Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: KoenG40 op vr, 21 nov 2008, 13:12:33
-
In garagewerkboek staat met tekst en plaatje aangegeven hoe je met LED-lampje de storingscodes moet uitlezen.
Het grote plaatje komt echter niet overeen met hoe de twee diagnosestekkerblokjes in mijn Polo 2F G40 zitten.
In hetgrote plaatje staan twee stekkerblokjes getekend:
links één met schuine hoekjes aan (korte) bovenzijde - die noem ik A;
rechts één met schuine hoekjes aan (lange) rechterzijde - die noem ik D
De twee blokjes zitten bij mijn auto achter het klepje in het aflegvakje links onder het stuur:
* links zwarte blokje met schuine hoeken aan korte onderzijde (blokje A, maar dan op z'n kop ?),
* rechts bruin/gelig blokje met schuine hoeken aan de lange linker zijde (blokje D, maar dan op z'n kop?).
Aan achterzijde van linker blokje zit aan onderste contact (bij mij dus bij de schuine hoekjes) een rode draad (r) , aan bovenste contact (bij mij dus aan de korte zijde ZONDER schuine hoekjes) een bruine draad (b).
Aan achterzijde van rechter blokje bij mij zit aan onderste contact (bij mij dus bij de schuine hoekjes) een witte draad (w) , aan bovenste contact een gele draad (g).
Hoe moeten plus / min / knippercodedraad nu precies aangesloten worden?
-
(http://www.diagtech.de/images/2x2_belegung.gif)
rood = plus
bruin = min
Knippercode is dan de 'K' aansluiting.
-
dank je! -thumbsup-
en dan dat plaatje 180° gedraaid op z'n kop is hoe ik in mijn auto die blokjes zie.