Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Gert op vr, 08 aug 2003, 14:56:08

Titel: Gib Gas
Bericht door: Gert op vr, 08 aug 2003, 14:56:08
Via internet Bas v/d Starre leren kennen die bezig is met de restauratie van een Derby 1 . Hij wil m op gas laten rijden .
( vind het zelf eerlijk gezegd heiligschennis maar ok  :) )

Weet iemand hier wat over ?
Zelf weet ik daar erg weinig vanaf .

Ow ja Jeroen : deze meneer heeft zich ook al aangemeld bij jou .. alleen geen 4 maanden terug zoals in een andere topic valt te betreuren ...
Titel: Gib Gas
Bericht door: Bas op vr, 08 aug 2003, 20:06:56
Ik weet er ook niet alles van, maar volgens mij is het tegenwoordig verplicht om NIEUWE apparatuur (niet ouder dan een jaar) met speciaal keurmerk te gebruiken. Anders krijg je het niet goedgekeurd.

(Vroegûh kon je mooi voordelig gebruikte delen (verdamper, afsluiter en tank gebruiken... Was het dan toch allemaal beter toen??? :) )
Titel: Gib Gas
Bericht door: Koen op za, 09 aug 2003, 12:48:36
Waarom op gas?
Titel: Gib Gas
Bericht door: Markopolo op za, 09 aug 2003, 15:14:59
Ik denk dat de Derby belastingvrij is.  ??
En LPG kost maar 1/3 van de benzineprijs.
Gooi 'm vervolgens in een oldtimerverzekering (als ze dat pikken tenminste) en je lacht je helemaal suf natuurlijk  -cool-
En dan ben je echt niet de eerste die dit doet.



Titel: Gib Gas
Bericht door: Paul op za, 09 aug 2003, 20:49:22
En dan een dikke Amerikaanse schuit onder je reet. Dan rij je inderdaad dubble glimlachend rond (nog een stiekume droom van mij: grote handgeschakelde V8 Dodge Chalenger zonder differentieel op de achterwielaandrijving...  :P Nie verder vertellen hè...)
Titel: Gib Gas
Bericht door: patrick86c op za, 09 aug 2003, 21:18:15
ik vind zo'n dodge pick up wel wat.
lekker in de leger kleuren let maar eens op dat je overal voorang krijgt :D  :D  :D
Titel: Gib Gas
Bericht door: Bas op za, 09 aug 2003, 23:58:39
Voordat er misschien te ver wordt afgedwaald van het onderwerp:) , Verkerk in Bunnik (zo heette het tenminste tot voor kort) weet wel antwoord op dit soort vragen. (030 - 2625759)

(btw, mooie pick-up, zo'n Challenger: Dodge Challenger ;) )
Titel: Gib Gas
Bericht door: Jaap op ma, 11 aug 2003, 13:37:11
hmm

heb een tijdje terug een complete gas installatie gesloopt uit een 1982'er steilheck (1.0 GL)...

wilde dat zwikkie ooit gaan gebruiken..

Maar goed: volgens mijn 'bronnen' (geen deskundigen), moet de TANK 'nieuw' zijn, of maximaal x jaren oud..

ik meen me zelfs iets te heugen dat de TANK zowieso slecht een jaar of x (10?) oud mag zijn (immer: dus ook na inbouw, moet er om de 10 jaar een nieuwe tank in, of moet de tank worden herkeurd ?? )
Titel: Gib Gas
Bericht door: Jaap op ma, 11 aug 2003, 13:38:34
Via internet Bas v/d Starre leren kennen die bezig is met de restauratie van een Derby 1 . Hij wil m op gas laten rijden .
( vind het zelf eerlijk gezegd heiligschennis maar ok  :) )

Weet iemand hier wat over ?
Zelf weet ik daar erg weinig vanaf .

Ow ja Jeroen : deze meneer heeft zich ook al aangemeld bij jou .. alleen geen 4 maanden terug zoals in een andere topic valt te betreuren ...

was er heiligschennis aan het laten rijden op gas??
Titel: Gib Gas
Bericht door: Ken op ma, 11 aug 2003, 14:40:23
Ik ben vorige week met de auto van mijn ouders weggeweest, is een Subaru op LPG en na het tanken kwam er een grote :D op mijn gezicht.
Volle tank = €8

Toen dacht ik ook wel ff aan gas in mijn Polo.
Titel: Gib Gas
Bericht door: Gert op ma, 11 aug 2003, 17:17:03
Heiligschennis in de vorm van een allesverslindende gastank ..

En zoals zovelen : het is lekker goedkoop
Ja in een amerikaan .. wat verbruikt nou een Polo of een Derby ? Doe er 2 dubbele Webers in en je verbruik is maar 1 op 15  :P
Titel: Gib Gas
Bericht door: Markopolo op ma, 11 aug 2003, 20:23:37
Een LPG tank moet elke 10 jaar gekeurd worden, echter is mij ook niet duidelijk of dit dan alleen bij inbouw van toepassing is...
Titel: Gib Gas
Bericht door: patrick86c op ma, 11 aug 2003, 23:51:29
is het nou echt de moeite om een kleine en zuinige auto op gas te laten rijden?
en wou je dan zo'n tank in de koffebak?
die is toch al niet zo groot.
Titel: Gib Gas
Bericht door: Ken op di, 12 aug 2003, 10:57:59
Tank in de kofferbak is op te lossen door een tank op de plaats van het reservewiel en een noodwieltje in de koffer.
Titel: Gib Gas
Bericht door: Jaap op di, 12 aug 2003, 16:36:06
Of je neemt een derby,.. (daar ging deze topic zowieso al over)..
Die hebben een megakofferbak, waar alleen nix in past, omdat de klep te klein is...
Gas tankje meer of minder maakt dan ook niet meer uit..  
Die tank uit de Polo van Willy stond trouwens schuin in een steilheck: links in de koffer zeg maar: reserve wiel gewoon vrij toegankelijk, en rechter deel van de koffer dus ook. Qua ruimte verlies niet gigantisch dus.. (nuja: ipv 3 kratten bier, nog maar 2)......
Titel: Gib Gas
Bericht door: Markopolo op di, 12 aug 2003, 18:10:35
Anders knup je n'm gewoon op een imperial...slangetje eraan klaar...... :D
Titel: Gib Gas
Bericht door: Ken op di, 12 aug 2003, 18:40:26
Zeker niet te goed vastmaken dan, als je dan een ongeval krijgt vliegt de tank direct weg.
Geen ontploffingsgevaar meer (toch niet in je buurt) :D
Titel: Gib Gas
Bericht door: Serge op di, 12 aug 2003, 20:20:52
op gas moet je koken ...........
en aangezie de oude motoren niet voorbereid zijn op gas ..........kunen deze spontaan gaan ........... ;)
Titel: Gib Gas
Bericht door: JurG40 op wo, 13 aug 2003, 23:15:47
op gas moet je koken ...........
en aangezie de oude motoren niet voorbereid zijn op gas ..........kunen deze spontaan gaan ........... ;)

En dat is het enige goede antwoord dames en heren, het geld wat je uitspaart aan benzine kun je naderhand driedubbel uitgeven aan de reparatie's.

Als je echt zuinig wil rijden koop dan een bakfiets!!!!!
Titel: Gib Gas
Bericht door: Markopolo op wo, 13 aug 2003, 23:18:19
Bullshit, als je een lpg installatie goed inbouwt is er niks aan de hand...  :P



Titel: Gib Gas
Bericht door: JurG40 op do, 14 aug 2003, 18:06:08
Bullshit, als je een lpg installatie goed inbouwt is er niks aan de hand...  :P

Dan blijf je nog altijd met die mensen zitten met een "goed ingebouwde lpg-installatie" die vergeten de slang bij de pomp los te koppelen.

Die verbaasde blik op hun gezicht als ze weg rijden en jij in een gaswolk staat.

Zelfs karten op gas vind ik een stuk minder!!
Titel: Gib Gas
Bericht door: Serge op do, 14 aug 2003, 20:36:08
men vergeet dat de klepzetels van de polo motoren te zacht zijn voor gas .benzine (vroeger het lood nu de vervanger )laat telkens een laagje achter op klepschotel en zetel waardoor deze niet extreem in inslijten .tevens is de ontbrandigs temp van gas te hoog(dus kouder bougie waardoor op benzine kut lopen )tevens moet je ontsteking verlaat worden om met gas om te gaan.dit kan resulteren in verbrande kleppen ,scheuren in kop .of de koppakking die het begeeft(door warmte werking) .
wil je dus op gas rijden moet je inleveren .klepspeling vergroten,koudere bougie ,ontsteking verlaten .
het kan wel ,maar is niet optimaal voor de levensduur voor je standaard motor,opvoeren tevens ook niet.
de enigste goede gas instalatie is een g3 istalatie waardoor geen vermogensverlies optreed,maar er zelfs vemogen gewonnen kan worden .
en als iemand op gas rijd ,graag achter me  :P het riekt een beetje
Titel: Gib Gas
Bericht door: JurG40 op do, 14 aug 2003, 21:30:47
men vergeet dat de klepzetels van de polo motoren te zacht zijn voor gas .benzine (vroeger het lood nu de vervanger )laat telkens een laagje achter op klepschotel en zetel waardoor deze niet extreem in inslijten .tevens is de ontbrandigs temp van gas te hoog(dus kouder bougie waardoor op benzine kut lopen )tevens moet je ontsteking verlaat worden om met gas om te gaan.dit kan resulteren in verbrande kleppen ,scheuren in kop .of de koppakking die het begeeft(door warmte werking) .
wil je dus op gas rijden moet je inleveren .klepspeling vergroten,koudere bougie ,ontsteking verlaten .
het kan wel ,maar is niet optimaal voor de levensduur voor je standaard motor,opvoeren tevens ook niet.
de enigste goede gas instalatie is een g3 istalatie waardoor geen vermogensverlies optreed,maar er zelfs vemogen gewonnen kan worden .
en als iemand op gas rijd ,graag achter me  :P het riekt een beetje

Inderdaad wat Serge zegt :D
Titel: Gib Gas
Bericht door: patrick86c op vr, 15 aug 2003, 07:18:31
een goede vriend van me had een B kadettje.
op gas heeft er later wel een gereviceerde blok er in moeten hangen.
gevolg door het op gas rijden zijn de rubbers enzo versleten.

dus als je zuinig wil rijden ga dan over op een olie stoker.
die blokken zijn zo gebouwd.