Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: TomKraft op zo, 05 okt 2003, 19:56:41
-
ok 't zit zo
ik heb nu 2 polo's GT, ene van '85 en ene van '87
nu merkte ik dat die van '85 nog geen electronische ontsteking heeft, maar dus nog platinnen (of hoe jullie 't ook noemen) Waarvoor dient dan die stuurdoos bij die '85er?
en is dit 't enigste verschil tussen de bouwjaren of zijn er nog?
greetz
-
ok 't zit zo
ik heb nu 2 polo's GT, ene van '85 en ene van '87
nu merkte ik dat die van '85 nog geen electronische ontsteking heeft, maar dus nog platinnen (of hoe jullie 't ook noemen) Waarvoor dient dan die stuurdoos bij die '85er?
en is dit 't enigste verschil tussen de bouwjaren of zijn er nog?
greetz
Kontaktpuntjes :)
De échte GT, met een 75Pk GK motor heeft altijd elektronische onsteking.
Er zijn ook uitvoeringen met een HK motor, met een 1.3 55pk carburateur motor.
Alleen de binnen en buitenkant is dan GT, maar technisch niet.
Dus geen stabi-achteras enz.
-
't mysterie is opgelost, tis een échte GT, maar de electronische ontsteking is vervangen door ene met kontaktpuntjes :) de fiche van de stuurdoor ligt los in de motorruimte ... Maar goed, trug andere verdeler erop en tis in orde :P
greetz
-
de eerste versie gt had een gk motor met 75 pk en electronische ontsteking.of hk motor met 55 pk
de latere versie (heb ik ook )heeft een mh motor met 55pk
-
Is in Nederland zo :)
In België heeft de GK bestaan tot al zeker in '88.
Hendrik-Jan heeft een Polo GT uit '88 en daar zit standaard een GK in.
Ik heb hier nog nooit een GT gezien met MH of HK.