Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Joscha op zo, 18 mei 2003, 19:42:19
-
hoi ik ga volgende week zaterdag even een cilinder kop ophalen van een GK motor blok
ik hier nog intresse naar hij komt op +/- 110 euro
reacties hoor ik graag
en heeft er iemand nog een carb piersburg 2E liggen
of een nokken as van een 1600 motor??
ook joscha@polo86c.nl
-
nokkenstok van 1600 is erg tam als je het wilt weten
-
ten eerste: €110 voor een koppie??? ?? de GK kop is toch niet zo bijzonder, van een GL is de kop het zelfde :P
ten tweede: wat moet je met een nokkenstok van een 1.6? Die nokken zijn zo scherp, daar kan je je brood mee snijden
btw ik heb wel een 1.6 nokkenas van de ABU motor liggen
-
En ik eventueel nog wel een (of 2) 2e3 carb, weet alleen niet of ie 100% goed is..
-
nokkenstok van hz ,mh of nz is veel leuker
-
NZ? Als je een MH nokker voor mij hebt mag je mijn NZ nokker hebben! Ik dacht dat de NZ juist werd geknepen omdat ie zo'n trage nokker had?
-
Heb nog wel een 2b2 twee traps carb liggen compleet met inlaatspruitstuk en filter .
Maar als je al 110 voor een standaard kop vraagt dan ben ik vast te duur :P ( as usual .. )
-
ik moet de kop er ook nog afhalen en aanvullen
met verdelerkap en bougie's kabels en zo
dit is even werk maar bij intresse komen we er wel uit
ik zal even kijken naar een nokken as van een hz, nz
nokkenwelle.
grt, joscha
-
gk is mechanisch.dus of hh of hk nokkenas
-
de cilinderkop die ik nu in mijn apolo heb is een 1300 MH
deze motor ligt ook in de coupe (met 264.000 km)
en er staat er een in mijn schuur (altijd handig als er een mee stopt)
-
:D
-
Wat zijn nou eigenlijk de scherpste nokker die origineel in een polo hebben gezeten. Ik heb een HH en HK nokker en een NZ en AAV en een MH nokker thuis! Welke moet ik nou gebruiken in een meg. kop en welke nou in een hydro. kop? Voor mijn NZ wil ik de MH nokker gebruiken en voor een meg. kop moet ik dan de HH/GK nokker gebruiken.
-
ehmz..
Meten is weten..
GL nokkenas: tam
GK nokkenas: 'niet tam'
HH nokkenas: 'redenlijk snel maar niet wild'
MH / NZ / HZ : Geen idee, beste is waarschijnlijk de 3F nokkenas... NZ 'zegt men' is geknepen op de nokkenas: 'men' zegt altijd: 268ér + luchtfilter = veel pleekaa's erbij.. (sterker nog: das de combi die in duitsland veel verkocht word).
Je kunt toch eenvoudig meten en weten? schuifmaatje gebruiken op de kleplift te meten... (dus hoogte van nok), en dan de openingshoek berekenen (hoe doe je da dan?
-
Jammer Jaap, zo werkt het net niet,de vorm van de nok is veel belangrijker...
Om deze te bepalen zou je eiggenlijk een contouroscope moeten gebruiken; helaas kom je die niet zo vaak tegen (maar ik weet er wel een te staan :D )
-
Of je koopt een maand lang alle nokkenassen die op Ebay worden aangeboden. En dan lekker uitproberen. laugh:
Gegarandeerd ben je na afloop hele goeie vrienden met de plaatselijke schrootboer. En (vrijwel) gegarandeerd dat je Polootje na afloop niet zo tof meer loopt. :P
-
in een aex motor levert de nz nokkenas geheid een leuk kleppen diagram,wat openingsduur en lift betreft.
-
Voor wie het wil weten:
GL 184 graden
HB 216 of 206
HH 223
MN 186
HZ 196
AAK 196
NZ 196
MH 204
2G 204
3F 219
-
Beetje raaar:
NZ heeft dus zelfde graden als HZ?
Is de kleplift dan misschien groter van de NZ?
Maar goed: een 286 graden is dus een heel behoorlijke stap voorwaards voor elke kop..