Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: TomKraft op zo, 05 okt 2003, 19:56:41

Titel: verschil??
Bericht door: TomKraft op zo, 05 okt 2003, 19:56:41
ok 't zit zo

ik heb nu 2 polo's GT, ene van '85 en ene van '87

nu merkte ik dat die van '85 nog geen electronische ontsteking heeft, maar dus nog platinnen (of hoe jullie 't ook noemen) Waarvoor dient dan die stuurdoos bij die '85er?

en is dit 't enigste verschil tussen de bouwjaren of zijn er nog?

greetz
Titel: verschil??
Bericht door: Dennis op zo, 05 okt 2003, 20:22:46
ok 't zit zo

ik heb nu 2 polo's GT, ene van '85 en ene van '87

nu merkte ik dat die van '85 nog geen electronische ontsteking heeft, maar dus nog platinnen (of hoe jullie 't ook noemen) Waarvoor dient dan die stuurdoos bij die '85er?

en is dit 't enigste verschil tussen de bouwjaren of zijn er nog?

greetz

Kontaktpuntjes :)

De échte GT, met een 75Pk GK motor heeft altijd elektronische onsteking.
Er zijn ook uitvoeringen met een HK motor, met een 1.3 55pk carburateur motor.
Alleen de binnen en buitenkant is dan GT, maar technisch niet.
Dus geen stabi-achteras enz.
Titel: verschil??
Bericht door: TomKraft op ma, 06 okt 2003, 14:45:08
't mysterie is opgelost, tis een échte GT, maar de electronische ontsteking is vervangen door ene met kontaktpuntjes  :)  de fiche van de stuurdoor ligt los in de motorruimte ... Maar goed, trug andere verdeler erop en tis in orde  :P

greetz
Titel: verschil??
Bericht door: Serge op ma, 06 okt 2003, 19:47:05
de eerste versie gt had een gk motor met 75 pk en electronische ontsteking.of hk motor met 55 pk
de latere versie (heb ik ook )heeft een mh motor met 55pk
Titel: verschil??
Bericht door: Ken op ma, 06 okt 2003, 20:02:15
Is in Nederland zo :)

In België heeft de GK bestaan tot al zeker in '88.

Hendrik-Jan heeft een Polo GT uit '88 en daar zit standaard een GK in.
Ik heb hier nog nooit een GT gezien met MH of HK.