Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: g40turbo op ma, 28 feb 2011, 21:17:48
-
Ik had me geloof ik al eens voor gesteld, maar ben een hele poos niet online geweest.
Mijn naam is Douwe en Cross met een Polo van 1994 in de zandcross.
Ik rij al vanaf mijn 20e Volkswagen en ik cross vanaf 1998.
De Polo basis is helemaal mijn ding.
Een omgebouwde G40 motor naar turbo leverde tot 2010 net voldoende vermogen , ,maar hield het op 25 september voor gezien.
Tijdens 3 manches smeet ie er 5 liter olie uit.
maar draaide niet stuk / vast door een speciale olie toevoeging.
Even een foto van de auto erbij.
Het betreft een body van een polo op het onderstel van een Golf 3
(http://www.musselkanaalopwielen.nl/g40.nl/IMG_3528.JPG)
Nu in 2011 Gaan wel rijden met een 1.4 TSI motor uit een scirocco van 2010.
Leuke uitdaging en zeker een leuke ombouw .
waar ik jullie hulp vast nog wel bij nodig ben.
Met vr. gr.
Douwe
-
Welkom again!
Tijdens 3 manches smeet ie er 5 liter olie uit.
maar draaide niet stuk / vast door een speciale olie toevoeging.
Welk wondermiddeltje was dat?
-
TEVIER toevoeging.
-
-welkom-
-
-welkom-
5 liter olie verliezen in een polo blokje waar net 3,5 liter inzit ??
-
-welkom-
5 liter olie verliezen in een polo blokje waar net 3,5 liter inzit ??
TIJDENS 3 manches -nana-
-
Ja . hoezo -nana-
Denk jij dat een motor het eeuwige leven heeft.
-
Ja hoezo '' -nana- '' denk jij dat een motor het eeuwige leven heeft.
-
Volkswagens wel, Opels niet -uitlachen-
-
Bij opel roest de carroserie om de motor weg :)
-
-welkom-
Heb je al vaak zien rijden, wat een mooie auto.
Is het reglement al aangepast dit jaar met betrekking op het turbo gebruik?
-
Ja , is inmiddels opgesplitst in 2 2 klasses.
1400cc Standaard en 1400 cc vrije standaard
zie www.nncro.nl (http://www.nncro.nl)
-
Okay, dus jij mag ook mee doen in de 2liter klasse vrije standaard. Maar de blauwe middenmotor suzuki(met vika reclame dacht ik) is nu afgekeurd omdat de motor niet op de originele plek bevind?
Blijft altijd weer mooi om langs de baan te staan, of door het rennerskwartier te kwijlen.
-
Nee hoor achterwiel aandrijving mag.
Het voorlopige regelement bevatte te text '' motor op de orginele plaats''
Maar dat is nu geschrapt.
Ik blijf bij voorwiel aandrijving. ( voorlopig)
(blauwe middenmotor suzuki = Gert Visser Bellingwolde)
Maar als je een keer op een cross bent waar wij rijden, kom maar effe langs hoor....
-
Hoe staat het met de ombouw?
Er zijn weer een paar wedstrijden verreden, maar heb die van jou nog niet gespot.
ps. die sprinter van Gert Visser met 2 hayabusa blokken is ook een beest -naughty-