Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Raymon op wo, 30 nov 2011, 22:31:04

Titel: Een dorstige nz
Bericht door: Raymon op wo, 30 nov 2011, 22:31:04
Ik heb de laatste 2 tankbeurten even bij gehouden wat de polo ongeveer verbruikt en ik kom op ongeveer 1:10 uit met mijn 1.3 NZ motortje .
Ik gebruik de polo merendeel voor woon werk verkeer dat is 18 km per dag waarvan 90% 80 km/u weg .
De polo wordt gewoon netjes warm gereden en als die warm is rij ik niet al te gek .

Nu weet ik dat de vorige eigenaar de polo niet goed aan het lopen kreeg laag in de toeren , heb er toen van hem een lamdasonde bijgehad en dat heeft het euvel verholpen .
Heb hier ook nog even een stukje tekst van wat de vorige eigenaar vervangen heeft .

Verder bokt de auto in lage toeren, inmiddels al diverse onderdelen vervangen (nieuw), waaronder vacuumslangetjes, blauwe temp. sensor, rotor + verdeelkap + bougiekabels. Maar helaas niets mocht baten .

Ik meen tevens af en toe te merken dat de Polo onderin heel iets inhoud .

Nu staat er voor volgend weekend een onderhoudsbeurt gepland waarbij vervangen zal worden de bougie,s , luchtfilter , olie en oliefilter .
Zijn er nog tips waar ik eventueel op kan letten om het verbruik terug kan dringen ?

Bvd  :)




Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 30 nov 2011, 22:44:29
Ik gebruik de polo merendeel voor woon werk verkeer dat is 18 km per dag waarvan 90% 80 km/u weg .
De polo wordt gewoon netjes warm gereden en als die warm is rij ik niet al te gek .

Vraagje: hoe wil je je auto netjes warm rijden als je dagelijkse woon-werkverkeer 18 km bedraagt? -dunno- En dan ga ik er even voor het gemak van uit dat 18 km de enkele-reis-afstand is?
Hoe dan ook, voor 1 op 10 moet je in een Polo ófwel heel erg je best doen, óf er is iets niet helemaal in orde...
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: sprint26 op wo, 30 nov 2011, 22:49:27
onderhoud en misschien lekt bezinetank  -dunno-
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Raymon op wo, 30 nov 2011, 23:00:36
Met netjes warm rijden bedoel ik dat ik niet als een dwaas aan het gassen ga .
Ik snap ook wel dat een auto op die afstand niet de ideale bedrijfstemperatuur krijgt .
Ik ben er dus ook bang voor dat er iets niet helemaal in orde is !!!

Onderhoud staat voor volgend weekend gepland , tank ga ik morgen meteen checken  -thumbsup-
Aan de andere kant als een tank lek is moet je auto toch naar benzine gaan stinken en dat doet de mijne niet ??
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Bas op wo, 30 nov 2011, 23:14:57
Met netjes warm rijden bedoel ik dat ik niet als een dwaas aan het gassen ga .
Ik snap ook wel dat een auto op die afstand niet de ideale bedrijfstemperatuur krijgt .
Ik ben er dus ook bang voor dat er iets niet helemaal in orde is !!!

Waar Geert op doelt is dat een koude motor meer verbruikt. Is het verbruik bij lange stukken hetzelfde?
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Raymon op wo, 30 nov 2011, 23:17:11
Heb bij de laatste tank ongeveer 170 snelweg kilometers zitten en heb iets meer dan 400 km met 1 tank benzine kunnen rijden .
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Sjon op do, 01 dec 2011, 00:32:54
Mijn woonwerk-rit is een km of 10, ook voornamelijk provinciale weg:
aan 't einde van de rit is de olie op temperatuur. -thumbsup-

Vacuumvervroeger in orde?
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Serge op do, 01 dec 2011, 07:05:53
als alles al vevangen is,waarom ben je dan nog niet aan het afstellen gegaan?

een nz heeft meer afstel mogelijkheden dan die 2 schroefjes .

maar werkt de schakelaar op je gasklep wel ,deze zorgt er voor dat bij stationair en vollast de motor buiten de lamda om loopt .
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Raymon op do, 01 dec 2011, 15:05:21
Mijn woonwerk-rit is een km of 10, ook voornamelijk provinciale weg:
aan 't einde van de rit is de olie op temperatuur. -thumbsup-

Vacuumvervroeger in orde?

Zal ik eens even gaan checken  :)

als alles al vevangen is,waarom ben je dan nog niet aan het afstellen gegaan?

een nz heeft meer afstel mogelijkheden dan die 2 schroefjes .

maar werkt de schakelaar op je gasklep wel ,deze zorgt er voor dat bij stationair en vollast de motor buiten de lamda om loopt .

Afstellen is niet gebeurd omdat ik niet doorhad dat de polo zo "slecht" loopt .
Met tussen haakjes slecht omdat de polo voor mijn gevoel af en toe heel even inhoud onderin , voor de rest rijd die perfect .

Hoe kan ik die schakelaar het beste testen Serge ?
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Serge op do, 01 dec 2011, 19:32:49
multi meter of spanningszoeker ,het is maar een aan uit schakelaar namelijk .
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Raymon op do, 01 dec 2011, 21:48:34
Dank je zal zondag is het 1 en ander doormeten  :)
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Serge op do, 01 dec 2011, 22:35:54
en anders ku je na afstellen van je ontsteking . het dekseltje van je lmm loshalen en de spiraalveerr een 3 tandjes soepeler zetten om mee te beginnen .
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Hanf op vr, 02 dec 2011, 12:48:21
Mijn hz (5-bak) verbruikt ongeveer 1 op 13, terwijl mijn 300cc meer tellende hk (4-bak) 1 op 16 haalt......
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: berendd op vr, 02 dec 2011, 18:50:11
bij een recent probleem dat hier op leek, ook lambda vervangen boodt geen soelaas..

uiteindelijk bleek de massa van de ontsteking en de computer slecht, controleer die eens?
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Raymon op ma, 05 dec 2011, 15:27:59
als alles al vevangen is,waarom ben je dan nog niet aan het afstellen gegaan?

een nz heeft meer afstel mogelijkheden dan die 2 schroefjes .

maar werkt de schakelaar op je gasklep wel ,deze zorgt er voor dat bij stationair en vollast de motor buiten de lamda om loopt .


Ehh Serge ik durf het bijna niet te vragen , maar heb jij tijd en zin om de polo tegen vergoeding netjes af te stellen .

Heb verder nog nergens naar gekeken omdat ik "oom" ben geworden .
Titel: Re: Een dorstige nz
Bericht door: Steilheck op ma, 05 dec 2011, 22:16:02
FF bellen Raymon. Gaat echt sneller.  -thumbsup-