Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Markopolo op vr, 24 jan 2003, 18:53:20
-
Bij de schoonouders van een kennis van mij is de distributieriem geknapt van hun 94'er vento 1.6.
Weet iemand misschien of de zuigers de kleppen kunnen raken ? :( ??
-
Ik denk van niet, omdat de kop van de 1600 comressieruimtes
heeft en de zuiger ook.
Dus waarschijnlijk riem en waterpomp of spanrol (afhankelijk van de motorcode) vervangen, op tijd zetten en karren maar weer :)
-
als je de distributieriem ver vangt moet je dan ook de waterpomp vervangen ??
in het geval van een GL motor
-
je hebyt in de vento 2 1.6 motoren .de drie letterige hebben verbrandingsruimten in de kop dus kleppen veilig .
de tweeletterige typen hebben een vlakke kop.en dan is het kleppen vervangen
-
Goed, is er dus nog hoop.
Ga morgen even kijken wat er precies aan de hand is mo-torretje.
Bedankt voor de info.
;)
-
als je de distributieriem ver vangt moet je dan ook de waterpomp vervangen ??
in het geval van een GL motor
Het is beter dat je 'm vervangt omdat je waterpomp je spanrol is, vaak is de poelie van je waterpomp ingesleten.
-
Waterpomp 'moet' je altijd vervangen als je distributie riem vervangt..
(Ze hebben ongeveer dezelfde vervangingsinterval)
-
je hebyt in de vento 2 1.6 motoren .de drie letterige hebben verbrandingsruimten in de kop dus kleppen veilig .
de tweeletterige typen hebben een vlakke kop.en dan is het kleppen vervangen
Vento staat inmiddels bij mij op de oprit. Ondanks dat het een drie-letterige motor is (AEA) heb ik ( na monteren van nieuwe riem natuurlijk ) op 3 van de 4 cilinders geen compressie meer. Dus dat wordt iets meer werk dan alleen de distributie-riem vervangen. De oude riem was ook echt volledig af, de nokjes kun je zonder moeite van de riem afpeuteren. Hoezo achterstallig onderhoud !!! :(
-
haal de kop maar los .en vervang de kleppen van de desbetreffende cylinders.of je brengt de kop naar de revisie specialist.
-
haal de kop maar los .en vervang de kleppen van de desbetreffende cylinders.of je brengt de kop naar de revisie specialist.
Kop ligt al bij een revisiebedrijf.
Ik heb wel 's een kromme klep gehad maar dit was wel extreem, drie kleppen zo op het oog al krom waarvan er 1 echt onder een hoek van 45 graden stond.
Gelukkig zijn de zuigerveren niet vastgeslagen.
Kromme kleppen worden nu vervangen, nieuwe klepgeleiders, klepzittingen frezen (i.v.m. inslag door lpg), kleppen misschien inkorten. Maandag is de kop klaar, kan ik 'm er weer opschroeven.
-
dat is wat je noemt krom ja