Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: richardk op ma, 11 dec 2006, 17:18:25

Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: richardk op ma, 11 dec 2006, 17:18:25
Ik heb deze week ff mijn g40 bak gereviseerd en onderdelen bij een bekende bakreviseur gehaald. deze ziet maandelijks g40 bakken langs komen waarbij of de 5 is doorgebrand of waarbij de naaldlagers en hoofdaslager eruit ligt.

Hierbij gaf hij mij een tip.. boor een gaatje in het tussen huis zodat de 5de genoeg olie kan krijgen.. dit deedhij bij de meeste bakken die vermogens te slikken krijgen,

Maar hij wist me ook te vertellen dat ik binnenkort weer kan omdat ik het vermogen ga opschroeven.. sperr helpt niet want hij maakt ook een heleboel bakken voor de cross en ziet ze genoeg ploffen..
dit maakte me aan het denken.. -klus-

een DTX of FHE bak zoals deze gebruikt word in een 6n gti en Lupo gti (5bak) krijgen meer vermogen te verwerken dan een g40. ja zelfs rothe rijd met zijn lupo gti met een standaard bak en koppelingsplaten.. deze huizen komen op het oog zo passend over..

is dit al eens gedaan?

en verder hoorde ik in de wandelgangen over een polo g40 waar een 02a bak achter was gezet.. hoe komt dit uit met de startmotor( totaal anders) .. vliegwiel etc..
baksteun maken we zelf wel.. geen probleem..

wie helpt me uit de brand.. -thumbsup-



Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Dennis op ma, 11 dec 2006, 18:45:58
Op een Polofans is een groot topic over versnellingsbak-verbeteringen:
klik
(wel even aanmelden)

Sorg doet ombouw van 085 naar 02A bak:
klik

Dit is ook wel interessant:
Adapterflens voor Clio seq. 6-bak.



Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: richardk op ma, 11 dec 2006, 18:56:27
heel weinig info dus..
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Michiel op ma, 11 dec 2006, 19:12:08
Tsja; Rothe....
Rothe gebruikt bij de turbo-ombouw van de AJV 1.6 16V ook de standaard bak zonder aanpassingen. Vraag me af hoe lang dat goed gaat.... Die van mij heeft nu al kuren (na ong. 60.000 km).
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Sjon op ma, 11 dec 2006, 21:33:12
Hierbij gaf hij mij een tip.. boor een gaatje in het tussen huis zodat de 5de genoeg olie kan krijgen....

Yep, bekende tip: is bij mijn 8P-bak ook gedaan.

Voor de rest: hopen en bidden dat 't een tijdje heel blijft
en alvast iets op voorraad/backup hebben
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Maikel op ma, 11 dec 2006, 21:38:08
ze weten wel mooie prijzen te vragen voor deze tools:(

gr maikel,
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: richard-polo op di, 12 dec 2006, 16:50:21
heel weinig info dus..

withstupid  heb je wel gelezen? staat toch zat info lijkt me als je goed leest -marcel-  lars heeft verstand van zaken..
het gekloot begint meestal via de 2de versnelling..

Op een Polofans is een groot topic over versnellingsbak-verbeteringen:
klik
(wel even aanmelden)

kweet niet wat je allemaal van plan bent ma zo snel gaan de g40 bakken nou ook weer niet stuk!! ken er nog wel een paar die met g40 bak rijden over de 200pk -thumbsup-
gaat altijd wel eens iets stuk ma da,s meestal met tuning..


mvg richard

g-laderseite staat op het forum ook nog wel nuttige info erover..

ma lijkt me beter zo,n gti bakje eraan te hangen -thumbsup-
alleen hoe en wat met de aandrijfassen want die zullen wel totaal anders zijn, of vergis ik me?



Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Marjolijn op di, 12 dec 2006, 17:29:43
Die 6N bakken zijn niet bepaald beste kwaliteit  -wanker-
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: richardk op di, 12 dec 2006, 18:56:06
heel weinig info dus..

withstupid  heb je wel gelezen? staat toch zat info lijkt me als je goed leest -marcel-  lars heeft verstand van zaken..
het gekloot begint meestal via de 2de versnelling..

Op een Polofans is een groot topic over versnellingsbak-verbeteringen:
klik
(wel even aanmelden)

kweet niet wat je allemaal van plan bent ma zo snel gaan de g40 bakken nou ook weer niet stuk!! ken er nog wel een paar die met g40 bak rijden over de 200pk -thumbsup-
gaat altijd wel eens iets stuk ma da,s meestal met tuning..


mvg richard

g-laderseite staat op het forum ook nog wel nuttige info erover..

ma lijkt me beter zo,n gti bakje eraan te hangen -thumbsup-
alleen hoe en wat met de aandrijfassen want die zullen wel totaal anders zijn, of vergis ik me?

info van iemand die zo'n 50 atv bakken per jaar reviseerd.. en hij wist me te vertellen dat die 200pk jongens hem heel veel handel bezorgen.. verder wil ik een betrouwbare 200pk. motorisch is het geen probleem maar aandrijvingtechnisch wel..
aandrijfassen is het grote probleem niet.. die zijn zo ingekort of verlengd en gebalanceerd..( ervaring genoeg mee door de vele gedane projectjes)

sterkste oplossing is een recht vertande bak.. maar er moet een simperler oplossing zijn
 -klus-
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Thomas op di, 12 dec 2006, 20:19:27
Die 6N bakken zijn niet bepaald beste kwaliteit  -wanker-

Maar niet alleen bij de snelle versies, ook de simpele 1.4-tjes hebben er last van. De bak van mijn 6n diesel begon bij 230 dkm aan 't einde van z'n leven te komen. Maar ze gaan ook al veel eerder...  :(
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Maikel op di, 12 dec 2006, 23:37:59
Die 6N bakken zijn niet bepaald beste kwaliteit  -wanker-

Maar niet alleen bij de snelle versies, ook de simpele 1.4-tjes hebben er last van. De bak van mijn 6n diesel begon bij 230 dkm aan 't einde van z'n leven te komen. Maar ze gaan ook al veel eerder...  :(

vind 230dkm een mooie km stand om eens stuk te gaan!
mare had jij dan een 085 bak aan die diesel hangen???

vw bakken zijn zoizo niet echt super heb ik me laten vertellen. dus,
en bij me golf word het de laaste tijd ook steeds moeilijk om hem in z'n 1 te krijgen

gr maikel.
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Jaap op wo, 13 dec 2006, 09:41:49
vind 230dkm een mooie km stand om eens stuk te gaan!

Ik vind 230dkm een mooie km stand om heel te blijven! :)
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Sjon op wo, 13 dec 2006, 13:26:32
084 bak in me GT: 230dkm gelopen.
Maakt wel wat geluidjes, schakelt wat stroef, maar voorlopig blijft ie 't gewoon doen
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Maikel op wo, 13 dec 2006, 23:17:36
ja kijk het kan allemaal eens stuk gaan en dan vind ik 230dkm mooie km stand!
tuurlijk is het fijner leuker en beter als ze langer mee kunnen!
kijk ik maak van alles mee met die skoda's en geloof me het kan vele male eerder stuk gaan maar ook velemale langer heel blijven!

gr maikel,
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: richard-polo op vr, 15 dec 2006, 17:12:04
geen idee van wie je de info hebt ma ik heb wel eens mannen gesproken over die bakken ma ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, en moet zeggen heb gelukkig nog nergens last van gehad.
en ik rijdt nou ook niet echt als een omaatje :)
as gebroken homokneet stuk of het schakelmechanisme wat versleten is ma nog niks aan de bak gehad(ook atv)..
heb wel een reserve bak liggen ma nog nooit hoeven gebruiken..


roger jetten rijdt met z,n polo1 ook met atv(praat ik wel over 3jaar trug dus of dat nu nog is geen idee..)
ma volgens mij heeft die ook nog geen bak problemen gehad,, correct me if im wrong..
ma die rijdt dan dus wel als een oud omaatje :)
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Michiel op vr, 15 dec 2006, 17:38:49
Paarse steilheck in Denemarken: 230pk en standaard bak.
Hij reed ook niet echt als een oud omaatje...
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: richardk op zo, 17 dec 2006, 17:52:33
hij gaat er gewoon eerst achter.. ploft ie dan ploft ie..

maar houd er wel rekening mee dat ik er zo'n 10 sprintwedstrijd per jaar mee ga rijden en nürnburg ring..

dus er word behoorlijk getrapt
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: vwpolocoupe op di, 09 jan 2007, 00:43:39
sorry van de oude topic.


(onder de motorkap)

Zit trouwens aan de versnellings bak de stekker die je ziet zitten ( zie bijlagen)voor de achteruitrijlamp?(sensor)?



die is namelijk defect hij doet het heel soms.
 -klus-
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: vwpolocoupe op di, 09 jan 2007, 00:45:10
Ik hoop dat jullie het trouwens kunnen zien de foto.
En mij een beetje kunnen helpen want de polo moet voor APK,En ik wil het Autobedrijf niet spekken :D

 -klus-
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Jaap op di, 09 jan 2007, 00:56:46
sensor voor de achteruit zit aan de onderkant in de bak geschroeft.

Wat scheelt: volgens mij is de achteruitrijlamp géén APK puntje..
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: vwpolocoupe op di, 09 jan 2007, 13:20:27
sensor voor de achteruit zit aan de onderkant in de bak geschroeft.

Wat scheelt: volgens mij is de achteruitrijlamp géén APK puntje..

ow echt dat wist ik niet.

dus onder de verstellings (schakel)bak (onder de auto)
zit een bescherm (flexible) plaat (metaal) tegen aan
?
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Dennis op di, 09 jan 2007, 16:55:00
dus onder de verstellings (schakel)bak (onder de auto)
zit een bescherm (flexible) plaat (metaal) tegen aan
?

Het hitteschild bedoel je?
Wat is daar mee?
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Sjon op di, 09 jan 2007, 17:13:24
Slechte foto: je bent voor je polo gaan staan, kap open en van bovenaf een foto genomen?
Zo ja: das de achteruitrijschakelaar idd
(kabel vastgemaakt met snelbinder aan dat extra uitstekende rondje?)
Die van een 5-bak zit wel degelijk vooraan (4-bak zit meer van onderen)

Folie zal je wel hitteschild bedoelen bij 't schakelmechanisme-potje midden onder de auto -dunno-
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: vwpolocoupe op di, 09 jan 2007, 19:50:19
Slechte foto: je bent voor je polo gaan staan, kap open en van bovenaf een foto genomen?
Zo ja: das de achteruitrijschakelaar idd
(kabel vastgemaakt met snelbinder aan dat extra uitstekende rondje?)
Die van een 5-bak zit wel degelijk vooraan (4-bak zit meer van onderen)

Folie zal je wel hitteschild bedoelen bij 't schakelmechanisme-potje midden onder de auto -dunno-

Mooi dan heb ik de goeie voor me(achteruitrijschakelaar),Dan zit daar denk ik de breuk IN,denk ik..

Ik kan er wel wat contact spray in doen.Maja
is die makkelijk uit elkaar te halen?Hoe zit dat van binnen in elkaar eigenlijk?(achter de stekker?) -prut-

en indd het was de hittenschild wat ik bedoelde.
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Maikel op di, 09 jan 2007, 22:40:58
is een vast ding dus je kan er niks ander mee dan vervangen!!!
helaas

gr maikel,
Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Sjon op di, 09 jan 2007, 23:20:28
Stekker schoonmaken kan soms al afdoende zijn => had ik ook



Titel: versnellingsbakvraag..
Bericht door: vwpolocoupe op wo, 10 jan 2007, 00:08:28
oke dan zal ik eens kijken of er geen corosie op de stekkers zitten.

ik dank jullie alle !! :)   -thumbsup-
Titel: Re: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Vincent op za, 22 sep 2012, 19:58:55
Even op dit topic inhaken: Moet de motor + bak weer inbouwen in de auto. Heb de stekker voor de achteruitrijschakelaar al zien hangen aan de kabelboom in de auto, maar waar zit het contactje op de 4-bak ook alweer?
Titel: Re: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Gekke Gerrit op za, 22 sep 2012, 20:15:04
Bovenop...
Titel: Re: versnellingsbakvraag..
Bericht door: mk1-madness op za, 22 sep 2012, 21:17:00
Bij mijn HZ aan de onderkant...................
Titel: Re: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Vincent op zo, 23 sep 2012, 13:11:48
Bij mijn HZ aan de onderkant...................

Gevonden! Zat bij mij ook aan de onderkant..

Dan nog een andere vraag voor wat betreft de versnellingsbak (zie foto's hieronder). Is/was dit de juiste manier van montage / demontage, of is deze kabel nu kapot?
En indien kapot, wat dient er dan vervangen te worden?

(http://img.photobucket.com/albums/v235/Vince86c/polo%20onderdelen/002_zpsdfabfc97.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v235/Vince86c/polo%20onderdelen/001_zps2497af74.jpg)
Titel: Re: versnellingsbakvraag..
Bericht door: Steilheck op zo, 23 sep 2012, 13:29:37
Niks aan het handje! Hoort zo.