Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Jaap op ma, 11 jul 2005, 16:46:11
-
Bron: Nu.nl
Uitgegeven: 11 juli 2005 15:39
Laatst gewijzigd: 11 juli 2005 16:28
DEN HAAG - Autobezitters kunnen vanaf volgend jaar ongeveer 10 procent goedkoper uit zijn als ze hun voertuig periodiek laten keuren. Dit komt door een reeks maatregelen die minister Peijs (Verkeer) neemt om de administratieve rompslomp voor chauffeurs te verminderen.
Vanaf volgend jaar mogen garages voor het afmelden van auto's niet méér in rekening brengen dan het bedrag dat de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) daarvoor heeft vastgesteld. Ook komt het formulier voor het afmelden van voertuigen dan digitaal beschikbaar, wat tijdwinst oplevert.
Peijs schrapt daarnaast de APK-plicht voor auto's van voor 1960. Wagens van dertig jaar en ouder hoeven slechts eens in de twee jaar te worden gekeurd. De roetmeting voor dieselauto's wordt eenvoudiger en daarmee goedkoper, aldus de minister maandag in een brief aan de Tweede Kamer. Dit heeft geen gevolgen voor het milieu.
De minister maakt het bovendien eenvoudiger om vanaf 2007 een theorie- of praktijkrijexamen aan te vragen. Nu moeten kandidaten nog een uittreksel uit de Gemeentelijke Basis Administratie en pasfoto's overhandigen. Maar over twee jaar is een legitimatiebewijs voldoende. Ook kan een theorie-examen dan digitaal worden aangevraagd. Nu kan dat alleen telefonisch.
-
Slechte zaak... -gert-
-
Peijs schrapt daarnaast de APK-plicht voor auto's van voor 1960.
Straks allemaal van die levensgevaarlijke lijken op de weg -> geen belasting, geen keuring, ff een LPG installatie er in gebeund.... lang leve de lol -gert-
-
Krijgen we straks weer zo'n tv-programma met de rubriek
"Die zien we nooit meer terug"
(hoe heette de oude versie ook alweer?)
-
"Wrak van de weg" ?
Was toch op de Tros, vroegah ?
-
Idd, "Het wrak v/d weg", een of andere item bij een consumentenprogramma ofzo iets.
En nadat ze hem op originele wijze hadden gesloopt; "Die zien we nooit meer, terug!"
-
Van de Tros ja.........lang lang geleden.........
-
Klikkerdeklik
"In 1979 komt de TROS met het consumentenprogramma kieskeurig gepresenteerd door Mireille Bekooij en Wim Bosboom. In het programma werden producten getest en werd er naar het keurmerk gekeken. Vast onderdeel was het "wrak van de weg". "Altijd weer het vaste zinnetje: "wat doen we ermee, adjudant? vernietigen!" en de kreet "die zien we nooit meer terug". Later kwam ook kieskeurig op wielen."
bron
-
Van de Tros ja.........lang lang geleden.........
Zeg, ik ga me zo wel oud voelen hoor... -naughty-
-
wat moet ik me voelen dan ? -gert-
-
Zegt me helemaal niks :)
-
mij ook nie
maar eff ontopic
lekker klote voor onze branche!!!!! komt er dus werkdruk
moet nog sneller!!!!!!
ach dat hele apk is een raar verhaal
moet veiliger zijn maar als je weet wat voor auto's ik soms de weg nog moet opsturen dan klapperen je oren
we zien wel wat er gebeurt!!
gr maikel
-
Tuurlijk, APK is niet je van het.
Maar ik ben wel van mening dat het het Nederlandse wagenpark een stuk veiliger heeft gemaakt.
Voor intrede van de APK reden er auto's rond die letterlijk met krantenpapier aanmekaar zaten...
herinner me nog aflevering met een renault 4 die een centimer of 10 doorzakte als iemand instapte.....en dan heb ik het niet over de vering.....
-
Zegt me helemaal niks :)
snotapen!
-
Wereld op Wielen, In de hoogste versnelling..
Ik kan mij uitzending van de introduktie van de Polo 2 Coupe zelfs nog herinneren... Dat Fred van der Vlugt liep te zeuren dat het eigenlijk geen Coupe was, dat ie maar weinig verschilde van de toch iet wat merkwaardig vormgegeven hatchback (steilheck).
Overigens: Wereld op wielen startte bij de VPRO, ging later naar de Tros en kwam met als 'In de hoogste versnelling' uiteindelijk bij de Avro terecht.
De Heilige Koe bij Veronica was het begin van het einde.. (verkoopfolder-televisie).
Wrak van de weg: Kan me nog een Peugeot 104 herinneren waar de achterste schokdemper met een stuk touw aan de B stijl vast zat. Soort Dom-strebe, maar dan anders.
Ik was toen nog zo klein dat ik dacht dat ie echt 'op weg was naar de sloop' (letterlijk)..
-
Oke, Jaap was dus vanaf jongs af aan een wandelen VW-encyclopedie / Etka. -naughty-
Kan 'Het Wrak v/d Weg' wel herrinneren maar uitzendingen en auto's weet ik echt niet meer hoor.
'De Heilige Koe' en 'De Hoogste Versnelling' zijn toch wel mijn eerste herrineringen van auto programma's. Maar zelfs daar kan ik me nou ook geen uitzending van herrineneren.
-
Kieskeurig.......yep, that's the one
-
Ik voel me heel jong nu.
Ben ook de jongste denk ik maar goed...
Ken alleen de heilige koe.
Maar dat het goedkoper word geen moeite mee.
Garage verdiend het wel op een andere manier trug.
maar goed, vind het huidige systeem perfect eigenlijk.
Als het eens in de 2 jaar word, laat ik toch elk jaar wel een keuring uitvoeren ofzo, houd wel van veiligheid.
-
Ik voel me heel jong nu.
Ben ook de jongste denk ik maar goed...
Ken alleen de heilige koe.
Maar dat het goedkoper word geen moeite mee.
Garage verdiend het wel op een andere manier trug.
maar goed, vind het huidige systeem perfect eigenlijk.
Als het eens in de 2 jaar word, laat ik toch elk jaar wel een keuring uitvoeren ofzo, houd wel van veiligheid.
nou dat terug verdien valt je vies tegen voorla omdat op moment iedereen z'n knip dicht houd en liever nog eff paar maandjes met banden van 2 mm rond willen rijden die aan de binnenkante weggesleten zijn (is immer geen afkeur meer alleen melding plicht)
zijkanten vallen nbiet onder 75% van de band regeling dus ja veilig zei je vind het nie echt zo!!!!!
tuurlijk is er verbeteringen gekomen
greez maikel
-
De Heilige Koe is het eerste autoprogramma dat ik me kan herrinneren.. Vond dat muziekje altijd geweldig :D
Voor de rest denk ik dat het hele APK gebeuren wel strenger zou mogen.. zijn soms idd gevallen waarvan je je afvraagt hoe die in godsnaam nog goedgekeurd worden. Aan de andere kant ligt de kwaliteit van nieuwe/jonge auto's wel steeds hoger en is het dus wel logisch dat de intervallen groter worden. (kijk maar naar onderhoudsintervallen, tegenwoordig kan dat zelfs 25.000km zijn)
-
25? 30 dkm!
'd d d d that's all folks'
-
25? 30 dkm!
'd d d d that's all folks'
dat dacht ik al, maar wist t nie zeker.. wilde niet gaan overdrijven :)
-
sterker nog diesels hoevne bij de vag maar bij elke 50.000 of variabel te komen
klote is alleen dat je dan nie zo goed meer kan inschatten op de slijtage onderdelen zoals remmen en banden
met kleinere intervallen kan dat makkelijker mede daarom hebben ze de 50.000km intervallen weer gescrapt op de nieuwere modellen!!!
greez
-
idd, onder het motto van: ik heb apk, dus mijn auto is goed! -gert-