Het Polo86c Register
Treffen / Meetings => Verslagen => Topic gestart door: Gekke Gerrit op zo, 27 sep 2015, 20:16:03
-
Bij de Chinees op de terugweg maak ik alvast een after-talk-topic aan...
Belangrijke les alvast: @Jaap: mijn Derby 1 heeft wel degelijk aan anti-verblindings-stand/handle op de achteruitkijkspiegel... Helaas helpt dat niet veel tegen verblinding van voren, als je eind september rond het avontuur westwaarts rijdt... :D
-
Chinees of Vietnamees GG, dat verschil weet je nu! :)
En bedoel je misschien "avonduur" -dunno-
Ben benieuwd naar jullie avonTuren -nana-
-
19:15 uur thuis, incl. tanken & kwartier file.
Super weertje, was gezellig, veeeel Polo's (bij entree kreeg ik nummer 267 mee)
-
Gelukkig hebben jullie geen foto's gemaakt. :D
-
Gelukkig hebben jullie geen foto's gemaakt. :D
Dat moest er nog eens bij komen..
-
Veel Polo's, inderdaad, en toch durf ik te zeggen dat het gemiddelde niveau in Cuijk hoger ligt. En ook de randzaken vond ik tegenvallen (restauratie en toiletten e.d.) Had Rick's Place vandaag in het midden gestaan, had-ie de omzet van z'n leven kunnen draaien volgens mij?!
Reed om 10 voor 7 Nederland weer binnen, toen mocht ik nog ruim een uur (excl tanken en loempia-fetch).
De paar foto's die ik heb staan op m'n andere telefoon, die moest echt eerst aan het infuus. Volgt dus nog (maar zeer beperkt gefotografeerd).
Was bovenal erg relaxed en gezellig, bij heerlijk weer en goed gezelschap. Was ook erg goed om Koen en Jaap weer erbij te hebben (dan lijken wij toch weer iets knapper, Sjon :D )
-
Om 19:00u de kids in de aanval ontvangen, en om 20:00u de kids alweer thuis in bed. Ik kan dat!
foto's?
-
Hee, die laatste is gespiegeld?! :)
-
Hier ook 19:15 thuis. Was een leuke en gezellige dag heren!
Ook een Wist-je-dat van mijn kant :
Wist je dat mijn Derby een vloeibare snelheidsbegrenzer heeft? -uitlachen-
Of eigenlijk een droge begrenzer.. Bij beetje doortrappen op de Autobahn hield hij bij 5.000 rpm in. Vermogen weg.. Gas lossen en hij liep weer prima. In lagere versnellingen doortrekken gaat ook goed, dus heb t idee dat de vlotter kamers bij langere tijd hogere toeren draaien droog kwamen te staan. -dunno-
-
Of vapour lock? Loopt je benzineleiding wellicht boven een motordeel dat warm wordt?
-
Of vapour lock? Loopt je benzineleiding wellicht boven een motordeel dat warm wordt?
Klinkt meer als 'lege vlotterkamer'. Mee oppassen, arm lopen = warm lopen. Wat voor brandstofpomp gebruik je?
BTW:
Ik vond het origineel verknippen niet zo'n goed plan: eerst maar eens een kopie maken en daarop testen. Wat blijkt: Knippen, vouwen, lijmen en in elkaar duwen. Niet eerst de plakrandjes vouwen, lijmen en dan pas de auto vouwen. Eckiges dach waar iemand overheen is gelopen :-)
-
Toiletten waren goed verstopt (ik heb ze niet gezien), schijnbaar dixies ergens om een hoek -dunno-
Och ja: grote gele M om de hoek ( -uitlachen- andere hoek)
Qua sfeer twijfel ik of dat Cuijk zelfs gezelliger is.
Evengoed wel een topdag, slap ouwehoeren kennen we wel :)
Geen foto's van mijn kant: niet gemaakt, fototoestelletje is de Polo niet uitgeweest.
@Merijn: mijn 1e gedachte zou brandstofpomp(-en) zijn.
Maar 2e gedachte is dat je ontluchting van je tank echt dik onvoldoende is,
omdat je met tanken 't omgekeerde probleem hebt.
-
Klinkt meer als 'lege vlotterkamer'. Mee oppassen, arm lopen = warm lopen. Wat voor brandstofpomp gebruik je?
Opvoerpomp in de tank
Blauwe Hardi pomp onder de kap
"Serge" brandstof druk regelaar
Bij thuiskomst al snel even gekeken, maar zag zo geen knikken in de brandstofleiding. Andere, nog niet bekeken, opties: verstopt brandstoffilter of te weinig doorvoer door de druk regelaar?
@ Sjon: das een goeie.. Vacuüm in de tank helpt niet mee.
-
Toiletten?
Snacktent? Heb potvolblommen gewoon thuis iets opgepiept. Geen halvemeterbraadworstgezien!
Maar wel leuk om toch veul polo's te zien. Niveau gemiddeld was wellicht niet zo hoog, maar d'r zaten wel pareltjes tussen hoor.. Bickel, Jeans, en die bumble-bee (zie foto's) waren wel mooi om eens echt te zien.
-
Ach ja....als je maar schik hebt gehad. -thumbsup-
-
Klopt, Jaap, ik heb dan ook echt wel genoten, ook met name van de geprepareerde karretjes (en de Bickel).
De Jeans is (gelukkig) ook vaste prik in Cuijk. Saillant detail: ik heb vandaag slechts 1 Audi 50 gezien. In Cuijck staan er meestal wel een stuk of wat.
Qua sfeer/entourage vond ik België eigenlijk het leukste (terrein is alleen "op z'n Belgisch" en voor groei niet echt geschikt. Cuijk erg leuk en goede sfeer (gezellig zou ik de hallen niet willen noemen), kwalitatief hoogstaand, Melle vooral kwantitatief hoogstaand, en in de grote brij ook wel een flink aantal 'pareltjes'.
BTW: zo te zien is Sebastiaan fijn-motorisch al aardig ontwikkeld?! :D
-
Ik ben wel benieuwd naar Cuijk 2016 op de nieuwe locatie.Zijn er nog heren aanwezig op Terlet voor de 9e Dub Inn??
-
Terlet laat ik dit jaar schieten, P...
Foto's:
Colonne: G40 vóór, Derby achter
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2015-09/E6634C30-9E3E-4D54-A6D9-1AB2F43F887E_zpspylzfls8.jpg)
Bickel:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2015-09/BD1FDA02-852D-41E2-A3F9-F0CBBE906D77_zpshdvvubme.jpg)
Stoer kapoet:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2015-09/58B0F09E-4A24-4836-B4E1-2DA15446BF1B_zpsr3vim4vo.jpg)
Engelengezang:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2015-09/97A2EF34-F7B8-4BD2-87CC-43EF7673469C_zpsilgs3fvl.jpg)
Maar liefst 2 (!) goudmetallic Derby 1 (!) LX (!)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2015-09/05F3101A-8898-443A-98D2-3A386745498A_zpsacbj5flu.jpg)
-
Ongeveer 290 auto's, waarvan 32 stuks einzers (40 stuks ivm 40 jahre Polo niet gehaald dus)
-
nummer 282 had ik :-)
-
Maar niet met de polo "N" -nana-
-
Ongeveer 290 auto's, waarvan 32 stuks einzers (40 stuks ivm 40 jahre Polo niet gehaald dus)
Waar tover je die cijfers vandaan, Sjon?
-
Lijkt me wel een gaaf gezicht evengoed zoveel polo,s bijelkaar.
Maar is dit met alle types bijelkaar (6n en verder ook) of 1, 1f 2 en 2f? :)
-
Alles bijelkaar.
-
Waar tover je die cijfers vandaan, Sjon?
Uit een lap tekst van Polobladers op Alles Polo facebookpagina
Nach einem anstrengenden Wochenende gefühlt komplett ohne Schlaf melden wir uns heiser und mit geschundenen Beinen nun auch noch einmal zu Wort.
Vielen Dank an alle Teilnehmer, ohne Euch wäre dieses Treffen nicht das "Alles Polo".
Der Wettergott meinte es zudem auch mal wieder gut mit uns Polofahrern und so müssen wir auch ein großes Lob nach oben schicken.
Danke auch an alle Aussteller, Helfer, Car Racing Team 2007, Tombola-Unterstützer, die Stadt & Polizei Melle, Lidl & Hagebau Melle, Peter Ludolf und Freunde, Fotografen, .....!
Ein paar Punkte haben wir uns notiert und werden an einer Lösung arbeiten wie z.B. die Bewertungszettel wo auch direkt sichtbar wird, dass nur eine Kategorie pro Fahrzeug möglich ist (ausgenommen Sonderpokale wie Best of Interieur, etc. die von den Veranstaltern gewählt werden). Hier kam es vereinzelt bei Fahrzeugen zu einem kleinen Durcheinander, welches wir im Nachhinein aber noch klären konnten und die Fahrzeuge so in die für sie bessere Kategorie gesteckt haben.
Die Thematik um die 6R/6C haben wir aufgegriffen und werden diese noch weiter besprechen.
Allerdings haben auch wir ein paar Dinge die uns etwas zum nachdenken bringen..... nachdem eine Frage an der Info nicht zur vollsten Zufriedenheit beantwortet werden konnte eine unserer Veranstalterinnen als "Schl...." zu bezeichnen ist ein absolutes NoGo. Die Chance einer Entschuldigung besteht nach wie vor für die entsprechende Person, an sonsten sollte darüber nachgedacht werden ob ein Besuch im nächsten Jahr noch einen Mehrwert für beide Seiten hat.
Was die Unstimmigkeiten bei der 6R-Bewertung angehen, hätten wir uns gewünscht, dass man diese direkt vor Ort angesprochen hätte, so wie man es früher gewohnt war. So wären Aussagen die momentan etwas aus dem Zusammenhang gerissen sind gar nicht erst Zustande gekommen. In Zeiten von Facebook ist dieses jedoch ein bekanntes Problem bei zahlreichen Veranstaltungen. Wie bereits oben geschrieben werden wir aber an der Thematik arbeiten und die Kritik aufnehmen.
Im großen und ganzen überwiegt jedoch das positive und natürlich passieren auf einem stetig wachsenden Event auch Fehler.
In diesem Jahr hatten wir rund 290 Fahrzeuge, davon rund 32 Polos der ersten Generation. Zum 40-jährigen VW Polo Jubiläum also ein toller Schnitt so viel Kulturgut auf einem Haufen zu sehen.
Wir hoffen dass der Besuch von Schrottplatz-Ikone Peter Ludolf dem einen oder anderen ein Lächeln ins Gesicht gezaubert hat, den Gesichtern nach zu Urteilen war dies aber wohl der Fall smile-emoticon
Weitere Verbesserungsvorschläge können uns auch gerne per Mail gesendet werden.
Zum Schluss noch einmal ein fettes Danke an alle Besucher & Teilnehmer.
Bis zum nächsten Jahr wenn es wieder heißt... "Alles Polo" - oder was!?
-
Vele honderden foto's (http://www.polobladers.com/Polobladers_Polotreffen_2015.htm)
± 110 foto's naar beneden scrollen... aldaar de foto's van onze auto's
-
@Koen: net toen je al ingestapt was om te vertrekken, zagen we we toch nog vroege Polo met bolle achterruit:
(http://www.polobladers.com/270915Melle_1835.jpg)
Ter herkenning kijk ik altijd naar de sponning net boven 't ruitrubber:
bij een bolle ruit is dat stukkie staal overal even hoog
en bij een vlakke ruit in het midden duidelijk hoger
-
Call me crazy, maar dit shot van een Polo 1 word ik nou blij van...
-
Dit is inderdaad een mooie foto Geert. -love-
-
Is iemand dit dashboard ook opgevallen?
(http://www.polobladers.com/270915Melle_0707.jpg)
(http://www.polobladers.com/270915Melle_0712.jpg)
Geen idee waar die oorspronkelijk uit komt...? -dunno-
Zat in deze Polo:
(http://www.polobladers.com/270915Melle_0719.jpg)
-
Ik denk een aangepast BMW z4 dashboard.
-
Die heb ik online een keer gezien, maar is me live niet opgevallen, helaas. Vind het heel tof namelijk...
-
Het is zeker mooi! Vooral dat je helemaal niets ziet van de bewerkingen. Het dashboard is in het midden ruim 4 cm ingekort.
-
Het zit er knap ingebouwd.
-
Hier ook 19:15 thuis. Was een leuke en gezellige dag heren!
Ook een Wist-je-dat van mijn kant :
Wist je dat mijn Derby een vloeibare snelheidsbegrenzer heeft? -uitlachen-
Of eigenlijk een droge begrenzer.. Bij beetje doortrappen op de Autobahn hield hij bij 5.000 rpm in. Vermogen weg.. Gas lossen en hij liep weer prima. In lagere versnellingen doortrekken gaat ook goed, dus heb t idee dat de vlotter kamers bij langere tijd hogere toeren draaien droog kwamen te staan. -dunno-
volume mag meer dus
-
Datum voor 2016 is bekendgemaakt: 25.09.2016 - 7. ALLES POLO Treffen in Melle