Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Serge op za, 01 apr 2006, 20:24:42
-
dit is geen 1 april grap.
oorzaak vriem die breekt en tussen de distributie riem slaat .geluid letterlijk in 1 seconde flapflap tak rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt. deed net 4500rpm op snelweg .
-
-
schade :1 gebroken nokkenas,lagerkap 2 zowel onder als boven gescheurd,5kleppen krom .
en dus gewoon weer ff ,oke jammer dan ,dat kan gebeuren met opgefokt materiaal ,niet janken ,maar doorgaan (ken genoeg andere voorbeelden )vond de motor toch al wat tammetjes worden aan vermogen ,lees was er aardig aan gewend .kan dus nu versneld een voorbereiding treffen voor nog meer vermogen .heb nog wat op schap liggen namelijk .
-
heb nog wat op schap liggen namelijk .
Zeker een geforceerd iets
Whoooooo.............. das echt balen ,maar ken gebeuren -dunno-
-
watik op schap heb liggen gaat waarschijnlijk mee naar denemarken :)
-
Ohw het zit er dit weekend al op.........denk ik -klus-
-
de 1e stap ,compressie verlaging ,zal nu wel duidelijk zijn denk :D
-
watik op schap heb liggen gaat waarschijnlijk mee naar denemarken :)
Toch wel?
-sturen-
-
ai ai, NOS??
nee geintje. Een geblazen duivel mee naar Denemarken. Klinkt erg goed.
-
Waar heb ik dit eerder gezien?
Ochja: Ford (pardon my french) Fietstas Diesel: Gebroken distributie; met als gevolg schade nokkenas gebroken op 2 plaatsen: net voor en net achter de 4e nok.
Fijn! (Maar niet heus!). Maar goed: Elk nadeel heb se voordeel hoor ik al....
-
Helaas -boehoe-
Onderblok nog goed?
Edit: gelezen op pch: APQ is nog bruikbaar......dat scheelt weer
-
Das idd balen ja.
Had er persoonlijk wat minder lakoniek ove gedaan denk ik.
Maar in iedergeval veel succes toegewenst met zijn opvolger in mekaar te zetten.
Ben benieuwt!!!
-
damn wat jammer... dat was toch 280 stok wat erin lag ? -boehoe-
-
altijd jammer als dit soort dingen gebeuren. zou zelf lichtelijk in paniek zijn maar ja ik las dat het bij jammer blijf en een glukje omdat er gelijk haast achter volgend motorproject word gezet succes met weder opbouw ben benieuwd!!!
greez maikel,
-
moddereters verschuif deze aub naar projecten .
ja echt dus ,ik lul niet uit mijn nek
zo ff in de weinige vrije minuten op het werk
-
Moved.
Was er al een project-thread van de blauwe GT?
-
nope .elk jaar weer
-
mooi thuiskommertje :D -nana-
-
..
-
-love-
-
netjes
-
zo na vrijdag een ahd bak proffesioneel gesloopt te hebben (lees eindoverbrenging kwam via het huis naar buiten stappen ) een gx 4 bak geplaatst 3 uurtjes later weer klaar met alleen hand gereedschap. -prut-
-
Je doet voor je beroep versnellingsbakken slopen -gert-
-uitlachen- Staat genoteerd: laat nooit Serge met je polo's rijden -moon-
Eheh, geintje man.....blij dat ie weer rijdt -thumbsup-
-
ghe ghe ghe ghe :D
bedankt voor de bak joh -hug- is nu helemaal alu kleur na een bezoek aan de was box met losse bak ,je moest de gezichten eens zien :)
-
in 3 uur je bak vervangen netjes ik vind het een K*T werk maarja hang er ook weer onder een goede 6 uurtje later wel op mn gemakie -klus-
-
ik ook ,maar wat kan blijven zitten dat blijft zitten
-
Zender-powerrrrrr
-
Schwelleeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrtjes voor d'r bij
-
staan al duurder als dat ik de spoiler had -dunno-
maar dank voor de link -prut- -thumbsup-
-
jeeej apk .2fuseekogelhoesjes en handremkables links en rechts+ hoofdkabel ,remmen ontlucht en voila .btw ook nog olie wissel erbij . kosten 20,-
-
-thumbsup-
-
btw ook nog olie wissel erbij .
Geen ander blok erin? -naughty-
-
zo mff afstoffen .
afgelopen tijd tussendoor bezig geweest met abu
het afplakken van onderblok en zuigers aanpassen
-
hoofdrekenen op papier voor compressie verhouding
-
na gecontroleerd op de zakjap
-
aangezien de vorige mh kop ernstig stuk was en er toch een vervanger moest komen
-
en uitlaat zijde ,zelf alles aangepast en bewerkt
-
en blokje klaar met 282 symetrische nokkenas en de bekende 36mmkeihin cv carbs
resultaat: geht ab wie sau !
-
na gecontroleerd op de zakjap
Euuhhhhh, WETENSCHAPPELIJKE aanpak ??.....
Fout mes btw :)
-
tja meten is weten ,maar die dremel is later vervangen door een bovenfrees ,ging wat sneller ,strakker en mooier
-
vermogen onbekend ,enigste wat dat vast kan stellen is een bank .
maar vdoet het leuk ,gevoelsmatig ligt de max rev rond de 8000(tot hier trekt ie door )
-
Serge, lees ik dat goed cilinderkop volume is 3cc?
-
jups ruimte om kleppen en bougies
-
Okey ik ben er nu zeker van dat mijn cylinderkop ook van een MH is -thumbsup-
-
Okey ik ben er nu zeker van dat mijn cylinderkop ook van een MH is -thumbsup-
heb je een gat voor benzine pomp dan ?
-
Ja gat zit er in voor de benzpomp, 36mm inlaatklep en 29mm uitlaatklep
En ook 3cc volume in de kop
-
zo vandaag eens vol gas gegeven in de 5 en mengsel meter met 1 oog in de gaten gehouden ,top max 167 en te arm mengsel :( dus sproeier bezetting ff veranderen en nog meer pony's onder de kap )met abu en 8p bak zou een 200 haalbaar moeten zijn (originele km dus op de teller een 220 ongeveer )
-
ze blijven mooi!!!!!!!!!!!!!1 die verbaasde blikken als ze het niet winnen van een polo bij een stoplicht, voor al als het van die blauwe auto's zijn met luchthapper op de motorkap
ow yes sweet triomf -sturen-
-
ze blijven mooi!!!!!!!!!!!!!1 die verbaasde blikken als ze het niet winnen van een polo bij een stoplicht, voor al als het van die blauwe auto's zijn met luchthapper op de motorkap
ow yes sweet triomf -sturen-
Ik wil ook..... -sturen-
-
Ik heb wel eens een onderblok van een aea motor gebruikt 1600cc en daar een kop van een 3f motor opgelegd.
Je moet alleen de zuigers dieper uithalen en een koppakking van een 1w motor tussen leggen anders komt de kompressie te hoog uit omdat een aea motor maar een hele kleine verbrandings ruimte in de zuiger heeft.
Maar het loopt goed en het koppel is ook een stuk beter als een 1300 cc motor
-
Misschien iets voor jou serge
Ik geloof dat jij toch wel de man van de apparte motoren bent op dit forum zoals ik het zie
1w motor is van een 1400 diesel trouwens
-
Misschien iets voor jou serge
Ik geloof dat jij toch wel de man van de apparte motoren bent op dit forum zoals ik het zie
1w motor is van een 1400 diesel trouwens
Off-topic :) (sorry Serge)
De vraag is niet: wat is een 1W motor, maar:
met 1 2 of 3 inkepingen :)
1W of MN: beide dieselblokken, zelfde koppakingen:
1,53 mm dik (1 gat)
1,57 mm dik (2 gaatjes)
1,61 mm dik (3 gaatjes)
wat de standaard dikte is van een benzine koppaking: geen idee.
De gaten zijn verder gewoon gelijk aan de normale pakkingen.
Link naar fototje met dieselpakking
Linkje naar ee fototje met 'die andere oplossing'
BTW: Subarutje pesten : tsssk tsssk.. :)
-
klopt en aea is voor 020 5 bakken in de golf 3
ik zelf ga niet voor de show ,maar het moet gaan :)
btw jullie gebruiken een 3f blok ,persoonlijk zou ik voor een gk onder blok gaan met 3e overmaats zuigers ,1306cc is dan de inhoud
of je neemt een hh onder blok (idd ook 3e overmaats) 2mm vlakken ,dan een aee cylinder kop (welliswaar volledig bewerkt en verbrandings ruimet uithollen tot ronde ruimte ,deze 1mm vlakken ,dan koppakking van aee motor (3e overmaat is 75,98 mm en koppakking is 76,5) hierop dus jullie nokkenas ,kop inlaat zijde wel aanpassen aan de inlaat spruitstuk van een type 2 (boutgaten komen net niet overeen )
tevens zal dan het thermostaat huis kant voor de thermostaat aan gepast moeten worden (3 gaten ipv 2 voor de oudere type motoren )
-
BTW: Subarutje pesten : tsssk tsssk.. :)
eei won op reaktie vermogen ,niet op weg lopen ,want dat ging gelijk op
-
Ik heb eigenlijk nooit de uitlaatkanalen bewerkt iets groter gemaakt maar zag op een foto van jou motor dat je ze wel groter hebt gemaakt.
Ben eigenlijk met een 3f motor begonnen omdat deze al 75 pk heeft
Ik had toen dat 1600 onderblok gebruikt maar dat viel een beetje op we waren toen in ene veel sneller als de rest.
Kregen een beetje scheve gezichten van een aantal micra rijders die met 143 pk en korte 5 bak maar de polo liep toen veel harder.
We haalden met de vorige bak en die motor 190 kmph op de teller maar trok als een speer
Had wel de dikste koppakking er tussen liggen jaap
-
En ik mag geen kop van een aee motor gebruiken dat valt meteen op bij de technische keuring
-
Ik heb eigenlijk nooit de uitlaatkanalen bewerkt iets groter gemaakt maar zag op een foto van jou motor dat je ze wel groter hebt gemaakt.
Ben eigenlijk met een 3f motor begonnen omdat deze al 75 pk heeft
Ik had toen dat 1600 onderblok gebruikt maar dat viel een beetje op we waren toen in ene veel sneller als de rest.
Kregen een beetje scheve gezichten van een aantal micra rijders die met 143 pk en korte 5 bak maar de polo liep toen veel harder.
We haalden met de vorige bak en die motor 190 kmph op de teller maar trok als een speer
Had wel de dikste koppakking er tussen liggen jaap
3f motor heeft met standaard 75pk en 99nm
gk heeft 104 nm en 75 pk
heb toendertijd een gk onderblok met bewerkte mh kop en 3f nokkenas ,op keihin 36mm cv carbs 96,3 pk gehaald en 111nm koppel max pk bij 6700 rpm en koppel bijk 3200 die pas inzakte naar 104 bij 5800rpm en toen kelderde naar een 90
een minder opvallend blok is een abd (1.4 uit seat ibiza of golf 3 van 93 tot 95 )bouw technisch en uiterlijk gelijhk aan de 3f ,allenig de klepstelen zijn dunner 7mm ipv 8 bij een 3f tevens zijn de olie kanalen beter in de kop
evt met deze carburateur
-
En ik mag geen kop van een aee motor gebruiken dat valt meteen op bij de technische keuring
ai das lastig ,maar das nog geen ramp ,mogen jullie ,dan wel sleeptuimlaar koppen gebruiken?
-
Ja maar die carb is weer niet gehomologeerd bij ons denk
Ik weet niet of jij ook naar die meeting komt maar dan zal ik de homologatie papieren eens mee nemen dan kan je zien wat er op mag zitten
Al sje nog eens een korte bak wil maken voor jezelf
De tandwielen van een 1300 diesel weet geen code
En de eindoverbrenging van een 1000 cc van een gl motor
Het nadeel hij loopt niet hard meer maar trekt wel
-
ahz is 1.3 diesel(kortste 5 bak,heb ik nog liggen 120 is dan een 4500rpm )
ahd is 1.4 diesel 120 is dan 4000rpm
-
rij nu met 8p 120 is 3200rpm ,aangezien het een auto is die ik dagelijks rijdt en koppel over breed toeren gebied aan wezig is
-
Ja mooi he een beetje uitproberen en low budged te blijven rijden
We hebben nu een bak bij vw motorsport vandaan die hebben we bij hans weijs gekocht die had een gebruikte liggen.
Maar voor ons is dit ideaal hoor de top is nu maar 155 op 14 inch wielen maar trekt goed
er zit een lange 1 in en de rest volgd zo mooi op elkaar aan dat de motor niet instort na het overschakelen
-
idd een korte 1 heb je niks aan ,ben je zo door je versnelling heen en nog geen gang .maar dan heb je een ideale verhouding ,dat je motor steeds in je werkgebied blijft zitten met schakelen
-
Weet jij trouwens of er vaste stoters voor zo een motor te koop zijn .
Heb nu het idee dat hij bij 7500 tpm wel eens gaat zweven
-
ja die zijn er van ina ina F-46653.2 (dan een rondje met driehoekje er in) DB 102 01
dan moet je wel zelf vulbussen moeten maken tussen stoter en klepsteel ,
maar een 3f kop heeft enkele veren .ik zelf pak die van de mh motor ,deze heeft standaard dubbele klepveren ,wat ook kan is die van een golf gti mk2 16v pakken deze zijn sterker en ook dubbel ,dit voorkomt zweven van de klep door dat je niet in een trillings resonantie komt van de veer(stuiteren van de klep)
-
en ik doe 8000 ,maar das met mh veren verder 8300 zou ik ook niet gaan met mh veren ,die van de 16v zijn goed voor 9000 in de polo kop
-
Oke dank je voor de tip kan ik van de winter weer iets gaan veranderen
-
misschien dat ik nog een setje veren heb liggen
-
-off-
Dit is ook een mogelijkheid tot ombouw naar vaste stoter:
Klepspeling stel je dan af met "dopjes" in verschillende hoogtes op de klepsteel.
-
maar dan zit je nog met het gewicht van de stoter ,deze is net zo zwaar terwijl die van de ina niks wegen
-
*Hoest proest kuch*
1300 onderblok
1400 binnenwerk (ABD)
Blok iets vlakken, zuigers iets aanpassen, kop bewerken en inlaat bewerken et voila:
80 pk, 121 Nm koppel met standaard carburateur, standaard nokkenas en standaard (40mm) uitlaat.
't laat zich raden wat dat doet als je met een carb + nok + spagetti aan de gang gaat.
-
sow eindelijk mijn driehoeks ruitje vervangen en rechter buiten spiegel ivm ontbreken glas in beiden .
tevens de bougies vervangen voor ngk : bp7evx (dit is de bougie die ook in de g40 wordt gebruikt ,alleen bij de dealert van vw betaal je goud voor nikkel ,en dat verdom ik )
de andere bougies wilden niet bruin worden (aangezien het een tikkeltje warm werdt in de cylinders ivm compressie ) had er al een paar weggefikt en deze die er in zaten waren van bosch en bleven op het randje heel .
jaap heeft de kenteken plaat maar weer leesbaar gemaakt :)
-
jaap heeft de kenteken plaat maar weer leesbaar gemaakt :)
Dan zal dat geel wel pijn aan de ogen doen :D
Auto wassen in de winter: fuck it -dj-
-
auto is dood en hert ook ,ik niet .
foto's volgen misschien
-
auto is dood en hert ook ,ik niet .
foto's volgen misschien
-hitit-
-
:(
-
Nogmaals: was een mooi karretje.
Behoud van wrak: motor eruit en afscheid nemen...........
-
Godscrisis!
Hert verblind met de nog net schoongemaakte koplampen?
Alles goed verder? Aanrijdingen met zulke beesten zijn niet echt om te lachen! Foto's zullen wel voor de sterkere magen zijn..
-
hmm, dat is erg jammer van het o zo leuke gt'tje.
Gelukkig heb je zelf het minste schade. Zo'n beest weegt vast meer dan 100 kilo, die had jou ook door de voorruit kunnen vliegen! Hoop dat je nekklachten gauw over gaan.
Sterkte!
-
Jammer van de GT, maar belangrijker is dat je er zelf goed vanaf gekomen bent. Waar ben je dat hert tegengekomen, Tussen Apeldoorn en Ede?
Succes alvast met de opbouw van de classic! -klus-
-
:(
Oef, gelukkig ben je zelf nog heel...
-
Damn balen man!
-
foto's van motor ruim zijn er nog niet en van het interieur ook niet ,wendy was er net voordat ie naar de schuur ging op de ambulance
-
Sodeju, dat is vast een beste klap geweest.
Echt vol op de grille geraakt.
Beest was op slag dood?
-
Auto is niet meer de moeite waar om te redden? Door middel van een nieuwe front er in lassen en wat gebruikte delen scoren?
-
Auto is niet meer de moeite waar om te redden? Door middel van een nieuwe front er in lassen en wat gebruikte delen scoren?
Dat dacht ik dus ook, vanaf de foto's gezien lijkt me dat nog best haalbaar. Maar of je er tijd en geld in wil steken is natuurlijk weer heel wat anders.
-
front is krom ,deukjes in dak ,raamsponning ontzet.is op een weg gebeurd waar je 100 mag ,heb ger3md.maar had nog een 90 over op impact,na klap auto in bermgezet was 50 meter verderdus ja de klap was hard .een edel hert is gauw een 200 kilo.dit was zelfs een bekende vanm de jachtopziener en hij zei je hebt niet de lichtste te pakken gehad en deze beuren we niet met zijn 2en in de auto
-
hnog meer leesvoer
-
Zo dan, gelukkig is het beest niet door de ruit gekomen!
-
nmee gelukkig wipt hij de motorkap op ,beestje heb wel de carbs beschadigd
-
front is krom ,deukjes in dak ,raamsponning ontzet.
carroserie zal ook wel een klap hebben gehad, is denk ook niet meer 100% recht...
-
daarom kaaltrekken en weg met het wrak (nadat de expert is geweest )
-
expert?
Ben je voor zoiets dan nog verzekerd ook? Staatsbosbeheer ofzo?
Naja, vindt 't in ieder geval knap dat je 't zo nuchter op kunt pakken (begrijp me niet verkeerd).
-
daarom wa + -love-
-
auto stuk oke jammer das balen ,ben blij dat ik er nog zo over kan denken ,een hert kan ook je kop kosten .
maar we gaan niet stilzitten ,we gaan verder ,dat doet de tijd ook namelijk
-prut- -thumbsup- -klus-
-
en dit is nog maar een ree'tje tegen een amerikaanse boot
-
Arm beest :P
Dan de audi 50 maar weer snel de weg op helpen -klus-
-
pff en je kruiskoplampen leven net als dat edelhert niet meer
wa+ oke maarja beter word je er nooit van
allemaal erg verveled maarja je bend er nog he
-
me & minime
-
Weer een classi d'r bij! -thumbsup-
Kewl!! Nu gauw die stickers eraf en rijden maar ;)
-
Koen
Group: Register Lid+
Posts: 445
Joined: Dec. 2002 Posted: Jan. 13 2007,16:45
--------------------------------------------------------------------------------
Serge!
Blij dat je weinig aan die klapper hebt overgehouden!
Ik zoek een remvloeistofhouder (een dubbele), heb jij die toevallig over nu?
Groeten Koen
------------------------------------------------------------
fijn dit soort pmetjes,aasgieren ,daar hou ik niet van ,vooral zo snel niet ,tis dat je niet voor mijn neus stond koen ,anders was je gestrekt gegaan .
-
Koen
Group: Register Lid+
Posts: 445
Joined: Dec. 2002 Posted: Jan. 13 2007,16:45
--------------------------------------------------------------------------------
Serge!
Blij dat je weinig aan die klapper hebt overgehouden!
Ik zoek een remvloeistofhouder (een dubbele), heb jij die toevallig over nu?
Groeten Koen
------------------------------------------------------------
fijn dit soort pmetjes,aasgieren ,daar hou ik niet van ,vooral zo snel niet ,tis dat je niet voor mijn neus stond koen ,anders was je gestrekt gegaan .
Tja, daar heb ik geen woorden voor.
-
Zullen we dit even per PM afhandelen?
-
reeds .en het is bij gelegd .
koen had het een beetje ongelukkig geformuleerd .
tja en dat schiet bij mij net ff verkeerd .
maar uitleg van koen in pm was voldoende ,en ja koen we geven elkaar een hand zolang er maar niet getongt wordt :D
-
btw er mag een slotje op .verdere afscheid doe ik liever alleen
-
dikke trunk
wel echt zonde van de blauwe, was inmiddels wel een icoon..
-
-hug-