Auteur Topic: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde  (gelezen 2149 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Gepost op: wo, 04 mei 2011, 10:45:15 »
Even een vraagje voor de kenners, is het onderblok van bijvoorbeeld een 1.0 aau hetzelfde qua opbouw,  bevestiging, en oliepomp hetzelfde als bijvoorbeeld een 1,4 (1300boring) van een 6n?
Of zijn er grote kenmerkende verschillen in?
Of echt enkel de boring, en bij de 1,4 de slag.

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #1 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 13:24:43 »
Polo 86c AAU 1.0 = 75 boring & 59 slag
Polo 86c AAV 1.3 = 75 boring & 72 slag (+ MH/NZ/enz)
Golf 3 ABD 1.4 = 75 boring & 78,7 slag
Polo 6N / Golf 3 AEX 1.4 = 76,5 boring & 75,6 slag (dus geen 1.3 boring, zoals jij denkt)

86c hydrostoter is met oliepomp aangedreven door ketting.
ABD & AEX weet ik niet zeker.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #2 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 13:34:27 »
abd ook kettingaangedreven pomp. AEX is de opvolger van de ABD, lijken veel op elkaar.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #3 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 13:58:13 »
Polo 86c AAU 1.0 = 75 boring & 59 slag
Polo 86c AAV 1.3 = 75 boring & 72 slag (+ MH/NZ/enz)
Golf 3 ABD 1.4 = 75 boring & 78,7 slag

Betekend dit dat van al deze blokken ook de koppen uitwisselbaar (lees passend) zijn op deze onderblokken. Of zijn er verschillen in kanalen?
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #4 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 14:13:50 »
meestal verschillen de kanalen.. zo heeft de abu zelfde kop als HZ maar de abu heeft hele dunne rietjes om uit de poepen :)

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #5 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 14:15:38 »
Betekend dit dat van al deze blokken ook de koppen uitwisselbaar (lees passend) zijn op deze onderblokken. Of zijn er verschillen in kanalen?

er zit ook verschil in de nieuwere onderblokken... 1.0 1.3 hebben die 3 waterkanalen wel!!
zie ook vw gol 16 kop is bijna hetzelfde als afh alleen zitten er bij de gol 16v kop weer meer van die waterkanalen die je dus bij een 1.0 motor van 86c moet dichtlassen! -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #6 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 16:06:16 »
Even een vraagje voor de kenners, is het onderblok van bijvoorbeeld een 1.0 aau hetzelfde qua opbouw,  bevestiging, en oliepomp hetzelfde als bijvoorbeeld een 1,4 (1300boring) van een 6n?
Of zijn er grote kenmerkende verschillen in?

Drijfstanglagerkappen zitten bij 1.4 hdyromotoren met bouten vast in de drijfstang.
Bij oudere motoren (1.3) wordt er met bout en moer gewerkt.

Ik vermoed dat dit gedaan is omdat de slag groter is, en de drijfstang anders tegen het carterhuis zou slaan, maar kan ook dikke kul zijn.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #7 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 17:39:17 »
maar kan ook dikke kul zijn.

Als in "dikke kul 3 bier"? :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #8 Gepost op: do, 05 mei 2011, 09:30:50 »
Ik vermoed dat dit gedaan is omdat de slag groter is, en de drijfstang anders tegen het carterhuis zou slaan, maar kan ook dikke kul zijn.

Klinkt anders zeer logisch -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #9 Gepost op: do, 05 mei 2011, 10:00:42 »
het carterhuis van de aex is ook breder dan die van een 1.3 (zie pasvorm startmotor )dit geld ook voor de aee abu ajv en consorten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #10 Gepost op: do, 05 mei 2011, 19:09:42 »
Maar ABD carterhuis is volgens mij gewoon gelijk aan MH toch?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: onderblok 1.0 en 1.4 hetzelfde
« Reactie #11 Gepost op: vr, 06 mei 2011, 18:59:54 »
jups
je hebt laagvliegers en modelvliegers .