Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Arno op zo, 08 jun 2003, 09:34:26
-
Zaterdag was het wel een lekker weer om eens aandacht te besteden aan mijn Polo
Ik had hem al een dag van te voren al gewassen en was van plan om de plekjes te behandelen.
Ik kan je wel zeggen dat het voorbereidende werk zoals schuren plamuren enz. wel een pokkewerk is, maar het is voor het onderhoud van de auto dus niet zeuren.
Toen het plamuur er op zat moest ik het weer schuren....zucht.
Naderhand heb ik op de plekken primer er op gesmeerd en naderhand heb ik de plekken gelakt.
Ik had gelijk de goede kleur er op gesmeerd en je ziet er haast niks meer ervan :D
Maar je bent er wel een dagje er zoet ermee met zo'n klus!
-
dus je hebt je eigen niet verveeld .
moet je voor de gein eens gaan polijsten met de hand.
hou je na verloop van tijd geen nagel meer over :D
-
:-)
Heb met een boormachine, lappenschijf en polijst-pasta geprobeerd een dynamo te laten glimmen.
Laat dat polijsten maar zitten :-(
Jezus man, die duitsers hebben echt nix te doen...
-
watje :D
-
Je moet eerst met een viltschijf en commandant aan de gang gaan voor je met een lappenschijf en pasta's aan de gang gaat.
Arjan
-
welke commandant gebruike je? ik gebruik eerst een zogenoemde scotch schijf..dat gaat erg snel en laat geen diepe krassen achter... het geeft een soort van 'geborsteld' aanzicht en is erg makkelijk tot hoogglans te brengen (hangt wel een beetje van de hardheid van het materiaal af)
En dan ng een vrag over die dynamo... kun je dan gewoon de buitenkant loshalen om die te polijsten? Niet dat je weer moet als je dyno het begeven heeft.
-
Dynamo is net als de Polo zelf: Grote Lego :-)
Je kunt m helemaal tot op het bot kaal trekken..
Maar alleen de alu behuizing kan/mag natuurlijk ook.
-
Eerst oppervlak glad schuren (diepe krassen weghalen) met schuurpapier, begin bij 180-200, dan 300, 400, 600, 1000, en dan met de lappenschijf en bruin polijstpastablok (grof), dan viltschijf met blauw polijstpastablok, dan moet het lukken...
:D
Met die velgrand van die Gotti´s ben ik al een uurtje of 8 zoet geweest, en het ziet er nog niet uit eigenlijk...
Beter is eerst stralen..
Maar zorg igg dat je alle krasjes elke keer weghaalt, die blijft je anders zien..
-
dus je hebt je eigen niet verveeld .
moet je voor de gein eens gaan polijsten met de hand.
hou je na verloop van tijd geen nagel meer over :D
Ik heb me inderdaad totaal niet verveeld, ik had eerste instantie nog gevraagd aan mijn schoonvader of ik zijn dremel mocht gebruiken om de plekjes te schuren.
Maar hij vertelde mij dat het dan te hard gaat dus kon ik maar beter met de hand schuren.
Heb ik ook gedaan met als resultaat dat mijn polo er nu geholpen is aan zijn plekjes, en ik een grote blaar op mijn wijsvinger heb.
En wat het polijsten met de hand betreft vind ik wel een leuk idee om dat met de hand te doen want nagels heb ik toch heel weinig :)
Kluif me nagels toch altijd eraf dus....
-
Dynamotje lenen? Of kleppendeksel?
Voor de Die-hards: Ik heb ook nog wel een versnellingsbak liggen, die hoogglansgepolijst mag..
-
ik zou het wel willen jaap.
maar heb het te druk voor.
-
welke commandant gebruike je?
De groene ik weet niet welk nummer dat zo is.
Arjan
-
Dynamotje lenen? Of kleppendeksel?
Voor de Die-hards: Ik heb ook nog wel een versnellingsbak liggen, die hoogglansgepolijst mag..
Ben zelf met de kop bezig... ook een tyfus-baan misschien dat ik hem strax toch stiekem maar ga spuiten. Maar tegen het juiste bedrag.. ;) Btw zijn er alu kleppendeksels voor een mechanische kop of is dat enkel en alleen voor de hydro's?
-
Voor de mechanische koppen zijn er ook alu deksels, van bijv: Sorg, VW Motorsport, KWL Motorsport, Knobloch Motorsport enz.
Die van de tuningsbedrijven zijn nog wel nieuw te koop denk ik, maar vast niet goedkoop.
Aan de andere kant, staal kun je mooi laten verchromen.
-cool-
-
Vorig jaar een originele VW Motorsport verkocht ..
Die van Sorg vind ik persoonlijk erg fugly
Verchromen ? Oppervlakte vergroting my dear Dennis ... meer koeling hoe ruwer die is
-
Hey, het ging om cosmetische tuning :)
niet om doelmatige veranderingen..
-
Ja sorry .. dat cosmetische gedoe ook altijd onder de jongelui :(
-
Zal nooit veel qua temp. schelen lijkt mij...toch? Wat dan meer zou helpen is de deksel zwart schilderen aangezien dat een kleur is die snel warmte afgeeft. (voor alle natuur(on)kundigen onder ons het is ook de kleur die het snels stralings/licht warmte opneemt maar daar heb je onder de kap gelukkig geen last van) :P
-
en koel ribben erop lassen :-)
dat zie je wel eens op carter-pannetjes.
k gloof dat de alu-deksels voor de sleeptuimelaars eigenlijk
maar 1 pre hebben, en dat is dat ze niet ze snel krom trekken..
aan carterpankoeling heb je meer waarschijnlijk..
Dat van die zwarte-straler, dat staat me ook nog wel bij btw..
-
een olie koeler of warmte wisselaar werkt effectiever ;)