Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: zavion op wo, 14 nov 2007, 18:51:35
-
Goede dag mede polo's
Ik zal me eerst voorstellen Ik heet Dennis van de weijer ben 38jaar
en heb zins kort een rode polo sedan uit '89 gekocht op aanraden van een
paar goede vrienden van de Nordschleife waar ik al jaren kom
mijn plan is om de polo zo ver klaar te maken dat ik mijn rondjes
daar mee kan doen (Doe het nu met Nissan Primera 2.0lx sedan -thumbsup-)
Nu heb ik zins kort met de polo een probleem mijn knipperlichten werken niet
en mijn remlichten zijn ermee gestopt(lampjes zijn heel :D)
Wel vind ik het raar als ik de polo op contact zet brandt het knipperlicht lampje heel zwak
Alarmlichten doet het ook niet
Heb alle relais al vervangen maar daar lag het dus probleem niet.
Hebben jullie suggesties om dit waarschijnlijk klein probleem op te lossen
Mvrg. Dennis
-
Conteroleer je massapunten eens, waarschijnlijk een slecht contact daar...
-
Allereerst: welkom
Idd: vermoedelijk 't massapunt in de kofferbak:
midden op 't achterpaneel onder 't slot, als ik 't goed heb.
(heb ook zo'n kontmobiel)
-
Ik <KNIP> heb zins kort een rode polo sedan uit '89 gekocht op aanraden van een
paar goede vrienden van de Nordschleife waar ik al jaren kom
mijn plan is om de polo zo ver klaar te maken dat ik mijn rondjes
daar mee kan doen (Doe het nu met Nissan Primera 2.0lx sedan -thumbsup-)
Nice. Een beetje inspanning en met zo'n kont mobiel moet heerlijk ringen zijn. Wordt 't een ringtool met kooi en al, of alleen de nodige aanpassingen aan onderstel en gaan?
-
Nou ben er wel van plan om er een kooi (wel zo veilig) andere remmerij
bilstein dempers. Motor laat ik even standaard 54pk
wel andere slangen + klemmen, maar alles op zijn tijd voor de rest moet
ik nog even kijken. In april probeer ik het klaar te hebben.
-
Let dan wel op 'het uiterlijk' van de auto. D'r gaan nogal wat geruchten over het al dan niet weigeren door mannetjes van de TUV: 't schijnt dat voor 2008 zo'n kereltje veel vaker aanwezig zal zijn om iedereen tegen te houden zonder TUV op 'alles'. (Aangepaste) buitenlandse auto's hebben per definitie geen TUV goedkeuring, en kunnen rechtsomkeerd.
Tot nu toe werden er vooral echte 'ringtools' geweerd (voorzover ik 't mee heb gekregen) zoals mensen met taartschep (hoe beschaafd dan ook), en plastik ramen (voorruit). Meer hierover op nurburgring.nl , maar 't allemaal alles behalve duidelijk.
-
wordt er dan mee bedoeld dat alle onderdelen een tuf of fia merk moeten dragen ?
-
Neen: de auto moet TUV gekeurd zijn.
Das voor een nederlandse auto dus niet echt rendabel.
FIA keur =/= E-keur: dus Ook al is je gordel FIA gekeurd, dat wil niet zeggen dat ie door de TUV komt: Autostyle bretels met TUV zijn dan weer wel toegestaan -gert-
(d'r zijn trouwens ook FIA gordels met E-keur en TUV goedkeuring, daar niet van, en een FIA gekeurde gordel is waarschijnlijk vele malen veiliger dan de standaard E-keur 3 punt gordel, maar daar kijken ze niet naar: 't gaat tenslotte om 't labeltje, niet om de veiligheid -gert- )
-
oftewel ,als je dus je auto als simpelle hollander aanpast met de voorhanden zijnde onderdelen non tuv (polog40 diesel bv),mag je geen rondje ring doen ?
-
oftewel ,als je dus je auto als simpelle hollander aanpast met de voorhanden zijnde onderdelen non tuv (polog40 diesel bv),mag je geen rondje ring doen ?
Check.
Naja: d'r zal met enige regelmaat een TUV mannetje bij de slagboom staan om auto's 'steekproefgewijs' te controleren. Deze staat er al wel eens (afgelopen jaar), en dat viel hier en daar (vooral daar: nurburgring.nl) niet altijd in goede aarde. Als je auto d'r 'stock' uitziet, zal 't wel mee vallen, maar alleen al m'n velgen zijn voor de TUV feitelijk een absolute no-go. Laat staan de 1.4 G40 Diesel
-
Na enig zoekwerk in het draadschema blijkt er toch aardig wat draadjes fout
aan elkaar geknoopt te zijn, het is een puinhoop achter de Dash -dunno-
waarom de vorige eigenaar dat gedaan heeft snap ik niet ben aan het zoeken.
Moet dat nu even recht knopen kost dus even tijd.
Mvgr Dennis
-
Hallo Medepolo's
Kleine update over het probeem geen knipperlicht
Ik hou het kort het is opgelost -klappen-
het lag in de schakelaar van het alarmlicht
nog bedankt voor jullie intresse
Mvrg Dennis
-
En nou werken de remlichten ook weer?
-
Ja de remlichten werken ook weer
maar nu doet mijn ruitenvloeistofpompje het niet
en mijn radiateur ventilator het niet maar
we blijven bezig tot het allemaal doet
Dennis
-
maar de remlichten hadden niets met je alarmlichten te maken;
lag dat dan aan de massa in je achterbak?
-
Nou je moet het zo voorstellen als je de tellerbak
eruit haald dan zit bijna alles aan elkaar geknoopt
er zit totaal geen logica in, de vorige eigenaar(s)
hadden dus geen benul van bedrading, of ze hadden
nix opgezocht in enige vorm van documentatie.
Dennis