Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Jaap op di, 08 mrt 2005, 14:36:02
-
Ben ik nou gek, of lijkt t erg op een ventilatie-knoppen-paneeltje van een 2f?
Jammer dat de nummers (ook die van een passat ZONDER airco) niet overeen komen..
-
Ventilator van 2f heeft maar 3 standen (linkerknop)
En de rechterknop van een 2f heeft ook maar 3 opties.
En die ronding aan de onderkant zegt me niks.........
Tenminste niet van me 2f.........maar de Vento van me ouders ziet er verdacht hetzelfde uit.
-
Hmmm, die ventilatorknop mag zo veel niet uitmaken denk ik.
Zit denk ik gewoon een 5 stappen weerstand in, i.p.v. een 3 stappen.
Als het zelfde motortje in de aanjager zit moet het wel kunnen.
-
Wel een luxe. Ik zie tenminste de bediening van de stoelverwarming -naughty-
-
Polo 6N heeft ook een soortgelijk knoppenpaneel als 2f,maar geen idee of daar airco op te krijgen was. Weet wel dat een golf 2 met airco is geleverd, maar das zeldzaam. Maar gezien de kachelmotor van een golf 2 gelijk is aan die van een polo 2(op een paar technische zaken na, zoals betere lagers) zou je het dus ook kunnen inbouwen in een polo. Mits je de rest ook ingebouwd krijgt natuurlijk.
Enigste voordeel wat ik zie is die schakelaar voor de electrische ramen. origineel vw en als je een keer ramen inbouwd in een 2f, die schakelaar past dus ook in een 2f dash. Gelijk netjes weggewerkt ;)
-
Lijkt me een rotplek voor de raambediening. Alhoewel er inderdaad wel een portierraampje op afgebeeld staat, zou het niet voor dakraambediening zijn? -dunno-
-
is voor de portierramen, Zijn 2 knopjes, 1 rechts 1 links. Rare plek: ja, handig?: ja omdat je geen aanpassingen hoeft te verrichten om je schakelaars te plaatsen.
Hoewel ik ook al een voorbeeld heb gezien om de schakelaars in een houdertje te zetten dat over de plaats van de raamslinger heen valt. Waardoor je dus die gaten ook gelijk dicht hebt.
-
Vloeken in de kerk, maar was de wegenbelasting hier wat lager had ik gewoon een passat 35i gereden met dit soort luxe en stoelverwarming -naughty-. En dan natuurlijk de Polo voor het echte rijden.
-
Vloeken in de kerk, maar was de wegenbelasting hier wat lager had ik gewoon een passat 35i gereden met dit soort luxe en stoelverwarming -naughty-. En dan natuurlijk de Polo voor het echte rijden.
Ach ja, wij hebben er ook een jaartje van mogen genieten, van zo'n full option passat variant... Maar na een jaar besloten dat 75 euro wegenbelasting per maand toch een beetje belachelijk was voor een boodschappenwagen. Voor meer gebruikten we 'm vrijwel niet met z'n 1:8... En inderdaad, die knoppen zijn voor de electrische ramen achter, het knoppie in het midden is om ze te blokkeren. Daar kwam ik ook pas achter toen onze (oppas)hond met z'n kop klem kwam te zitten in het raam omdat ie met z'n poot op de knop stond :)
Maar over airco gesproken -naughty- Dat is ook gewoon voor de 2f leverbaar hoor, wel heeeeeel zeldzaam, dus het kost wel enkele luttele honderden euro's voor een complete set (inclusief bedieningspaneel)... maar het bestaat. Ooit in dit theater :)
-
Maar over airco gesproken -naughty- Dat is ook gewoon voor de 2f leverbaar hoor, wel heeeeeel zeldzaam, dus het kost wel enkele luttele honderden euro's voor een complete set (inclusief bedieningspaneel)... maar het bestaat. Ooit in dit theater :)
Is maanden terug dacht ik iets over gepost dat in Frankrijk de 2F (ook) met airco geleverd werd.
@ Marjolijn -off- : politie heeft landelijk contract voor levering, uitrusting en onderhoud van politieauto's aan VW gegund, hoorde ik laatst.
Krijgen jij en je collega's daar ook airco in? :)
-
Uiteraard, hebben we nu ook al hoor... Ik hoop alleen dat die Touran eruit wordt geknikkerd en er een Golf of Passat Variant voor terug komt...
-
Politie in Touran is heel leuk hoor, vooral als je wordt aangehouden en ze de blaastester uit de kofferbak willen halen. -nana- -nana-
-
ik weet nog een leuke setje te koop van een 6n2 -thumbsup-
wellicht om te bouwen voor polo2f...
in de 6n2 turbo zat airco, nou zit er voortaan arko in :)
scheeld weer iets pk,s..
-
Daar kwam ik ook pas achter toen onze (oppas)hond met z'n kop klem kwam te zitten in het raam omdat ie met z'n poot op de knop stond :)
-uitlachen-
Krijgen jij en je collega's daar ook airco in? :)
En zwart kunstlederen bekleding waarschijnlijk... Dan is airco ook wel prettig, lijkt me?!
Leuke revival van een eeuwenoud topic?!
-
Kachelhuis van een golf 2 is totaal anders dan die van een polo 2(F) Voor de polo zou je al zelf iets moeten maken om de condensor ergens te plaatsen. Ooit ergens wat plaatjes gezien. Zelf een steun maken voor de compressor. Heb er ook regelmatig over na zitten denken, maar eigenlijk overbodige luxe in een polo. Net als elektrische ramen. Wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan.
Ik heb ooit een de elektrische ramen van een passat omgebouwd naar polo 2. Werkte aardig.
-
Compressor steun zou je van een 6n kunnen pakken, heb hier ook nog steeds een airco project liggen. En elke keer op de sloop kijkt zo'n 6n steun mij aan en zegt neem me mee maar heb het nog steeds niet gedaan
-
En ga je dan de polo steun aanpassen?
-
Past een dynamo steun van een 6n niet dan?
-
Dat is geen motorsteun. 6N steun is alleen om dynamo, stuurbekrachtiging en aircopomp vast te houden.
-
Kachelhuis van een golf 2 is totaal anders dan die van een polo 2(F) Voor de polo zou je al zelf iets moeten maken om de condensor ergens te plaatsen. Ooit ergens wat plaatjes gezien. Zelf een steun maken voor de compressor. Heb er ook regelmatig over na zitten denken, maar eigenlijk overbodige luxe in een polo. Net als elektrische ramen. Wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan.
Ik heb ooit een de elektrische ramen van een passat omgebouwd naar polo 2. Werkte aardig.
hoeveel werk zit daar dan in? Ben ik wel benieuwd naar ;) (mag je pmmen als je wilt)
-
En zo'n 6N steun voor dynamo/s.b./airco past niet plug&play op een 86c-blok.
(onderste 4 boutgaten ontbreken op een 86c-blok)
-
En zo'n 6N steun voor dynamo/s.b./airco past niet plug&play op een 86c-blok.
(onderste 4 boutgaten ontbreken op een 86c-blok)
Schroef je toch ook het 6N blok over. -thumbsup-. Maar dan nog heb je nog een steun nodig.
-
-thumbsup- thanx voor die info. Maar goed ff kijken dus de volgende keer.
-
en dan nog iets de oude airco uit de 86c serie werdt met freon gevuld , dus is die pomp niet geschikt voor het huidige koude middel .toch maar zelf een steun maken en een pompje van een 6n nemen
-
Schroef je toch ook het 6N blok over. -thumbsup-. Maar dan nog heb je nog een steun nodig.
Tsja, dan mot je idd weer een motorsteun zelf maken.
Motorsteun van de 6N zit op de zijkant van de cil.kop.
-
86c steun samen fabrieken met 6n steun kan ook
-
Ja dus wat ik zei: zelf maken.
Wat is dat voor materiaal eigenlijk?
Licht van gewicht, is 't aluminium of een soort lichtmetaal?
Heb bij m'n zus d'r 6N stuurbekrachtiging ingebouwd:
kan me nog heugen dat die steun ook licht materiaal was.
-
@Serge: oude (freon)airco's zijn vrij eenvoudig om te vormen naar het nieuwe R134-systeem... (een kleine tip voor als de Mrs. om die reden al een tijd met een lege airco in de Audi rondrijdt? -dunno- -hug-)
-
Ja dus wat ik zei: zelf maken.
Wat is dat voor materiaal eigenlijk?
Licht van gewicht, is 't aluminium of een soort lichtmetaal?
Heb bij m'n zus d'r 6N stuurbekrachtiging ingebouwd:
kan me nog heugen dat die steun ook licht materiaal was.
steunen zijn beider van aluminimumnumdumsum dimsum dingdus dat
-
@Serge: oude (freon)airco's zijn vrij eenvoudig om te vormen naar het nieuwe R134-systeem... (een kleine tip voor als de Mrs. om die reden al een tijd met een lege airco in de Audi rondrijdt? -dunno- -hug-)
okee ,leg uit ,altijd handig dit soort tips -thumbsup-
-
Maar over airco gesproken -naughty- Dat is ook gewoon voor de 2f leverbaar hoor, wel heeeeeel zeldzaam, dus het kost wel enkele luttele honderden euro's voor een complete set (inclusief bedieningspaneel)... maar het bestaat. Ooit in dit theater :)
Kan er in Vagcat niets over terug vinden? -dunno-
-
Oke, blijkbaar wel als nachrustung:
http://www.polotreff.de/forum/t/167834?
-
Foto's van een Duitser die zoiets had liggen: http://www.polotreff.de/forum/t/166109?
EDIT: Nog een paar wazige plaatjes: http://www.polotreff.de/forum/t/163208
(http://u.polotreff.de/forum/ee/75/81/06fc748d33e40c16cc502da655faeaca9d_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/12/92/b8/a3b4ca2f4e26512ca090bd00b4f7b96682_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/f7/50/32/2592890b72cbdb4fca8ecbe42f818115f3_large.jpg)
-
okee ,leg uit ,altijd handig dit soort tips -thumbsup-
Airco wordt gevuld met een tijdelijk middel, dat een verbinding aangaat met de freon-resten, en zodoende het systeem 'zuivert'. Vervolgens wordt het opnieuw gevuld met R134, nadat ook alle O-ringen in het systeem vervangen zijn. En de verdamper moet vervangen worden, maar dat moet sowieso bij ieder systeem dat leeg is geweest.
Linkje naar een bedrijf in Zwolle die dit (ook mobiel volgens mij) doet (http://www.autoaircoservicezwolle.nl/index2.php?page=3)
Er is ook iemand die ik via-via ken, en die heeft ook een top-oplossing (ken veel tevreden klanten via het Citroën-forum): Hier is zijn MP-advertentie (http://diensten.marktplaats.nl/auto-monteurs-en-garages/386555130-airco-vullen-oldtimers-van-voor-1994-met-r12-systeem.html)
Mocht nou je compressor echt ongeschikt zijn voor R134, dan was er ook nog de mogelijkheid om het systeem te laten vullen met R416a. Ik weet alleen niet of dat nu nog steeds kan/mag? -dunno-
Linkje naar een topic op het Audiforum met een verhaaltje hierover (http://www.audiforum.nl/forum/interieur/4581-airco-laten-bijvullen.html)
-
Foto's van een Duitser die zoiets had liggen: http://www.polotreff.de/forum/t/166109?
EDIT: Nog een paar wazige plaatjes: http://www.polotreff.de/forum/t/163208
(http://u.polotreff.de/forum/ee/75/81/06fc748d33e40c16cc502da655faeaca9d_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/12/92/b8/a3b4ca2f4e26512ca090bd00b4f7b96682_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/f7/50/32/2592890b72cbdb4fca8ecbe42f818115f3_large.jpg)
Grappig; deze set heb ik nu :)
Hier wat fotootjes van de steun samen met de pomp en dynamo.
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_03112010022.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_03112010023.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_03112010025.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_03112010026.jpg)
De 65A dynamo is inmiddels gereviseerd en de pomp is schoongemaakt. Ik ben nu bezig met de steun schoon te maken en te ontroesten.
-
Stralen?
-
Ja, uiteindelijk moet hij wel gestraald worden maar dan moet ik eerst de straalkast opgraven :)
-
Ja, uiteindelijk moet hij wel gestraald worden maar dan moet ik eerst de straalkast opgraven :)
ik wil die berg niet zien wwar die kast onder ligt dan :D
-
Volgens mij hoort het zand in de kast en niet erop :)
-
Kast staat in de garage van mijn vader en die garage staat echt helemaal vol met motoren en onderdelen! Je kan je kont niet keren...
-
zo vader, zo .... -nana-
-
...Michiel ?
-
...Michiel ?
Nee.....die ligt al onder dat berg zand,opzoek naar die straal kast. :)
-
Neu, Michiel is echt het tegenovergestelde, daarom deelt hij zijn zijn garage ook niet met z'n vader :)
-
:)
-
Zo Vader van Michiel, zo Jaap?
-
-uitlachen-
-
:)
-
Ik voel een poll aankomen: wie heeft de grootste bende gemaakt van zijn stalling.
(Zie mezelf als een serieuze deelnemer, maar waarschijnlijk geen podiumplaats)
-
Ik voel een poll aankomen: wie heeft de grootste bende gemaakt van zijn stalling.
(Zie mezelf als een serieuze deelnemer, maar waarschijnlijk geen podiumplaats)
Hier topicje (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10014.new.html#new) -nana-
-
(Zie mezelf als een serieuze deelnemer, maar waarschijnlijk geen podiumplaats)
Omdat je op een paar km afstand al eens erger hebt aangetroffen? :D
Is al behoorlijk anders inmiddels, hoor, en binnenkort nog iets meer georganiseerd/genettoyeerd.
Maar mijn tweede garagebox was inderdaad tijdenlang niet te betreden, was al blij dat de eerste paar kuub niet naar buiten kwam zetten als je de poort opende...