
Hoe te appliciëren:
Zorg dat de motorruimte koud is. Dus niet doen als je net aan het rijden bent geweest. (handwarm is geen probleem, maar gewoon niet te warm)
Borstel of veeg eerst alle losse rommel weg, en spuit vervolgens de gehele motorruimte (dus ook de chassisbalken en het brandscherm) overvloedig onder met de engine cleaner.
Geef dit een minuut, maximaal 2 om in te bijten. Spuit vervolgens overvloedig de motorruimte schoon. Zorg ervoor dat er geen cleaner achterblijft, dit heft de werking van de dresser op.
Ga vervolgens een goed stuk met de auto rijden (als ie nog wil starten
). Zo verdamp je alle water, en weet je ook gelijk of je iets gesloopt hebt met de hogedrukreiniger of niet.
Zet daarna de auto voor een uur of langer weer stil, en bespuit vervolgens alle motordelen, dus alle kunststof, slangen en wat dan ook met Meguiars engine dresser.
Geef dit een minuut of 5 de tijd om lekker in te werken, en ga vervolgens alles oppoetsen met een microvezel doekje of spons. Dit geeft het beste resultaat.
Uiteindelijk zal het merendeel van de motor zijn diep zwarte kleur terug krijgen, net als je je bumpers met black chrome doet, of je dashboard met een (goeie) cockpitspray.