Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: azertion op za, 02 jul 2011, 13:24:16
-
iemand een mening hier over?
voor en nadelen?
vergelijkingen met andere blokken?
etc...
-
lekker vlot blokje en verder bijna gelijk aan een MH
-
aav ,komt pas wat leven in nadat er een abu nokkenas in zit , daarvoor is het echt een allejekus tam afgeschoten stuk geroosterd rosbief wat niet luisterd naar het gaspendaal.
-
:)
ik zeg weg met die monopisser
-
aav ,komt pas wat leven in nadat er een abu nokkenas in zit , daarvoor is het echt een allejekus tam afgeschoten stuk geroosterd rosbief wat niet luisterd naar het gaspendaal.
Dan wil ik wel eens weten wat er met die van mij aan de hand is want ik vind m echt lekker lopen en goed doortrekken -dunno-
-
AAV en AAU is rete langzaam.
Ok,ik moet zeggen dat ik ze beide heb gehad,maar als je AAV naar NZ gaat dan merk je al verschil.
-
Dan wil ik wel eens weten wat er met die van mij aan de hand is want ik vind m echt lekker lopen en goed doortrekken -dunno-
dat je niet veel gewend bent -hug-
-
jah jah zal wel....
-
AAV toendertijd van me moeder reed ook wel flink door hoor.
-
Vergeleken met andere 86c-blokjes:
trage reactie op gaspedaal, klein bruikbaar toerenbereik (3000 a 4000, eronder en erboven is ie erg tam),
weinig onderhoud, weinig storingen => monopoint hoor/lees ik weinig klachten over qua kapot gaan.
(en uit eigen ervaring: huidige daily is m'n 2de AAV. M'n eerste AAV vond tunen alleen niet zo'n goed idee)
-
aav: lekker betrouwbaar. met een 8p bakje nog redelijk vlot (2 en 3 zijn wel lekker. In de 4 van 60 naar 100 trekt ook wel lekker)
als je wilt tunen: geen aav
wil je betrouwbaarheid: aav
wil je zuinigheid: koop een auto met A-label (nieuwe polo bluemotion, alsof er nog niet genoeg mensen met die autos rondrijden...)
grote nadeel van aav is dattie echt niks meer doet in hoge toeren. Sowieso kom je aan max 5000 rpm met een 8p bakje op topsnelheid (altans bij mij, en max 157)
-
wil je zuinigheid: koop een auto met A-label (nieuwe polo bluemotion, alsof er nog niet genoeg mensen met die autos rondrijden...)
Fout.
Wil je zuinigheid? Stap 1: Rem zo min mogelijk.
Als je het over motoren hebt; Een AAU/V is heel zuinig te rijden ( AAU nog iets zuiniger )
Wil je echt zuinig? Koop een bluemotion, strip de auto van alle gewicht, of nog beter: gooi het bluemotion blokje gelijk in een auwe Polo :)
-
Leuk ideetje... Motorsteunen gelijk? -naughty- :D
-
heb wel een blok in een nieuwe polo zien liggen dat heel veel weg heeft van die gti blokken zoals richard en sjon hebben. Ben alleen vergeten welk type blokje dit was. Maar wellicht is zoiets wel over te zetten. En vast een stuk zuiniger (huidige polo is toch wel een tikkeltje zwaarder dan die waar wij meer rondcrossen)
edit: plaatje bij het praatje:
(http://www.themotorreport.com.au/wp-content/uploads/2009/08/2010_vw_polo_3dr_13.jpg)
voor zover ik kan vinden een 1.4
ook als 3cilinder 1.2 blokje te krijgen trouwens
http://www.motorbeam.com/wp-content/uploads/Volkswagen_Polo_1.2_Petrol_Engine.jpg
-
Hmm
topic titel aangepast: Gaat over AAV ( en AAU ).
Overigens: Titel was / is al niet echt duidelijk: de vraagstelling ook niet echt.
-
Ik rij een AAU (1.05) en heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal. Wel vind ik dat het gewoon goed rijdt, ook al heb je relatief weinig vermogen. Het gaat allemaal hard zat en geef je een beetje gas en roer je een beetje met de 4-bak kom je nog wel ergens. Waar de polo het van moet hebben (en waar hij goed in is) is het bochtenwerk, en laat dat nou net het leukste zijn. Wat betreft verbruik rijd ik met de AAU zo rond de 1 op 15 met een wisselende rijstijl van vooral vlot en soms (te) rustig. Deze wagen rijd ik nu zo'n 25.000km en m'n vriend d'r AAU gaat zo'n 15.000km mee nu. Geen prob's, motortjes blijven doortikken en geen olie verbruiken.
KISS -> Keep It Simple Stupid, gaat wel op voor deze motortjes als je het mij vraagt.
-
ik rij dus al bijna 10.000km met een kapotte koppakking rond. Tot nu toe, behalve koelvoeistofverbruik en olielekkage, is heeft alleen de thermostaat het laten afweten.
Vorige polotje ook dik 6000km met een kapotte koppakking gereden.
Ze blijven het dus doen, ondanks gebreken.
(jaja ik weet dat t niet goed is)
-
He, bah 3 cilinders -gert-
-
http://www.spritmonitor.de/en/detail/138552.html
-
AAV toendertijd van me moeder reed ook wel flink door hoor.
Nu nog steeds Jorp -thumbsup- stuk vlotter dan me oude AAV ! die had ook dik 2x zoveel gedraaid (234K en 115K) -klus-
-
www.spritmonitor.de / Polo 1990-1994 45PS en 54PS, AAU is net iets zuiniger te rijden.
AAU 1.05 (http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&fuelsort=6&vehicletype=1&constyear_s=1990&constyear_e=1994&power_s=45&power_e=45&gearing=1&powerunit=2)
AAV 1.3 (http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&fuelsort=6&vehicletype=1&constyear_s=1990&constyear_e=1994&power_s=54&power_e=54&gearing=1&powerunit=2)
-
www.spritmonitor.de / Polo 1990-1994 45PS en 54PS, AAU is net iets zuiniger te rijden.
AAU 1.05 (http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&fuelsort=6&vehicletype=1&constyear_s=1990&constyear_e=1994&power_s=45&power_e=45&gearing=1&powerunit=2)
AAV 1.3 (http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&fuelsort=6&vehicletype=1&constyear_s=1990&constyear_e=1994&power_s=54&power_e=54&gearing=1&powerunit=2)
wie is dat?
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/144202.html
-
Wat een engerd! -uitlachen-
-
Kweenie, lijkt wel de auto van Layla, toen ik hem nog tankte. Zij houd het niet bij.
-
Mijn aav op cv carbs (dus ook met mech. vervroeging ontsteking) was vlotter dan een jetta 1 gti/gls (1.8).
mijn ervaring met monopissers (stuk of 5) is irritant rondrijden (soms inhouden soms lekker doortrekken) en qua zuinigheid waren de cv's zuiniger :D
Het zal wel met afstellingte maken hebben. maar cv's sleutelen gewoon makkelijker en leuker :D
maargoed dat zit niet op een aav, kan wel..
-
Loopt wel lekker hoor :D -sturen-
http://youtu.be/9737Gw-riwY
-
die muziek erbij zonder bass is nou niet echt geslaagd arjan
-
die muziek erbij zonder bass is nou niet echt geslaagd arjan
Toch moest ik lachen... :)
-
Had m'n radio ook uit moeten zetten ipv op mute kwam nu tegen t knopje aan..... en er zit wel bass in al lijkt dat niet zo trouwens!
-
tja, die brug over de Vecht en de Regge hobbelt lekker, geen wonder dat het nu 80km/u is.
Maar die AAV trekt en klinkt lekker.
-
Zijn nou niet echt de 'slimste' filmpjes om op youtube te zetten.. in Nederland, 157 op de teller: 100 km weg? Lijkt mij hoogst illegaal...
-
Sinds een paar jaar is het hele eind 80km/u, zelfs het deel dat nog wel autoweg is gebleven. Maar voor zover ik weet zijn zelfgeschoten video's niet voldoende bewijs. Er was kort geleden nog zo'n zaak waar iemand met een geleende auto 120+ door de bebouwde kom reed en nog veel harder erbuiten. De Youtube video daarvan was niet genoeg bewijs blijkbaar, want hij is vanwege gebrek aan bewijs vrij gesproken. (geen idee of er nog hoger beroep volgt)
-
Zijn nou niet echt de 'slimste' filmpjes om op youtube te zetten.. in Nederland, 157 op de teller: 100 km weg? Lijkt mij hoogst illegaal...
Nee hoor geen probleem, stukje jurisprudentie:
http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/19/politie-is-machteloos-tegenover-scheurende-gt-r
EDIT: Topic ging over de AAV natuurlijk. Mijn mening; fijne betrouwbare motoren die lekker rustig lopen. Ik heb er zelf ook eentje en twee in onderhoud, tot nog toe geen problemen gehad. Voor het vermogen hoef je het niet te doen, maar ze zijn vlot zat voor dagelijks verkeer en tegelijk ook nog eens vrij zuinig.
-
Had m'n radio ook uit moeten zetten ipv op mute kwam nu tegen t knopje aan..... en er zit wel bass in al lijkt dat niet zo trouwens!
op het youtube filmpje hoor je de bassen nouwelijks (sowieso zit ik aan een laptop, en dat heeft ook geen weergave van bassen)
-
de aav bij mijn meisje in de auto loopt best behoorlijk. En zuinig kan je er echt mee rijden. Ze heeft al meer dan eens 1 op 22 gehaald.
-
Zijn nou niet echt de 'slimste' filmpjes om op youtube te zetten.. in Nederland, 157 op de teller: 100 km weg? Lijkt mij hoogst illegaal...
Wie zegt dat ik gereden heb aangezien er niemand in beeld te zien is, en wie zegt dat het mijn auto is aangezien er geen kenteken oid te zien is in het filmpje ;)