Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: PoloCoupeGT op di, 22 jul 2008, 15:26:31
-
Ik heb onder mijn polo goede lager zitten en op mijn verlagingset zitten dus mindere lagers. Nu wil ik graag de schokkers uit de wielnaven halen en daar mijn verlaagde schokkers in plaatsen maar hoe moet dit? Moet hier voor gelast worden of kan dat gewoon omgezet worden?
Help mij!
-
(http://www.ceciliachaam.nl/home/images/1-44.jpg)
-
Lassen? -dunno-
Bovenop veerpoten zit een grote schroefdop die de schokker opsluit:
loshalen en schokker vervangen. (daarvoor mot wel eerst de veer eraf natuurlijk)
handigheidjes (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,3956.0.html)
-
Ik bedoel dat ik dus het onderste gedeelte wil behouden van mijn originele veerpoten en dan de hele veerpoot erop wil zetten.
Dus dit gedeelte :
(http://www.carfantasy.nl/images/IA%2061N058.jpg)
op dit gedeelte
(http://i29.photobucket.com/albums/c297/Corsaf16/P210308_1502.jpg)
Wie o Wie?
-
Die bovenste zijn geen Polo schokbrekers
-
Dat bovenste plaatje zijn geen Polo 86c schokdempers bij mijn weten.
Je moet de veren er af halen en dan de ronde moet boven op de veer poot los draaien. Pas op, want er komt een heleboel schokdemperolie uit gelopen.
Als je dan die originele demperstang er uit trekt kan je je losse verlagings-patroon daar weer in drukken en de moer er weer op draaien.
-
Het maakt niet uit wat voor schokkers het zijn maar er moet dus een verlagings patroon over gezet worden dan. Het gaat me namelijk om het wiellager dat is niet goed bij het setje wat ik gekocht heb. Dat is op de 2de foto te zien. Dus ik dacht als ik dat om kan zetten?
-
de middelste dan voor het plaatje. (http://i5.ebayimg.com/07/i/000/ee/8a/8c71_1.JPG)
Dit bedoel ik kan niet het gehele pootje overgezet worden?
-
Veerpoot met goede lager uit elkaar trekken tot de volgende onderdelen:
-veerpoot met fusee waarin intakt wiellager aanwezig is.
-schokdemperpatroon standaard
-toplager
-schroefveer
Veerpoot met verlagingsset en verrot lager uit elkaar trekken tot de volgende onderdelen:
-veerpoot met fusee waarin intakt wiellager aanwezig is.
-schokdemperpatroon 'verlaagd'
-toplager
-schroefveer 'verlaagd'
Even door de blender ( mixen mixen ) en weer opbouwen.
Niets lassen, maar je hebt wel een veerspanner nodig om de originele poot van z'n originele schroefveer te ontdoen.
Wat ook kan; lager vernieuwen.
-
de middelste dan voor het plaatje.
Dit bedoel ik kan niet het gehele pootje overgezet worden?
Heb jij een Golf? Spreken wij hier 'Jetta'? Nee toch? Precies! het is een Polo, dus fusee maakt onderdeel uit van de complete voorpoot.
Zoek nou eens plaatjes op van verlagingssets van een Polo, of voor mijn part: een Audi 80.
-
Keej heb namelijk de veer er al af gehaald. Van de originele veerpoot. Van de verlaagde is het ook gelukt maar hoe haal je het uit elkaar?
Dat is een beetje de vraag.
-
Volgens het internet is het een plaatje van een verlaging van een polo. Maar goed.. Jaap jij snapt iig waar ik het over heb.
Zit de haynes even te bekijken maar daar word ik ook niet wijzer uit.
-
de middelste dan voor het plaatje. (http://i5.ebayimg.com/07/i/000/ee/8a/8c71_1.JPG)
Dit bedoel ik kan niet het gehele pootje overgezet worden?
Je wiellager en alles zit aan je veerpoot vast, dus de middelste dempers op je plaatje zijn geen 86c dempers...
Als je de verlaging van de ene verpoot over wil zetten op je goede veer poot zal de van alle 2 de veerpoten (1 met de verlaging en slecht lager en 1 met goed lager en originele hoogte) de veren er af halen, de grote rond moer er af halen en dan je vervangingspatroon uit de slechte verpoot halen en over zetten in de goede veerpoot...
Die grote ronde moer kan je er met een grote tang oid wel vanaf draaien en anders staat er bij 'Handigheidjes' wel een andere manier om hem er af te krijgen
-
Volgens het internet is het een plaatje van een verlaging van een polo. Maar goed.. Jaap jij snapt iig waar ik het over heb.
Zit de haynes even te bekijken maar daar word ik ook niet wijzer uit.
De plaatjes die op de meeste sites bij verlaging voor een 86c staan kloppen heel vaak niet...er staat gewoon een foto van een verlagingsset, maar niet het plaatje van de specifieke set voor de 86c....
-
(http://i5.ebayimg.com/05/i/000/fe/b2/7492_1.JPG) Deze dan? iemand iets met plaatjes.. Aangezien ik niks wil veranderen en de hele schokker moet wel verlaagd blijven namelijk. Sorry dat ik het zo slecht uitleg.
-
Bingo!!
De 2 linker zijn de vervangingspatronen voor de voorkant. En de 2 rechter zijn de achterdempers!! -thumbsup-
-
Lassen? -dunno-
Bovenop veerpoten zit een grote schroefdop die de schokker opsluit:
loshalen en schokker vervangen. (daarvoor mot wel eerst de veer eraf natuurlijk)
handigheidjes (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,3956.0.html)
Linkje klikken, en je zult foto's vinden hoe je het demperpatroon kunt verwijderen: De schokdemper (welke dus IN de voorpoot zit) moet je wisselen: de 'verlagingsdemper' zal een andere lengte en andere dempingskarateristiek hebben dan de originele demper.
-
Helemaal bedankt jongens.. Snapte het niet helemaal maar door jullie aanhouden weet ik het nu...!!! Helemaal bedankt.
-
Even snel nog een vraagje waar kan ik olie krijgen voor de schokbrekers en hoeveel moet er in?
Wie o Wie kan me helpen?
-
Je zet er toch weer patronen in? En niet de dempers die af fabriek de veerpoot als behuizing gebruiken?
Een klein beetje olie in de veerpoot tegen roest/ voor koeling, patroon erin, en klaar.
Of bedoel je dat niet?
-
Ik hoop dat het patronen zijn... De dempers van fabriek af heb ik er uit en heb nu een schokbreker met dat onderste deel nog en die schokbreker is een verkorte dat zou een patroon moeten zijn dus begrijp ik hieruit. Gewoon motorolie kan ik daar voor gebruiken tegen roest en koeling?
-
Patroon = zoals op laatste plaatje op eerste pagina.
Motorolie = prima, klein beetje is genoeg.
-
Dit zijn de schokkers die ik heb namelijk. Dus hoop dat het patronen zijn aangezien ik dit setje gewoon gekocht heb zoals het op het plaatje staat. Mocht het zo zijn dat er toch olie in moet is er dan speciale olie te krijgen?
(http://i29.photobucket.com/albums/c297/Corsaf16/P210308_1502.jpg)
-
Alle niet af-fabriek dempers zijn patronen..
-
en om fabrieksdempers sportief gedemt te krijgen ,afvullen met 75w90 (max ingeveerde toestand afvullen tot 7cm onder bovenste rand
-
Super dit is helemaal gelukt. Heb rondom koni's ben ik achter gekomen!
-
omdat ze geel zijn?
-
Omdat er koni opstaat misschien? hahahaha
-
zit een beetje te stangen -nana-
-
Ik weet dat sommige mensen denken als ze gele dempers hebben dat ze koni's hebben maar ik weet het zeker hahahaha en H&R veren heb ik...
Maar al terug van je zeilen? Je bent toch op volksforum Martiepartie?
-
jep, ben net terug (afgelopen weekend).
moeten maar ff babbelen over die sleurhutknobbel -ja-
Is missch. het makkelijkst als we beiden de bumperdemonteren en in de losse bumper (met balk) kom brengen? Als jij dan de bumper ook los hebt, hoeven we die alleen ff om te wisselen.
Ik zal ff kijken, het is nml. voor de polo van mijn broertje (mijn oude polo), die wil er graag een motoraanhanger achter kunnen hangen.
-
Ja is geen probleem wanneer wilde je langskomen? Dan zorg ik er voor dat ik dat demonteer. Helemaal geen probleem.