Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: PoloSimba op za, 19 nov 2011, 16:54:22
-
-klus- Passen wisselstukken van de Polo Lx ('81) op een Polo Ls ('79) ?
-
Je zult iets specifieker moeten zijn...
Bijvoorbeeld: ruiten wel, deuren ook maar zitten vaak geen gaten voor sierstrip in, motorkap past, maar mist de sierstrip voorop, dus zo zijn er onderdeel-specifiek soms kleine verschillen (spatborden qua vorm wel, maar bumperaanhechting is anders etc etc).
-
Dat vermoeden had ik al. Ik kan een ¨Polo Lx aankopen (voor mooi bedrag). Vandaar de vraag.
Technisch niet goed in orde, maar carrosserie lijkt me in goede staat. Interieur is wel wat vochtig o.w.v. vochtprobleem in deuren en ramen. Ofwel voor opmaak ofwel als donor-auto? -dunno-
Regatta-blauw. -cool- en leuke autoradio trouwens
-
Gewoon kopen joh :D .
-
Het is wel dan weer een kwestie van die wagen te vervoeren... wat meestal niet zo goedkoop is en zelf heb ik geen car-trasporter of auto-ambulance, laat staan een trekhaak op onze dagelijkse auto -wtf- Het bedrijf waar ik al eens een car-transporter huurde, heeft die niet meer te huur, want die staat zelf in panne -boehoe-
Is het dan ook mogelijk om er stukken van te gebruiken om in de andere polo in te lassen? Of zou dat zonde zijn van deze polo dan? Dilemma -gert-
-
Altijd zonde om te slopen.
Kan je nog wel een mooie stuiver op verdienen (in holland) volgens mij.
-
ja, ook dat is net het dilemma. Onderdelen gebruiken is leuk om een andere auto op te waarderen, maar om daarom deze "te slopen" ?? Ik denk dat ik hem maar eens eerst in de garage stal om het vochtprobleem te bekijken om daarna t beslissen wat ik ga doen.
... aankoop is namelijk al een feit -ja-
-
-thumbsup-, als hij je niet in de weg staat kun je ook wachten op de vermogende koper!
-
-dots-
-
Ik bedoel iemand die er goed voor wil betalen...of beledig ik je daarmee. Is niet de bedoeling, beter dan slopen toch?
-
Nee hoor. Ik begrijp wa je wilt zeggen. Eerst maar eens de wagen stallen en rustig bekijken wat ermee gedaan. Verkoop voor opmaak behoort zeker tot de mogelijkheden. Maar indien blijkt dat mijn Ls stukken nodig heeft en dat de Lx een oplossing kan betekenen... misschien ook niet zenne...
Het zit zo: de Ls heeft wat rotte plekken en wat ditjes en datjes die toch ooit moeten worden aangepakt... en toen kwam ik op deze koop (de Lx). Oorspronkelijk bedoelt om te gebruiken voor donor-stukken. De Lx heeft geen functionerende motor (er is een koude start gedaan na lang stilstaan, dus blok zit vast? En er is wat aan geprutst) De carrosserie is echter wel redelijk, denk ik. Mijn Ls heeft wel een functionerende motor, maar er dient aan gelast te worden. Of hou ik de Lx gewoon? Het dilemma zal wel opgelost worden als ik de Lx hier stal en beter bekijk en me beter heb geïnformeerd.
:D
-
Als ik je verhaal zo lees denk ik blok van de ls in de lx .(en het kenteken verkopen aan iemand die een chassisnr. nodig heeft) -dunno-
-
Als ik je verhaal zo lees heb je straks gewoon een Polo 1 en een Polo 1F en moet je iedere meeting weer 4x nadenken met welke auto je nu zult gaan... :D
-
Ben zelf ook benieuwd hoe het gaat uitdraaien. Oorspronkelijk was er enkel de Ls ... en nu is er ook nog de Lx... waarvoor het hartje ook smelt -hug-
-
Als ik je verhaal zo lees heb je straks gewoon een Polo 1 en een Polo 1F en moet je iedere meeting weer 4x nadenken met welke auto je nu zult gaan... :D
-thumbsup- -youwish- :) -naughty-
-
Als ik je verhaal zo lees denk ik blok van de ls in de lx .(en het kenteken verkopen aan iemand die een chassisnr. nodig heeft) -dunno-
... was ik ook over aan het nadenken. Ik kan de Lx ook voorzien van de sierstrips en eventueel chromé bumper van de Ls. Dan maak ik de '81 op met de Polo'79 ? -dunno- -naughty-
-
zoek de polo in onderstaand filmpje -klus-
http://youtu.be/gjniPX3SZBc (http://youtu.be/gjniPX3SZBc)