Auteur Topic: Project [XP-60-PZ] Polo 2 Classic met AEX-blok  (gelezen 21699 keer)

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
AEX motorblok
« Reactie #135 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 15:48:21 »
Hoest met de hoofdlagers?
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #136 Gepost op: wo, 03 okt 2007, 17:23:50 »
Hoest met de hoofdlagers?

kuch


die waren nog goed gelukkig
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #137 Gepost op: za, 20 okt 2007, 17:26:42 »
tik tik tik tik tik tik tik -whip-


back to the roots .
gk onderblok geboord ,gehoond boring 76,04 ,zuigers 3f 75,98  afgedraaiad aan de bovenkant 5mm onderzijde tot aan de pistonpen stomp gewicht 316gram per stuk (inclusief pistonpen),drijftstangen verlicht en gepolijst 536gram per stuk,
krukas verlicht ,geballanceerd en afgeslepen voor 1e ondermaat 8,5kg ,loopt op sputter lagerwerk.sikkeloliepomp druk gekieteld (better be sure and safe).compressie 11,3 op 1 met aex koppakking(stalen versie)
nu nog vliegwiel meenemen naar mijn werk om daar ook te sonja bakkeren
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
AEX motorblok
« Reactie #138 Gepost op: za, 20 okt 2007, 19:05:12 »
Gewoon weer 1.3: is wat makkelijker onderdelen scoren -prut-

Krukas verlicht....euhh.....krukas heb je pas sinds vandaag......
dat verlichten + balanceren moet dan nog?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #139 Gepost op: za, 20 okt 2007, 19:15:24 »
Gewoon weer 1.3: is wat makkelijker onderdelen scoren -prut-

Krukas verlicht....euhh.....krukas heb je pas sinds vandaag......
dat verlichten + balanceren moet dan nog?

neu die krukas was eivormig op de drijfstangtappen .dus ben met de verlichte naar revisie boer gegaan (zonder bon doen ze een hoop voor je )en is dus gedaan als beunklus  :)
dus weldegelijk verlichte krukas  -love-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
AEX motorblok
« Reactie #140 Gepost op: za, 20 okt 2007, 19:29:41 »
Ah zo: toch die verlichte gebruiken.
Wordt weer gillen -dj-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #141 Gepost op: za, 20 okt 2007, 19:37:45 »
nog moeilijker inrijden klik
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AEX motorblok
« Reactie #142 Gepost op: zo, 21 okt 2007, 17:04:12 »
hc carter geplaatst(standaard klotsschot )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: AEX motorblok
« Reactie #143 Gepost op: zo, 04 nov 2007, 15:09:46 »
Meneer tokkelt nu met een 1.3 onder de kap naar huis -klus-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AEX motorblok
« Reactie #144 Gepost op: zo, 04 nov 2007, 15:33:53 »
en thuis met 5 bar oliedruk  -fietsen- -klappen-

nogmaals ,mijn dank grenst aan hondsdolheid  -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: AEX motorblok
« Reactie #145 Gepost op: zo, 04 nov 2007, 19:16:49 »
bekend carter???

hij loopt dus weer als een spreekwoordelijke trein?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
Re: AEX motorblok
« Reactie #146 Gepost op: zo, 04 nov 2007, 21:00:33 »
Hey serge gebruik jij voor deze motor de standaard starter of die van een diesel ?

Heb namelijk ook een motor ineen geknutseld met een redelijke compressie en de standaard starter krijgt de motor vrijwel niet meer rondgetrokken .

En welke starters met een redelijk vermogen passen er zoal op een 8p boite ?


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AEX motorblok
« Reactie #147 Gepost op: ma, 05 nov 2007, 04:22:17 »
starter van een 1w diesel (das de 1.4 )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: AEX motorblok
« Reactie #148 Gepost op: di, 06 nov 2007, 00:16:27 »
dus weer druk geweest serge
wat was er dan nu weer mis met aex dat je toch weer een 1.3 geknutseld heb??

gr maikel.

(ps ik ben weer terug van vak en heb weer heel veel zin om aan de slag te gaan :D -klus-)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: AEX motorblok
« Reactie #149 Gepost op: di, 06 nov 2007, 17:44:12 »
dus weer druk geweest serge
wat was er dan nu weer mis met aex dat je toch weer een 1.3 geknutseld heb??
Krukas had plat kantje => heeft inmiddels al een vliegles gehad.........




.......de oudijzerbak in -naughty-