Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: azertion op do, 18 aug 2016, 22:51:36
-
Buiten de prijs -nana-
Wat voor effect gaat dit geven op onze motortjes.
Collega's claimen dat dit bij oude diesels word opgelost met nieuwe pakkingen ipv de originele van op de band.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2745016
-
CV carbs schijnen er niet heel goed tegen te kunnen (eet keerringetjes en membraampjes op enzo)
Ook tweetakten zijn ten dode opgeschreven.
Ozich zou een viertakt automotor er niet zo'n groot probleem mee hebben.
In het ergste geval is het nieuwe brandstofslangen leggen + enkele pakkingen/keerringen in de carb vervangen voor een ethanol proof versies.
-
Kwak er als ik Duitsland tank E10 in, gaat nog steeds goed.
-
Ik heb jaren met mijn 84'er classic e10 getankt. Nooit problemen mee gehad.
-
de houdbaarheid van de brandstof is ook minder lang , we hadden bij mijn vorige werkgever een eigen tankstation en doordat de brandstof daar langer in de tank blijft zitten krijg je algvorming in de brandstof waardoor die dikker word en sommige dieselpompen kunnen daar niet zo goed tegen
dit was dan wel bij diesel ook met 10% bio ethanol maar neem aan dat dat bij benzine hetzelfde probleem oplevert
-
Idd dat hebben we bij ons ook gehad. Nu hebben we grotere tanks...