Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: anton 72 op wo, 20 mrt 2013, 08:32:11
-
Is er een automaatbak voor polo of iemand weet?
Kreeg gisteren tehoren dat ondanks de operatie mijn knie
nooit meer 100% de oude zal worden.
En ik wil het polo rijden niet zomaar opgeven.
B.V.D Anton
-
geloof wel dat de golfjes ze hadden maar daar ben je zeker niet veel mee? -dunno-
-
Polo 6N 1.4 8v & 1.6 8v zijn ook geleverd met automaat.
Zijn die bakken met 085 aansluiting? -dunno-
Zou mooi zijn, maar dan is de volgende vraag: zit er een kokerbalk in de weg? -dunno-
-
Ik denk niet dat er een automatenbak past in een 86c.ik ben er nog geen 1 tegen gekomen die het gedaan heeft.
-
Lupo 3L schakel systeem monteren? wel elke 30.000km laten afstellen. Onderdelen zijn behoorlijk prijzig.
-
Oke dank voor de reactie's
Dan gaat gewoon binnenkort de sedan de deur uit,
Zal er nog een apk op zetten en dan mag tie gaan.
-
Zou het misschien mogelijk zijn zelf een koppelingsbekrachter te maken bijvoorbeeld mb.v. (extra) rembekrachtiger ?? -dunno-
-
Garageman vertelde mij een verhaaltje - misschien brengt het jou of iemand anders op een idee?
Het betrof zijn Pontiac Fiero die af fabriek is uitgerust met een normale niet-bekrachtigde hydraulische koppeling die véél trapkracht vergde. Toen hij jaren terug last kreeg van z'n linker knie is ie gaan denken hoe dat op te lossen.
Lang geleden had de Morris Mini achter en voor trommelremmen. Vanaf een bepaald bouwjaar is ie geleverd met schijven ipv trommels vóór. Om aan de voorwielen voldoende remkracht te hebben heeft de fabrikant in de bedieningslijn van de vóórremmen een 'booster' gemonteerd.
Garageman heeft zo'n 'booster' in-line in de hydrauliek van de bediening van de koppeling van zijn Fiero geknutseld zodat ie nu - bij wijze van spreken - met zijn kleine teen kan koppelen.
Een klant van Garageman heeft een Packard Clipper uit 1942. Die auto heeft géén hydraulische maar een mechanische koppeling die via een speciaal mechanisme toch bekrachtigd wordt. Maar dat systeem is in een Polo'tje zijns inziens niet toe te passen - al was het maar omdat het nergens los te krijgen is.
-
Als ik heeeeeel goed ga zoeken vind ik misschien nog een hydro koppeling van een datsun zx 260
die ik ooit heb gehad.
Deze bestond 2 cilinders zelfs hoofd en hulp,maar of dat erin gaat passen.
-
Paar maanden terug een koppeling vervangen van een 6N (clublid pch),
tijdens de werkzaamheden viel mij dat er 'iets' gemonteerd had gezeten:
soort van halfautomaat, achteraf ingebouwd.
Apparaat zat gemonteerd aan slotplaat met een kabel naar koppelingspedaal.
Bedieining ging met een knopje op versnellingspook, men hoefde 't pedaal niet meer te gebruiken.
Heb even navraag gedaan: http://www.onbeperktinbeweging.nl/Click_n_Go.htm (http://www.onbeperktinbeweging.nl/Click_n_Go.htm)
Maar (er is altijd een maar.....) => was wel prijzig.
-
Er is inderdaad een mogelijkheid om elektrisch te ontkoppelen. Citroën heeft ook al heel lang ervaring met half-automaten...
-
Polo 6N 1.4 8v & 1.6 8v zijn ook geleverd met automaat.
Zijn die bakken met 085 aansluiting? -dunno-
Zou mooi zijn, maar dan is de volgende vraag: zit er een kokerbalk in de weg? -dunno-
de 1.6 8v uit een 6n met motorcode aee en automaat bak ik gewoon met 085 aansluiting
heb wel geen iedee wat je allemaal nodig hebt om het werkend te krijgen
vliegwiel en koppelomvormer heb je ook nodig in ieder geval
t blokje wat ik in mijn polo heb gehad is ex automaat :-)
-
Dus gewoon 085, mooi: wil dat vast wel achter een 86c-motor.
Blijft hetvolgende vraagstuk over: past zo'n automaatbak in een 86c-motorruimte.
Vermoedelijk niet, want anders zou deze up/down*grade toch al wel vaker gedaan zijn.
*: doorhalen wat u niet van toepassing vind.
[dream mode on]Hmzz....luie daily cruizer 2f sedan 3F automaat[mode off]
-
Ik droom even mee: Maikel, zou je de bakcode van die automaat kunnen achterhalen?
-
Oke dan zou het dus toch kunnen,moet ik dus een aantal dingen op gaan zoeken.
En dan kijken of het gaat passen,en wat aan gepast moet worden.
En ergens wat hulp zien te ritselen, want zal straks m'n knie niet echt meer kunnen belasten/buigen
Allen bedankt alvast.
-
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m648948123-automaatbak-vw-polo-6n-98000km.html
volgens mij moet dat zo'n bak zijn. Lijkt me vrij lomp op de chassisbalk kant.
-
Mmm, interessant! Maar eens een mailtje aan gewaagd.
@Anton: als dit voor jou de oplossing zou zijn maak ik natuurlijk plaats voor je... -hug-
(http://www.vagcat.com/p/B158/300500.png)
Ten opzichte van:
(http://www.vagcat.com/p/B009/026000.png)
-
volgens mij moet dat zo'n bak zijn. Lijkt me vrij lomp op de chassisbalk kant.
085 idd => startmotor aan achterkant.
Als ik de positie van de bovenste baksteun zie, valt 't mij nog mee tov 86c-kokerbalk:
lastig inschatten zo.
Bovenste baksteun mot je dus sowieso zelf maken,
maar die automaatbak komt aan de voorkant flink naar voren:
motorsteun aan kokerbalk zit daar gruwelijk in de weg....
Achterste baksteun: das jammer genoeg niet goed zichtbaar op foto.
6N schakel is met een pendelarm => slechts 1 bout achterop de bak,
gok dat dit bij een automaat ook zo is......hmzz.....das wordt creabea
-
Mmmm, als ik naar de foto's van de advertentie op marktplaats kijk lijkt er sprake te zijn van een subframe? -dunno-
-
Mmmm, als ik naar de foto's van de advertentie op marktplaats kijk lijkt er sprake te zijn van een subframe? -dunno-
Yep, 6N is met subframe (te heet gewassen Golf 3)
-
de golf 1 is toch ook geleverd met een 1100 blok en een automaatbak erachter ik heb er een keer een te koop zien staan
alleen vind maar eens zon automaatbak
-
Nope, de Golf 1 automaat was met 1.5 en later 1.6, en allebei bigblocks, en daarmee niet geschikt voor 085-aansluitpatroon. Bovendien 3-traps-bakken...
-
oke jammer, ik weet dat de bigblocks in de golf ook een heel andere vliegwiel en koppelings constructie hebben dan de small blocks
-
Ga vandaag eens proberen contact te leggen met de man.
Is wel een aardig stukje uit de buurt,maarja mot er wat voor over hebben.
En voor de baksteun tzt een bij van de heren ijzer bewerkers aan kloppen.
-
Vandaag vergeten te vragen, Anton: ga je hier nog werk van maken?