Auteur Topic: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983  (gelezen 28561 keer)

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #180 Gepost op: di, 08 jul 2008, 10:26:16 »
 -fietsen-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #181 Gepost op: di, 08 jul 2008, 10:45:44 »
vertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertel vertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertel vertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertel -ja-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #182 Gepost op: di, 08 jul 2008, 10:56:19 »


Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #183 Gepost op: di, 08 jul 2008, 11:13:10 »
 :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #184 Gepost op: di, 08 jul 2008, 11:47:20 »
hoe krijg je ooit een slecht afgesteld geheel op 900 toeren om je onsteking af te stellen?

Martijn, bedankt voor de visualisering  :D

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #185 Gepost op: di, 08 jul 2008, 11:57:54 »
Begin wel aan het goede eind; Eerst de rest, daarna de ontsteking. Met niet synchroon gestelde carbs is het erg lastig om de auto netjes stationair te laten draaien.

De motor hoeft niet perse op 900tpm te draaien om je ontsteking af te stellen, je hebt immers geen variabele vervroeging meer maar een statische vervroeging.

De ontstekingsvervroeging moet bij 1500tpm dus ook +/-14vBDP zijn! Met een afstelpistool met gradenverdraaiing is dat dus een eitje!

****Hoe ik het gedaan heb (zonder apparatuur);

Mengsel schroeven 2* halve slag uitgedraait
ontsteking op het oog op ongeveer 14 vBDP gezet
stationair verstelling flink opdraaien, zodat de motor blijft draaien (was in m'n eentje)

motor starten
stationair zo ver mogelijk terugdraaien
(wat ploffen/backfire, onregelmatig lopende motor)
met draaiende motor de ontsteking zo teruggedraaid dat de motor het beste liep, zonder ploffen e.d.
stukkie rijden (inhouden e.d.)
ontsteking nog iets vroeger
stukkie rijden (nog ietsie inhouden)

en zo door gegaan totdat het beter--beter--beter- slechter werd. Bij het constateren van "slechter", heb ik de ontsteking weer iets terug gedraaid.


Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #186 Gepost op: di, 08 jul 2008, 11:58:03 »
wel je draait eerst het stationair schroef zover dat je motor blijft lopen .dan verdraaie je de ontsteking zo dat ie lekker oppakt ,nu draai je stationair terug .eerst synchroniseren van de carbs en dan ontsteking afstellen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #187 Gepost op: di, 08 jul 2008, 11:59:03 »
mechanische vervroeging is nogsteeds toeren afhankelijk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #188 Gepost op: di, 08 jul 2008, 12:00:10 »
dat klopt, maar bij 1500tpm is de vervroeging nog steeds 14 vBDP als ik het me goed herinner. De mechanische vervroeging werkt pas bij hogere toerentallen meen ik me te herinneren.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #189 Gepost op: di, 08 jul 2008, 12:00:57 »
Begin wel aan het goede eind; Eerst de rest, daarna de ontsteking. Met niet synchroon gestelde carbs is het erg lastig om de auto netjes stationair te laten draaien.

De motor hoeft niet perse op 900tpm te draaien om je ontsteking af te stellen, je hebt immers geen variabele vervroeging meer maar een statische vervroeging.

De ontstekingsvervroeging moet bij 1500tpm dus ook +/-14vBDP zijn! Met een afstelpistool met gradenverdraaiing is dat dus een eitje!

en dat je ontsteking zowel bij 900 als 1500 rpm 14 graden is klopt niet ,je hebt nog steeds te maken met centrifugaal vervroeging (de veertjes en gewichten onderin je ontstekingshuis )

****Hoe ik het gedaan heb (zonder apparatuur);

Mengsel schroeven 2* halve slag uitgedraait
ontsteking op het oog op ongeveer 14 vBDP gezet
stationair verstelling flink opdraaien, zodat de motor blijft draaien (was in m'n eentje)

motor starten
stationair zo ver mogelijk terugdraaien
(wat ploffen/backfire, onregelmatig lopende motor)
met draaiende motor de ontsteking zo teruggedraaid dat de motor het beste liep, zonder ploffen e.d.
stukkie rijden (inhouden e.d.)
ontsteking nog iets vroeger
stukkie rijden (nog ietsie inhouden)

en zo door gegaan totdat het beter--beter--beter- slechter werd. Bij het constateren van "slechter", heb ik de ontsteking weer iets terug gedraaid.



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #190 Gepost op: di, 08 jul 2008, 12:01:37 »
dat klopt, maar bij 1500tpm is de vervroeging nog steeds 14 vBDP als ik het me goed herinner. De mechanische vervroeging werkt pas bij hogere toerentallen meen ik me te herinneren.
nope deze begint echt al bij 900 rpm
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #191 Gepost op: di, 08 jul 2008, 12:04:02 »
klik maar op de foto
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #192 Gepost op: di, 08 jul 2008, 12:13:54 »
De vervroeging begint vanaf 900, dat is duidelijk te zien met de strobo op het streepje van het nokkenastandwiel. De motor bleef netjes lopen op 900 (naja rochelend :p) en heb hem nu opp 14graden vooronsteking.

Het was met strobo inderdaad een eitje :)

Nu die dingen maar eens synchoniseren. Bedankt voor de hulp!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #193 Gepost op: di, 08 jul 2008, 12:26:46 »
je hebt synchroon testers ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Project [ KV-49-NY ] Polo C Classic 1983
« Reactie #194 Gepost op: di, 08 jul 2008, 12:49:51 »
Die ga ik regelen, vanmiddag dus weinig vorderingen denk ik want ik moet alweer vrij vroeg werken helaas.