Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: FoZ op wo, 22 nov 2006, 00:39:58
-
Bij lage toeren hoor ik een schurend geluid met hogere toeren kan ik het niet echt goed meer horen of het er nog is (uitlaatgeluid)
Bij het in de vrij zetten en gas geven is het geluid er niet.
ik denk zelf dat het de versnellingsbak is en had gehoort dat je de olie er af moet laten lopen en dan een soort middel erin gieten(naam ben ik kwijt), daarna weer Versn.bak olie erin.
kan iemand mij zeggen of dat een goeie tip is om te doen of zou het niks uitmaken ? of misschien iemand die dit probleem bekent voorkomt
-
Maakt de versnelling waarin ie staat nog uit?
En bedoel je: in vrij = in vrij met koppeling ingetrapt of met koppeling gekoppeld?
-
Maakt de versnelling waarin ie staat nog uit?
En bedoel je: in vrij = in vrij met koppeling ingetrapt of met koppeling gekoppeld?
Versnelling 1 geeft toch het meest schurend geluid....in de vier is hij bijna niet hoorbaar.
In vrij = Kopelling ingetrapt of pook in neutraalstand het geeft allebei geen schurend geluid
-
prise as eind lager waarschijnlijk ,is net zoiets als de 5e versnelling die er uitspringt ,olie peil misschien te laag geweest
-
wat kan ik er nu het beste aan doen?
Misschien eerst een een goedje erin gooien en dan nieuwe olie ?
of gelijk andere versnellingsbak ?
-
snelste gok is idd goedje en olie ,weet dan niet of het euvel verholpen is .
bak loshalen en je weet het zeker .
bakwissel is eigenlijk een halve dag werk
-
ok thnx -thumbsup-
goedje eerst ff :D
-
ik zal een helende bakdans voor je doen
hopenlijk werkt het
-
-gert-
-
ik zal een helende bakdans voor je doen
hopenlijk werkt het
helaas niet geholpen.
Nieuwe olie + Goedje = nog steeds schuren :(
serge heb je een fototje van die lager die jij denkt dat kapot is?
En wat kost dat?
-
prise as = prime as = primaire as = ingaande as ?
maar kan de koppelingsplaat/drukgroep o.i.d. niet gewoon stuk zijn? hij schakelt wel perfect nog
-
nog een vraag, ik ben al opzoek naar een ander bakje...
...nu heb ik 1 gevonden maar die komt van een 1.0 GL blok af.
Past die versnellingsbak op een 1.3 MH blok ? ('87)
-
bakkode dx of gu ?
-
Een GL uit '85 is het...dat kan toch alleen maar GU zijn ?
-
Als de MH gewoon een 180mm koppeling heeft... zou t moeten passen... de 190mm koppeling loopt in sommige oudere typen bakken aan in het bakhuis. Je kunt het met een dremel weg halen, maar meestal kom je d'r pas achter als de bak op de motor zit, en hij met geen mogelijkheid rond te draaien is.
-
dus als ik een 180mm koppeling neem en de GU bak, is het gewoon plug&play ?
-
Als de MH gewoon een 180mm koppeling heeft... zou t moeten passen... de 190mm koppeling loopt in sommige oudere typen bakken aan in het bakhuis. Je kunt het met een dremel weg halen, maar meestal kom je d'r pas achter als de bak op de motor zit, en hij met geen mogelijkheid rond te draaien is.
Been there, done that, BURNT the T-shirt......
RRAAAAAAHHHHH!!!!!!
-off-
-
dus als ik een 180mm koppeling neem en de GU bak, is het gewoon plug&play ?
Jups.
De MH heeft overigens meestal gewoon een 180 mm koppeling/drukgroep/vliegwel.
-
De MH heeft overigens meestal gewoon een 180 mm koppeling/drukgroep/vliegwel.
Weet je dat zeker?
MH was er ook met 5-bak: in dat geval 190 mm? -dunno-
-
De MH heeft overigens meestal gewoon een 180 mm koppeling/drukgroep/vliegwel.
Weet je dat zeker?
MH was er ook met 5-bak: in dat geval 190 mm? -dunno-
hmm...
..ik lees hier net ...
..MH 084-bak code:GX = 190mm
..MH 085-bak code:8P = 190mm
-dunno-
-
idd 190 it is
-
Als ik nu een 180mm koppeling en alles erop zet en dan een GU bak, dan kan dat toch gewoon ?
of past dat weer niet op een MH onderblok?