Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: bobrosco op di, 24 mei 2016, 20:10:53
-
Weet iemand misschien wat een knipperend olielampje inhoud bij een polo(g40) Hij doet dat bij het starten al en blijft dat doen op alle toeren. Hij heeft wel goede oliedruk. En gister na een tijdje rijden ging hij stationair wel uit maar zodra ik het gas aanraakte was hij terug.
-
Defecte sensor -dunno-
-
Dat dacht ik eerst ook, maar nu hij stationair vaak niet meer knippert twijfel ik daar over. Zou het ook kunnen zijn dat er een outcode is en dat hij dat zo aangeeft?
-
Draadje kaput, schakelt op massa. Maar belangrijkere vraag: hoe beargumenteer je de sterke bewering dat de oliedruk wel goed is? -dunno-
-
Heb je de mogelijkheid om een andere druksensor/drukmeter te proberen om zo uit te sluiten dat de oliedruk niet te laag is?
-
Draadje kaput, schakelt op massa. Maar belangrijkere vraag: hoe beargumenteer je de sterke bewering dat de oliedruk wel goed is? -dunno-
Omdat een G40 op toeren dan een zoemer af laat gaan als de druk dan nog te laag is en anders zou het lampje op toeren uit gaan.
-
Giswerk...
-
Giswerk...
Over die zoemer? Dat is een zekerheid, heb hem al een paar keer gehoord bij hard door de bocht gaan. Daarbij zou een lage oliedruk niet opeens verschijnen als je het gas aanraakt maar juist bij stationair lopen. En dat is juist waar het lampje soms uit blijft. Maar raak je het gas aan dan knippert hij weer, laat je het gas weer los is hij uit. En met aanraken bedoel ik echt maar net intrappen.
-
Met giswerk bedoel ik dat als het meetwerk van de auto zelf mixed signals afgeeft, ik het vreemd vindt dat je positieve meldingen wel vertrouwt. Met een externe meting zou je daadwerkelijk iets kunnen zeggen over de oliedruk...
-
Heb je de mogelijkheid om een andere druksensor/drukmeter te proberen om zo uit te sluiten dat de oliedruk niet te laag is?
withstupid