Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: dramenia op do, 27 dec 2012, 09:21:26
-
Grapje, ben gewoon nederlands.
Mijn naam is Chris Cornelisse, en woon in Wageningen.
Sinds 4 weken ben ik de trotse eigenaar van de polo gp-sl-86 oftewel polo 2F 1.3l coupe fox "classic green" uit het jaar 1993.
Ik heb deze auto gekocht omdat ik een lichte goedkope auto wilde kopen, maar had niet verwacht dat de auto me zo zou grijpen.
Sinds het eerste rondje rijden (proefrit) was ik meteen verkocht, waardoor ik dus ook eigenlijk te veel er voor heb betaald (700 scheuro).
De buitenkant is namelijk niet geheel gaaf, kilometerteller werkt niet (snelheidsmeter), deur moet vervangen worden(linker deur), en zitten er kleine roestplekjes op. ook mis ik het polo embleem, en zitten er orginele fox velgen onder met lelijke doppen.
Dat kan me allemaal niet rotten, want hij rijd SUPER (tot op heden, klopklop hout).
alle schade hoop ik binnen een jaar opgeknapt te hebben, en hoop binnen dit jaar ook verhuist te zijn naar een huis met een garage (klussen in de buitenlucht is leuk als het warmer is dan 12 graden en het niet regent....)
ikzelf zit op school als laborant (geen labrat, alhoewel ik dat ook heb gedaan), woon samen met me vriendin en een hyperactive hond.
als hobby's heb ik auto rijden (sinds kort dus), mountainbiken, programmeren, en grafische dingetjes in elkaar zetten. klussen aan autos vind ik ook leuk, maar daar heb ik nog niet heel veel ervaring in, en moet ik alles buiten uitvoeren.
-
Wat is teveel....het is wat de gek ervoor geeft -uitlachen-
Km stand , onderhoud....enz zijn ook belangrijk.
Ik vind m zo goed uitzien. Als er al een setje7/8j op ligt dan ziet hetcer heel anders uit.
En ze rijden zo lekker!!
Welkom en have funn -thumbsup-
-
Mooi coupétje hoor, niets mis met de VW wieldoppen trouwens. Gewoon origineel. Fox velgen zijn met al die cirkeltje in de velg, dié zijn pas lelijk (hoewel...). :)
-
Km stand = 119.iets meer... maar weet niet hoe lang de klok al niet heeft gewerkt. onderhoud is tot de eerste 2 eigenaren helemaal top geweest bij een officiele volkswagen garage. laatste eigenaar (voor mij) heeft hem voor goederenvervoer gebruikt (waarom vraag ik me nog steeds af, maarja).
-
-welkom-
Polo-logo's worden nog wel 'ns hier op het forum aangeboden en bij Ruud's VW-shop
Of plaats een adv. in rubriek 'onderdelen gevraagd'.
Tip over andere velgen is al gegeven; nu nog wachten op iemand die roept "zakken!" :)
-
hij gaat niet zakken. als je wageningen kent, weet je dat je geen verlaagde auto wilt hebben. heb al een keer een carterpan van een saab 93typ 2 kapot gereden op een k*t drempel hiero. maar andere velgen en dergelijke komen ook later. het eerste wat ik nu eraan wil doen is de buitenkant. gewoon strak maken. heb nog wel wat ervaring nodig met spuiten enz (spot repair iemand? ^^)
-
heeft iemand trouwens ervaring met het verplaatsen van de radio van boven naar onder?
-
-welkom-
Waar wil je de radio gaan plaatsen dan? Heb je nog ergens ruimte dan?
Met een 60-40 set kun je prima elke drempel nemen hoor :)
-
ik heb 3 plekken waar ik hem kwijt zou kunnen (denk ik)
de reden voor verplaatsing is dat ik een cd speler met allemaal shit van me vriendin heb gekregen, maar deze past niet in de bay (te lang, kan aangepast worden). nu heb ik hem er al in zitten, maar s'avonds is hij erg vel (felle blauwe ledjes, knipperende shit, allemaal vage shit). daarom wilde ik graag kijken of ik hem lager kan inbouwen, dan hoef ik de orginele bay niet aan te passen/te mollen. vandaar de vraag.
Dit zijn de 3 mogelijke plekken:
waarbij de 3e mijn voorkeur heeft (kan me vriendin niet klooien met het ding haha)
-
Hierbij de fotos (moest ze even aanpassen ivm grootte)
-
Welkom -thumbsup-
Misschien dat een middenconsole van een Golf 2 pas te maken is?
Dubbel-DIN is trouwens niet standaard bij Golf 2, is als het goed is een accessoire van Votex.
(http://imageshack.us/a/img687/4958/20121020173837.jpg)
-
dat is precies wat ik in me hoofd had zitten (als alternatief van optie 3, die eigenlijk onredelijk is) bedankt voor de tip (ik zie een klus!!!)
-
Die andere zie ik idd als geen optie -dunno- vandaar de vraag...
De optie van Dennis lijkt mij wat radio betreft de beste alleen weet ik niet of dat lekker rijden is ivm je knie tegen de console..
-
-welkom-
-
-welkom-
60/40 zou je best kunnen heben in Wageningen.
Er moet als het goed is nog een groene coupe rondrijden daar met volgens mij 80/80.
-
in wageningen? shit, moet ik toch beter gaan opletten. misschien achterkant in elkaar rijden, zodat ik de deuren eruit kan halen (joking)
BTW, 60 euro voor een gave deur bestuurderskant, duur of normale prijs?
-
Is de deur in de zelfde kleur?
-
Nee, naar is (volgens mijn zoekacties) de enige deur die heel is... Tenzij iemand een andere weet. heb er 100 voor over als die gaaf is en in de goede kleur
-
-welkom- :)
-
Hier eens rondvragdn naar delen. -thumbsup-
-
Voor 60 euro heb je hier op de sloop heel wat meer dan 1 deur.
-
-welkom-
-
En hier op de sloop is? Want almelo is redelijk dicht bij
-
E. Exel in Almelo, T Niks in Westhaar. Maar ik weet niet of ze op t moment wat hebben staan.
Denk dat er bij jou in de buurt ook wel kleinere sloperijen zitten die een stuk minder vragen dan 60 euro.
-
-welkom- En suc6 met je plannen -thumbsup-
-
wat vinden jullie van 35 euro met wat extra handelingen eraan? (stuk tussen raampjes mist, bovenin een deukje)
-
Ik kocht een keiharde mooie deur voor veel minder...Alleen niet in de kleur..
keuzes altijd lastig, gaat er niet om wat wij vinden maar wat jij ervoor over hebt -klus-
-
yeah, een plek gevonden waar een polo 2, en 2 polo 2F staan. past een linkerdeur van een 2 ook in een 2f? want dan heb ik meteen de goede kleur (ghahahahaahahahah)
btw, ik heb aan de linkerkant van het stuur het vakje losgehaald om te kijken wat er achter zit. hier zitten 2 connectors (1tje zwart, 1tje oranje, beide met twee draden eraan) afgeschermt met een stukje plastic. waar dient of heeft het voor gedient?
-
Deuren zijn hetzelfde, deurkaarten en lijsten etc zijn over te zetten. De twee stekkers achter het plastic zijn om de wagen aan diagnostische apparatuur te hangen. Een OBD2 lezer van eBay werkt helaas niet (althans, heb het zelf nooit werkende gekregen).
Controleer de kleurcode eerst, kleuren kunnen bijna overeenkomen. Kleurcode check je door het 'lacknr' te lezen op de sticker in de achterklep.
-
Deuren zijn hetzelfde, deurkaarten en lijsten etc zijn over te zetten. De twee stekkers achter het plastic zijn om de wagen aan diagnostische apparatuur te hangen. Een OBD2 lezer van eBay werkt helaas niet (althans, heb het zelf nooit werkende gekregen).
Controleer de kleurcode eerst, kleuren kunnen bijna overeenkomen. Kleurcode check je door het 'lacknr' te lezen op de sticker in de achterklep.
Wel moet je er rekening mee houden dat er ondanks het dezelfde kleur is er toch een zoaks dat heet...variant verschil kan zijn wat een tintverschil kan opleveren. Maar je zit in ieder geval niet meer met een andere kleur. Ik zou ook deze nemen en proberen
-
(...) De twee stekkers achter het plastic zijn om de wagen aan diagnostische apparatuur te hangen. Een OBD2 lezer van eBay werkt helaas niet (althans, heb het zelf nooit werkende gekregen) (...) kleuren kunnen bijna overeenkomen. Kleurcode check je door het 'lacknr' te lezen op de sticker in de achterklep.
Bij mijn auto kan de VAG-dealer t uitlezen, maar Garageman kan het ook met een module in zijn SNAPON apparaat.
Heb via een jongen in Limburg ooit een stuk of vier van die losse OBD apparaatjes geprobeerd, maar geen van alle konden communiceren.
-
Ok, ga ik dus waarachijnlijk nooit gebruiken. Zit de computer er alleen voor de injector erin dan?
-
ook daarvoor, maar ook voor de tractie controle, voor het in toom houden van al die overvloedige pk's.
En uiteraard voor de ABS, EBD, ESP en ACC.
-
ook daarvoor, maar ook voor de tractie controle, voor het in toom houden van al die overvloedige pk's.
En uiteraard voor de ABS, EBD, ESP en ACC.
Maar dat zit niet op een 86(c) :)
-
Echt niet? :) :) :)
-
Of....je moet Marcel86c heten. :)
-
ook daarvoor, maar ook voor de tractie controle, voor het in toom houden van al die overvloedige pk's.
En uiteraard voor de ABS, EBD, ESP en ACC.
Dat zit bij polo rijders in de rechtervoet -nana-
-
ja precies. gelukkig, was al bang dat ik een fout had gemaakt. hou niet van computer gestuurde autos. computers denken altijd slimmer te zijn dan ik... ^^ dus in theorie, als je cabarateurs erop zet, heb je geen boordcomputer meer nodig?
-
in een Polo? Nee, oudere auto's met carbs hadden toch ook geen pc onder de kap ... :)
-
i like. ok, project xyz word dus, maak me polo computer vrij. maar eerst projecten ABC enz nog.... thanks voor alle goede tips en ideeen en uitleg mensen. echt geweldig!!! -hug- -hug-