Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: polo 1f bodegraven op zo, 19 feb 2012, 17:59:07
-
Ik weet dat het past en ik heb m liggen
maar hoe werkt dat ook al weer met de schakel pook?
ik heb al gezocht maar kon t lastig vinden
wie kan mij het even uitleggen -naughty-
er komt dus een atv bak in mn 1f
past mijn oude koppeling gewoon van de NZ motor?
gr Andy
-
ik heb niets hoeven aangepast in de 1f voor een 5bak, kwestie van goed afstellen.
-
Dat zou wel lekker zijn als dat lukt.
ik ga m binnenkort schoonmaken en spuiten daarna ga ik m erin bouwen
ik hoop nog voor april voor t polo treffen (rijd lekker rustig op de snelweg)
thanks
-
Juust: de passing van het pookje is vrij krap, dus als er toevallig geleidertjes naast de pook zitten: Verwijderen. De slag die je naar links-rechts moet maken tussen 'achteruit' en '5e versnelling' is vrij krap bemeten, vandaar. Het bakje is bij een Polo 1 een vast(gelast) onderdeel dat je niet kunt wisselen. Bij een 2(f) is het bakje wisselbaar (en zijn er ook daadwerkelijk 2 typen)
Denk je aan de 5-bak stabilisatorstang? De standaard stabilisator van een Polo 1 is alleen geschikt voor een 4 bak. Zeker als de auto verlaagd is, loopt de bocht van de stabi anders tegen de deksel van de versnellignsbak aan.
-
@Jaap
Ik heb een 5 bak stabi en de assen van de g40 en de draagarmen dus ik vervang alles in 1x
binnenkort gaat de stabi naar de poedercaot en de bak en assen en draagarmen worden ook even fris gemaakt en dan staat de polo er weer netjes bij.
En hij kan lekker cruizzzzen.
Eerst was de planning ook de kop enzo te doen maar dat doe ik later een keertje denk ik
Thanks voor de info ik hoop dat t lukt et afstellen
-
Nog een vraagje kan ik mn oude koppeling nog gebruiken ?
NZ naar een g40 bak??????????????????
-
-ja-
-
Ik zie dat als een ja GG?
-
Yep. Hooguit zit er een 180/190-verschil in, maar dan heb jij de kleinere en past het, volgens mij...
Evt kenners moeten me maar verbeteren als ik het mis heb?