Iedereen heeft er vroeg of laat een keer last van: een lekke tank!
De vulhals loopt aan de binnenkant van 't achterspatbord en staat daardoor bloot aan de inwerking van pekel, stenen, vuil en water. Maar ook van binnen uit staat de (van binnen kaal metaal) tankhals bloot aan zuurstof en benzine..
Latere types (2f) hebben een verzinkte vulhals, dus deze hebben minder snel last van een rotte vulhals.
Doordat de vulhals van de tank 1 geheel vormt met de tank, kan je niet zomaar de vulhals vervangen... OF je vervangt de hele tank, OF je vervangt met een truukje alleen de vulhals..
Maar 't kan ook anders!
Zie hier; een 2f tank die ondanks de verzinking toch lek raakte!! (De tank is niet aan de vulhals lek, maar in de buurt van de (koper) las: daar 'verbrand' het zink sowieso, maar daar is ook het blik van de tank erg kwetsbaar voor corrosie/metaalmoeheid: beweegbaar blik..
Hoe gaan we m repareren?
Kneedbaarmetaal!
Zie hier; Een 2f tank: