Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Joe op di, 22 feb 2011, 19:20:06

Titel: Aanhaalmoment voor spoorstangen en meenemer polo 1989
Bericht door: Joe op di, 22 feb 2011, 19:20:06
Hi allemaal,

Weet iemand het aanhaalmoment voor de spoorstangen aan de stuurhuiszijde (meenemer)?
Deze staan niet aangegeven in de vraagbaak maar zijn (volgens mij) wel belangrijk ivm slijtage,veiligheid, enz.
Ook het aanhaalmoment van de "meenemer" aan het stuurhuis is niet aangegeven.
Heb bij de aanhaalmomenten gekeken bij "techniek" maar de situatie blijkt veranderd sinds 1983   -klus-
Titel: Re: Aanhaalmoment voor spoorstangen en meenemer polo 1989
Bericht door: The_Maxx op di, 22 feb 2011, 20:18:02
pitman arm (aan de veerpoot) is 35nm, stuurhuiskant is 30nm
De bout van de meenemer op het stuurhuis zelf is 40nm

Op zich boeit t niet zo, als t maar vast zit.
Titel: Re: Aanhaalmoment voor spoorstangen en meenemer polo 1989
Bericht door: btracing op wo, 23 feb 2011, 00:08:08
Ik doe daar altijd vast is vast + 1 rukje  -klus-.
Titel: Re: Aanhaalmoment voor spoorstangen en meenemer polo 1989
Bericht door: Sieperman op wo, 23 feb 2011, 10:52:36
of gewoon een halve slag voor het breken ophouden :P
Titel: Re: Aanhaalmoment voor spoorstangen en meenemer polo 1989
Bericht door: RoelG op wo, 23 feb 2011, 16:13:26
of gewoon een halve slag voor het breken ophouden :P
-uitlachen- dus euh.... breekpunt opzoeken en dan een halve slag terugdraaien......