Auteur Topic: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983  (gelezen 28403 keer)

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #165 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 20:47:27 »
Als dat ding een beetje normaal reedt kon ik wel naar je toe rijden maar dat zit er nog niet in :) Heb net wel een paar meter gereden maar hij heeft 0 trekkracht.

Misschien kan iemand een geoefend oor opsturen zodat ik even kan luisteren wat er allemaal aan de hand is  :D

Als het even mee zit heb ikmorgen wel een strobo en kan ik de onsteking afstellen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #166 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 20:49:17 »
ontsteking zonder vacuum op 14gr voor bdp zetten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #167 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 20:55:40 »
Ik heb nog nooit zoiets gedaan met een strobo maar ik neem aan dat ik daar wle uit kom. De merktekens op je nokkenaspoulie en het visje op de distrikap dienen als referentie toch?

Zonder vaccuum betekent geen vacuumslangetje aansluiten op het ontstekingshuis?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #168 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 20:56:50 »
hoe heb jij je vacuum aangesloten (ja of nee) en 1 of minimaal 2 vertakkingen van paddestoel naar inlaat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #169 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 21:24:32 »
vaccuum is aangesloten op rembekrachtiger en op de vervroegingspaddestoel van mijn onsteking. De plug in de rembekrachtiger heeft daar 2 kleine nippels voor waarvan 1 is afgedopt en de ander ingebruik dus.

Dit zit allemaal op cilinder 4

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #170 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 21:27:06 »
goed haal dit maar weer los .en sluit dat nippeltje maar af .
vacuum vervroeging van 1 cylinder werkt niet .
ontsteking dus 14graden voor bdp  bij 900 rpm zonder vacuum aansluiting
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #171 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 21:38:05 »
Bedankt!  -thumbsup- Hoop dat ik morgen die stroboscoop heb.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #172 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 21:42:52 »
wel met graden verstelling ,werkt veel beter  -ja-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #173 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 21:43:24 »
hmmm, dat was toch juist je hele wensenpot?

Geen aansluitingen voor de vacuumvervroeging en alleen 1 voor de rembekrachtiger? Of was je dat inmiddels weer vergeten :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #174 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 22:52:06 »
Nee dat was ik niet vergeten hoor maar toen wist ik nog niet dat ik een onstekingshuis ging gebruiken met vacuumvervroegingsmogelijkheid, vandaar :)


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #175 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 23:02:58 »
de hele truc is dus dat je die mogelijkheid wel moet hebben, maar niet gebruikt (klinkt logisch toch :P ). Een andere ontsteking, waarbij de vervroeging electronisch geregeld wordt is hier niet te gebruiken, omdat je die computer net over je schouder gemikt hebt (bij het installeren van de carbs :D )

De mechanische vervroeging van de MH/HZ is niet meer dan het verstellen van de voetplaat van de ontsteking  Door deze verstelling niet aan te sluiten, heb je dus een 'vaste' vervroegingswaarde ipv een variabele die gestuurd wordt door de onderdruk in je inlaattraject.
De vaste vervroegingswaarde stel je zo in, dat deze bij stationairtoerental en afremmen op de motor e.d. niet ideaal is (veel te vroeg staat) , maar bij rijden/optrekken/cruizen wel ideaal is!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #176 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 23:06:17 »
enigste waarvoor de vervroeging op[ onderdruk goed voor is ; is het voorkomen van klappen in de pijp bij gas los ,in de praktijk merk je er niks van bij opgevoerde motoren .
 dus gewoon op 14 graden zetten ,niks mis mee (zie het grafiek van sjon maar )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #177 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 23:11:24 »
mwoah, stationair loopt de motor een stuk rustiger mét vervroeging. Ook onderin toeren (lees langzaam optrekken in stadsverkeer) gaat soepeler. Ik ben veel met de auto van Delft naar Groningen gereden, filerijden is mét vervroeging toch een stuk prettiger dan zonder. 
Dat ploffen in de uitlaat interesseert mij nou net weer niets -naughty-.

Dat staat niet op de grafiek van Sjon, want stationair draaien op een rollenbank is niet echt nuttig -sturen-.

Het is echt niet nodig om te rijden, maar als je een vacuumvervroeging goed aansluit heeft het gewoon geen nadelen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #178 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 23:24:40 »
mwoh moety zeggen dat goed afgestelde cv carbs zoveel drivebillity geven dat je het vacuum vervroeging rustig niet aan hoeft te sluiten . maar ieder zijn meug . met webers idd is het wel prettig om je vacuum vervroeging aan te sluiten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #179 Gepost op: di, 08 jul 2008, 10:09:13 »
dan zeggen we hetzelfde -prut-

Jij (en anderen ) kiezen er voor om het niet aan te sluiten, ik kies er voor om het wel te doen. Het is niet nodig, maar ook niet overbodig :D
 -dj-


Maarrrrr;  Jeroen -dunno-    -sturen-   of   -fietsen-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983