Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Maxxy op di, 17 jun 2014, 19:16:06
-
Dag volk!! :)
Het probleem van de dag; ABU injectie doet iets te goed zijn best.
- AEE motor
- ABU injectie
- Afgedraaid vliegwiel
- Open luchtfilter
- Spagetti+Ø50mm uitlaat
Na lang stil staan gister Rusty eens uit de bende getoverd en flink opgeruimd.
Nu heeft deze nog steeds last van de volgende symptomen;
- loopt stationair mooi stabiel
- vol gas ramt hij gewoon door
- iets daar tussenin krijgt hij aanzienlijk te veel brandstof, en begint te stotteren.
Geprobeerd met origineel filter, en alles inmiddels een paar keer opnieuw afgesteld (wat eraan te stellen valt).
Maar wij zijn een beetje door de ideeën heen inmiddels...
Iemand misschien een helder moment?? (met ABU/AAV/AAU injectie/mono pissers)
-
Waarop baseer je stelling dat tussen gas en stationair te veel brandstof krijgt?
-
Meting gedaan met co kast of een wideband ofzo? En brandstof druk regelaar wel goed?
-
Zwarte bougies, stottert, stinkt naar onverbrande peut, rookt iets wat. En heeft wel fatsoenlijke vonken.
Waar zit de brandstofdrukregelaar van een mono?
Dat gouden ding in het gasklep huis?
-
Ik weet zo niet waar hij zit bij die vw mono. Maar zou net als bij een multipoint een beetje zo'n membraam huis moeten zijn, zal er ook nog wel een beetje op lijken alleen dan kleiner dacht ik. Weet dat dat wel eens gebruikt werd als tuningsmethode om er dan een beetje een deuk in te slaan zodat de veerspanning hoger word binnen in en daardoor de druk wat hoger dus meer peut.
En ik bedenk me net, check je lambda eens, neem aan dat die er wel in zit? En ook goed aangesloten. Anders kan dat ook die klachten geven volgens mij. Die regelt vooral in het midden gebied bij meestal.
-
Waar zit de brandstofdrukregelaar van een mono?
Dat gouden ding in het gasklep huis?
Bij een AAV wel, ik neem dat 't bij een ABU niet veel afwijkt
-
Ik weet niet veel van inectie maar:
Injectoren van motor A en ECU van motor B. Is dat jou set up? Zo ja, kan het daar aan liggen -dunno-
-
abu en aee zijn beide 75pk 1.6jes op papier. Zou opzich dus wel goed moeten gaan en nooit heel veel moeten schelen.
-
AEE is multipoint injectie, dus een combi van injectie-delen is niet mogelijk.
Draaiende gedeelte van beide motorcodes verschillen weinig:
compressieverhouding verschilt ietsje, dat zal 't probleem niet zijn.
(ABU = 9,3:1 en AEE = 9,8:1)
-
Dit is het pakketje uit de Polozwei van Jaap (oude blok van Jorp volgens mij?)
Dus heeft voor de ombouw gewoon gelopen.
-
Kun je de ecu resetten? Is je lambda sensor nog fris (of werkend)?
-
Gevonden!
Hoe? Gewoon de oude computer er aan hangen -gert-