Het Polo86c Register
Algemeen forum => 86(c) Vraag en aanbod => 86(c) Auto gezocht => Topic gestart door: CGH-59 op za, 18 apr 2020, 16:13:35
-
Voor mijn ombouw van een VW Polo Classic 1,3, ben ik op zoek naar een VW Polo 6N 1,6 (75 pk) en automaat, het liefst zonder kenteken. Motor en automaat moeten minstens in redelijke staat zijn.
-
Gaat niet passen automaat in een 86c.
Motorblok is een bigblok en geen smalblok.
-
Ga je een 86c-automaat bouwen?
Volgens mij zijn in de 6N alleen automaten geleverd icm de bigblocks (1600 met de startmotor aan de verkeerde kant dus).
Kan me herinneren dat de 9N of 9N2 wel een smallblock-automaat-combi heeft gekend...
-
6N heeft wel een smallblock met automaat. Echter de automaatbak is zo anders waardoor je de linker steun van de stabilisatorstang moet verwijderen.
-
Heb nog een automaatbak van een AEE kan wel wat maten doorgeven als die nodig zijn?
@gerrit ik heb een AEE met automaat gekocht en startmotor zit gewoon aan de goede kant.
-
Even door het archief gegraaft :)
Misschien hebben jullie er iets aan
https://ibb.co/zGHJpVZ
https://ibb.co/YD249Z4
-
Zie je dat de bak aan de voorkant zo veel uitsteekt dat het stabistangbevestigingspumy in de weg zit!
-
Hmmm, nasty. Mij was gezegd, dat het wel past, vandaar ook mijn oproep. Stabilisatiestang kan niet gemodificeerd worden, net als bevestigingspunt. Hmmm.
@ Gerrit: Zou dan een 9n 1.4 16V wel passen? Automaat en vermogen zijn voor mij belangrijker, dan motorinhoud.
-
Nee ook niet.
-
Zoek maar eens op Google afbeeldingen naar BKY getriebe. Dan zie je net zo’n puist aan de bak zitten al bij de 6N.
-
Maar waarom zou je de sedan willen ombouwen naar automaat?
-
De belangrijkste reden is een fysieke beperking van het linkerbeen. Daarbij zoek ik gewoon een project om op goede dagen mee bezig te kunnen zijn. De Polo classic is een voor mij aansprekend model. Zoiets als doperwtjes, klein en fijn. Dus modificaties zijn niet het grootste probleem, maar het moet allemaal wel technisch verantwoord zijn.
Dus als jullie van mening zijn, dat het niet kan, is nu een wens uiteen gespat.
-
Waar een wil is is een weg. Inbouwen en een oplossing bedenken voor een alternatief als stabilisatorstang. Denk bv aan ombouw naar triangels of bv de bevestiging verlagen zodat deze onder de bak valt.
Zoals met alles is het een kwestie hoe graag je iets wil en hoeveel tijd, geld en moeite je bereid bent erin te investeren...
-
Zou een golf 1 of 2 smallblock niet geleverd zijn in automaat?
Mss dat deze anders is van vorm
-
uit me hoofd is 1.5 de kleinste inhoud, en dat is volgens mij ook een bigblock
-
Klopt helemaal Sjors.
-
Dus als ik het goed begrijp, is de 1,3 de grootste 'small block' en is er geen automaat in te bouwen.
-
1.6 16v is de grootste small block naar mijn weten.
-
De issue is dat er geen automaatbak past zonder las- en (re)constructiewerk aan de voorste langsdragers.
-
Misschien een zeurvraag, maar als je dergelijke modificaties maakt, is er dan ook een sterkteberekening verplicht voor de herkeuring bij de RDW?
-
Misschien geen berekening, maar als je ‘m als automaat op kenteken wil hebben zullen ze wel kijken of het netjes en technisch doordacht is aangepakt...
-
Wat is de motorcode van 1,6 16V small block?
-
AVY of AJV en dan is er nog de ARC.
Zijn allemaal gti blokken van de 6n maar nooit met automaat geleverd naar mijn weten
-
Misschien geen berekening, maar als je ‘m als automaat op kenteken wil hebben zullen ze wel kijken of het netjes en technisch doordacht is aangepakt...
de automaatbak zelf hoeft niet op kenteken te staan, a
de motorcode van het motorblok wel, of ht nu een automaat is of schakel maakt niks uit.
-
True, maar ik neem aan dat eerst ombouwen naar andere motor met handbak, keuren, en daarna weer de bak -en chassis- ombouwen naar automaat iets teveel moeite is...
-
En daarbij komt nog de verzekeringskwestie kijken. Ik kan begrijpen dat je een motorombouw op kenteken wil hebben maar als je een auto laat keuren met origineel chassis met handbak en naderhand dat chassis gaat aanpassen aan een nooit origineel geleverde automaat bak zal de verzekering dat niet leuk vinden bij een evt ongeval...
-
al meermaals verschillende mb,s omgebouwd naar schakel vanuit automaat en dit hoeft niet gemeld te worden,
De verzekering heeft met het type transmissie ook niks te maken, beetje spijkers op laag water zoeken dit,
Als we dan toch puntje precies willen zijn met de verzekering, een afwijkende spoorbreedte van meer als 2% mag officeel ook niet,
Gezien origineel 4,5 steelies zijn zullen der maar weinig polo,s op lichtmetalen velgen staan die binne de 2% vallen
en er zal al helemaal niemand zijn hier die gemeld heeft aan de verzekering dat de velgen een afwijkende et-waarde of breedte hebben
-
Het type transmissie maakt ook niks uit maar wél als bij een ombouw dragende en structurele dingen aangepast moeten worden van je chassis
-
Goed, na een tijdje snikkend in een hoekje te hebben gezeten, mezelf maar herpakt. Ik neem afscheid van de gedachte om er een automaat in te bouwen. Maar ik wil wel een 75 pk blok en dan met handbak. Welk blokcode is daar dan geschikt voor?
-
1.3 3f met 75 pk ???
-
of 1.6je AEE / ABU