Begin wel aan het goede eind; Eerst de rest, daarna de ontsteking. Met niet synchroon gestelde carbs is het erg lastig om de auto netjes stationair te laten draaien.
De motor hoeft niet perse op 900tpm te draaien om je ontsteking af te stellen, je hebt immers geen variabele vervroeging meer maar een statische vervroeging.
De ontstekingsvervroeging moet bij 1500tpm dus ook +/-14vBDP zijn! Met een afstelpistool met gradenverdraaiing is dat dus een eitje!
****Hoe ik het gedaan heb (zonder apparatuur);
Mengsel schroeven 2* halve slag uitgedraait
ontsteking op het oog op ongeveer 14 vBDP gezet
stationair verstelling flink opdraaien, zodat de motor blijft draaien (was in m'n eentje)
motor starten
stationair zo ver mogelijk terugdraaien
(wat ploffen/backfire, onregelmatig lopende motor)
met draaiende motor de ontsteking zo teruggedraaid dat de motor het beste liep, zonder ploffen e.d.
stukkie rijden (inhouden e.d.)
ontsteking nog iets vroeger
stukkie rijden (nog ietsie inhouden)
en zo door gegaan totdat het beter--beter--beter- slechter werd. Bij het constateren van "slechter", heb ik de ontsteking weer iets terug gedraaid.