Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: richard-polo op ma, 16 mrt 2009, 10:08:40
-
hallo
ik heb hier bij mij thuis een 6n2 gti staan die door verhoeven tuning is opgebouwd met de garret gt25 turbo pakket ?? a 5500euro...
1 en ander mis mee en waarschijnlijk een verbrande zuiger.. ma dat moet vandaag dus blijken als de kop eraf gaat.
deze motor gaat samen met de mijne naar enschede toe op wat veranderingen aan te brengen.(boren honen vlakken)
diegene waar die heen gaat vroeg me wat info van de motor! alleen ik kan niet veel vinden op internet over de ajv en arc...
ik zoek dus de boring(die is bekent) slag en volume!!
wat bij mij nu bekent is en via wikipedia gevonden..
Lijnmotor
4cilinder
1.598ccm
boring 76,5x 86,9 mm
16v dohc
dit hierboven is van een 1.6i16v met 105pk...
ik weet dus niet of dit alle gelijk is.. iemand hier die dat weet -klus-
bij de arc zit dus veel electriek in verwerkt..
electrische gashendel..
electrische nokkenasverstelling..enz...
ik en de andere uit enschede willen graag weten of de slag hetzelfde is!
in verband met stalen drijfstangen..
mvg Richard
-
boring 76,5 x 86,9 mm
boring = 76,5
slag = 86,9 toch?
boring X slag = volume -dunno-
-
AJV = 120pk
ARC & AVY = 125pk
Verschil zit h'm waarschijnlijk voornamelijk in 't nokkenastandwiel:
bij de ARC/AVY is dat een dikke klomp (hydraulische verstelling? -dunno-)
Boring & slag allen hetzelfde.
-
boring = 76,5
slag = 86,9 toch?
boring X slag = volume -dunno-
ik dacht al sinds wanneer werkt vw met ovale zuigers :)
-
ok dank je voor de bevestiging -klus-
vandaag de kop eraf gehaald ma der is dus het 1 en ander beschadigd -boehoe-
8klepafdrukken op de zuigers! foto,s zal ik later hier neerzetten.
krukas waarschijnlijk stuk omdat de kleine poelie van de getande riem ook los is geraakt.. aansluiting beschadigd.
dus nieuwe krukas -dunno- (ebay.de!)
de zuigers heb ik er nog niet uit dus weet nog niet hoe dat eruit ziet, ma hij draait nog wel soepel rond ??
geen idee hoe ons gelukt is ma alles hangt en zit nog vast alleen de motor is eruit -love- en niks beschadigd -klus-
da,s ook het enigste wat lekker ging want wat een sensors en kabels zeg!! (2f makkelijker -cool-)
bumper alleen al een uur mee bezig geweest :D om los te schroeven..
word vervolgt
-
Als er kleppen krom zijn: ik heb nog een complete set nieuwe kleppen voor een 16V kop. En ook nog een set hydroelementen en rolsleeptuimelaars.
Ik hoor het wel wanneer er interesse is.
-
@dennis ik je een bericht gestuurd -klus-
-
Hoe komt het dan dat dit blok is stuk gelopen??
-
dat weten we nog niet!
of de krukaspoelie is niet goed vast gezet. of de riem hebt gewoon veel te strak gelegen.
de eigennaar van de wagen is vertrokken met wat onderdelen die ie gaat proberen te verhalen op verhoeven tuning -gert-
niet alles terug ma de laatste kosten waren 3600 euro voor wat interne delen plus een uitlaat lijn..
als er niet word gereageerd word het waarschijnlijk een rechtzaak zegt de polo eigennaar.
de auto heb met de set iets meer dan 8000kilometers gemaakt -gert- heeel duur ritje is dat geweest heb ik wel gehoord..
-
er ging iets mis.. -moon-
-
Ja kan me best voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt,ik zou denk t wel het zelfde doen.
-
de foto,s
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DYHMTGQ7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MOCGJJ8R.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XIHEVUYU.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QMXHGHV7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WC6EBPUF.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NMHQIGOJ.jpg)
-
(http://pic50.picturetrail.com/VOL1659/7469717/14189555/358614858.jpg)
dit zat er dus in de turbo :(
(http://pic50.picturetrail.com/VOL1659/7469717/14189555/358614860.jpg)
-gert-
-
-wtf-
Hoe krijgt men dat voormekaar? En nog belangrijker, waar komt die bout vandaan??
-
geen idee waar de bout vandaan komt!! misschien uit de werkplaats van verhoeventuing.. we hebben nog niet ondekt waar ie uit de auto komt. we missen niks en deze inbus bouten komen niet voor in de 6n2.. tenminste niet in de richting van motorruimte... -dunno-
-
Tja, turbine blaast naar buiten toe, vanuit de uitlaat kan deze niet komen. De bout moet er al gezeten hebben, of vanuit de motor komen. Dat laatste lijkt mij stug.
-
ik heb medelijden met de eigenaar van de polo -boehoe- ik hoop voor hem dat er geld terug komt, want als ik die bedragen zo hoor dan is dat gekke werk. daar heb je 2 1.6i16vg60,s voor!!
-
tja, laten doen kost je al gauw meerdere 'ruggen' , vooral bij een tuningboer. Maar dan zou het afgeleverde werk ook goed moeten zijn.
Het is wel vreemd dat er toch nog een tijd met de auto gereden is, dat zou met een bout in je turbinewiel niet echt moeten kunnen -dunno-
-
en toch is het gebeurt ?? de turbo heeft altijd al bij geluiden gehad.. door middel van de uitlaat rammel en turbo rammel. alle 2 zijn ze nu ontdekt...
-
Tjezus dat ziet er wel vreemd uit zo'n bout in je turbo.
hoop dat dit nog goedlomt.
-
wat moet er goedkomen? die turbo kan de prullenbak in ;)
de rest komt allemaal wel goed nu -klus- en er komt een kleinere garret op!!
-
Herken ik daar een kleppendeksel-inbusboutje?
(zo'n zelfde zit er ook aan de olieleiding op de 1e foto)
-
er komt altijd wel weer iets gekkers, dit is wel heeel maf. ben benieuwd hoe of wat
-
dat is niet dezelfde sjon... tenminste dat denken we van niet, ma hij lijkt er verdomt veel op!!!
die op de foto is wat ronder, en die inbus van keppendeksel wat hoekiger, maaaar aangezien die er al een 8000kilometers inzit kan ie het wel zijn -gert-
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TKTCTJSV.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LSTBGMYW.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CFGY4HCY.jpg)
-klus-
-
de bout ziet er uit als een 10.9 of 12.9 bout (zwart gefosfateerd).. Als dat zo is hoort deze niet in een kleppendeksel. De sterkteklasse staat vaak op de kop van een bout.
-
denk het alte zien idd . spruitstuk staat als ie op de kop zit gemonteerd met gat naar boven .
broodnuchtere monteur op maandag morgen na een weerkend van drank en te weinig slaap . monteerd het kleppendeksel terwijl het spruitstuk al op de kop vast zit (dus zonder poetslap in de gaten ).
laat een boutje vallen ,kan deze niet weer vinden ,na enig gezoek (tsja zo'n kater kan behoorlijk in de weg zitten )
pakt een nieuw boutje uit de schap .
monteert dus de turbo zonder dat ie iets in het uitlaat spruitstuk ziet liggen .
de rest laat zich raden , richard vindt het boutje ,wat dus uit het spruitstuk is gekomen en zich vast heeft gevreten in de uitlaat turbine van de turbo .
-
Serge de cock met c-o-c-k heeft de zaak opgelost :D
Maar idd een kater op maandagmorgen kan best irri zijn weet ik uit ervaringen. -ja-
-
de turbo lag bij carlo hulsen voor revisie! toen die de turbo open maakte zag die dit. -gert-
ma de omstandigeheden rond de inbouw is gewoon vreemd te noemen.
niet echt professioneel ?? en dat voor dat bedrag!
het uitlaat spruitstuk was in de 1ste instansie een andere, die is 3maal gescheurd en toen hebben ze deze mooie uitbesteed en laten maken...($$$)
nergens geen testrapport te bekennen.. terwijl hun beweren dat ie op de rollerbank heeft gestaan!
laatste maal dat de motor stuk is geweest(teveel turbo druk, 1ste zuiger verbrand) kosten 3600euro
en sindsdien doen ze geen particulieren meer..
-
Slechte zaak voor verhoeven.
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-UGECIVQA.jpg)
weet iemand wat voor kanaal dit is? -dunno-
-
egr
-
maar dat kopje kan wel wat werk gebruiken als jullie willen -2cents-
-
Kopje van een 1.4 ofzo? -dunno-
Weet zo ff niet uit me hoofd of uitlaatkanalen ook verschillend zijn,
maar als ik dit zie, denk ik 't hetzelfde als Serge -ja-
-
als jij een mooie prijs kan maken wel ;)
1.6 16v arc is de kop van..
bijna identiek als de ajv ma er is wel verschil aanwezig!!
-
zie onder schrift ,dat zijn al mooie prijzen -hug-
-
dat word 900euro voor 2 koppuh ?? is dat een mooie prijs -moon-
-
dat word 900euro voor 2 koppuh ?? is dat een mooie prijs -moon-
als je beiden koppen brengt is het kleppen polijsten gratis -ja-
-
het gaat voornamelijk alleen om de inlaat en uitlaat kanalen!! de rest is taking care :) by m,n grote vriend uit enschede...
dus dan vind ik 900euro wel veel eigenlijk :(
de kop moet indd gedaan worden ma er is een eenorm prijs verschil tussen de beuhazen -wanker-
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6KNRDQ6Q.jpg)
is deze krukas nog bruikbaar?
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-P3RTTCYS.jpg)
dit is de mijne die is nog perfekt...
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VWUOIYCP.jpg)
-
als je 900 euro veel vindt voor 2 koppen , ga gerust verder kijken . 450 euri is eigenlijk spotgoedkoop als je naar het arbeids uur kijkt per kop . maar zoek gerust verder .ben er al een keer eerder ingestonken om voor een kwartje te werken en dat leverde meer gezeik op dan voldoening .
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6KNRDQ6Q.jpg)
is deze krukas nog bruikbaar?
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-P3RTTCYS.jpg)
dit is de mijne die is nog perfekt...
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VWUOIYCP.jpg)
krukas zou ik niet meer gebruiken ,of zien te herstellen
-
spotgoedkoop
:D
-
als je 900 euro veel vindt voor 2 koppen , ga gerust verder kijken . 450 euri is eigenlijk spotgoedkoop als je naar het arbeids uur kijkt per kop . maar zoek gerust verder .ben er al een keer eerder ingestonken om voor een kwartje te werken en dat leverde meer gezeik op dan voldoening .
Juust.. Als je het zelf niet wil doen kost 't geld. Verhoeven is niet voor niets zo duur, die rekenen ook hun uren. Liever goed werk voor wat meer, dan half werk voor half geld :)
't 16'tje heeft nog wel flink wat werk nodig om weer te knorren geloof ik -klus-
-
Er zijn meer wegen die naar rome lijden he ;)
serge is niet de enigste goede cilinderkop bewerker en hij hoeft echt niet voor een kwartje te werken, ma er zit verschil in de prijs tussen machinaal of handbewerking..
dat laatste is dus logischer wijs duurder...
ik ben gewoon een echte hollander en probeer overal wat vanaf te krijgen :D
aangezien dit allemaal toch veel geld bij mekaar gaat kosten is een beetje afdingen niet erg vind ik!!
zo heb ik 2setjes scat stangen voor een hele mooie prijs gekregen -klus-
die cilinderkop is al een revisiesetje voor(via dennis, nog bedankt -thumbsup-)
ik ben nu aan het kijken voor een complete pakkingset..
-
Jij hebt commentaar op de prijs..
En eh; die hollandse eigenschap is niet erg -thumbsup-
-
en een machine ,denkt,kijkt en voelt niet
-
nee die freest -nana- de gaten groter..
-
Gek topic... 4 pagina's lang, en ik heb t nog noooit gezien..
Maar goed: Ga jij die motor (bij je)zelf plaatsen? En wat gebeurd er met de auto?
Is een mooie turRrRrRrRrRrRrRrRrRrRrbo polo geweest dus.. (met de nadruk op R )
-
Gek topic... 4 pagina's lang, en ik heb t nog noooit gezien..
Maar goed: Ga jij die motor (bij je)zelf plaatsen? En wat gebeurd er met de auto?
Is een mooie turRrRrRrRrRrRrRrRrRrRrbo polo geweest dus.. (met de nadruk op R )
ow. ik dacht dat de nadruk lag op 'geweest' :D :D
Maar goed, gezien de plannen wordt ie dat ook weer toch?
-
indd de motor gaat gereviseerd terug in de polo 6n2!! ARC wat een standaart in hoort ma dan met een turbo opbouw zoals het hoort -cool- zuigers h-profiel stangen kms de hele mikmak..
ik doe dit samen met een andere Richard voor de eigennaar van de 6n2..
ik heb nog steeds m,n ajv motor die ik ooit bij kloosterman heb gekocht als 16v g40 en ook daar word alles intern aan gedaan.. (hele mikmak -cool-)
zoals theo de motor heeft gebouwd zou ik hem zelf niet bouwen dus dat ga ik nu wel doen :)
wat betrefd het verhoeven verhaal!! dat zal een lang proces gaan worden via deurwaarder had ik begrepen van de 6n2 eigennaar..
voor dat geld wat die er laatst aan uit heeft moeten geven had je een leuke 16v turbo kennen bouwen ??
@serge, ik wil je niet afzeiken of wat dan ook!
ik ben gewoon een zuinige :D
kost me allemaal al geld zat en van de vorige polo heb ik niks terug gezien!!!
-
om dit topic nog is effe de update -naughty-
1 kop is bewerkt, de andere niet..
Mijn kop is teveel beschadigd om die te bewerken, dat vind ik zonde van m,n geld..
ik zoek dus een 2de cilinderkop maar dat zet ik wel in m,n projekten topic -thumbsup-
de motor van dit topic de 1.6i16v turbo is gereed voor inbouw van KMS -naughty-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZCWCGVXL.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-K7NHYRRD.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SIZR77N7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6XPHBKT7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7DT8R7KP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OV8STH3.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFDVMDJV.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3B7KGWPT.jpg)
6N2 inlaat met 1.8T gasklep
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/speciaalgemaaktebusse.jpg)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/bewerking3.jpg)
de h-profiel stangen bewerkt voor deze motor
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/bewerking_894354.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MEHZ6R3Z.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-V6UXJMOU.jpg)
-
Ben toch ff benieuwd: nokkenastandwielvervroeging wordt strakjes ook aangestuurd door kms?
-
Ik heb werkelijk geen idee hoe dat KMS precies in mekaar steekt -dunno- wel veel al over gelezen, zelfs op golf1.info zin ze er erg over te spreken.
zo,n canbus is ook een wirwar van draadbomen! ben benieuwd hoe dat straks gemonteerd zit allemaal..
maar lijkt me wel super om je eigen motor af te stellen via een laptop -naughty-
-
canbus is toch juist geen wirwar van draadbomen.. -dunno-
Nokkenasvervroeging; hoe wordt die normaal gestuurd? electrisch/ hydraulisch? Alleen op het primaire aandrijfwiel of uitlaat en inlaat timing apart? Wist niet eens dat een 1.6 16v dat had -klus-
Afstellen met de laptop lijkt leuker dan het is hoor.. Je moet echt een dyno hebben om het goed te krijgen. Al rijdend afstellen is erg lastig. Heb zelf een keer een 640CC 1-cilinder met supercharger en DTA afgesteld.. Beetje met kenvelden klooien aan de hand van de prestaties/EGT/AFR. :) Kostte ontzettend veel tijd om dat netjes te krijgen. -dj-
Heb je al een deadline voor het project? Ben benieuwd hoe zoiets gaat presteren. -naughty-
-
Nokkenasvervroeging; hoe wordt die normaal gestuurd? electrisch/ hydraulisch? Alleen op het primaire aandrijfwiel of uitlaat en inlaat timing apart? Wist niet eens dat een 1.6 16v dat had -klus-
Alleen de AVY & ARC 125pk, niet de AJV 120pk.
Werkt op oliedruk via bypass vanaf nokkenaslager, maar commando open of sluiten is elektronisch:
stekker bovenop kleppendeksel tussen nokkenassen bij distributie.
(Fijn: kleppendeksel en inlaatnokkenas is anders dan bij de versie zonder vervroeging.....)
In- & uitlaat timing is vast: daar wordt niks aan versteld (helaas)
-
Sjon de 16v bijbel :)
-thumbsup-
Zal vast via KMS aan te sturen zijn, wordt het afstellen nog lastiger van -naughty- -klus-
-
afstellen via de weg word wel vbaker gedaan Martijn ;)
ron rolf zijn polo 1.3i turbo is geheel zelf afgesteld ook met kms -klus-
en zo zijn er wel meerdere die het zo afstellen..
deze polo word ook zo afgesteld en pas op de dyno als die vele kilometers erop heeft zitten!
ik bedoelde met wirwar meer dat er teveel op de motor zit!! veel sensors die ik juist weer niet heb :)
dus er zit een hele dikke kabelboom in die dus uitmekaar moet..
ergens in mei gaat KMS ingebouwd en afgesteld worden.
de deadline ligt niet in mijn handen, carlo hulsen gaat de KMS erop bouwen en afstellen..
-
Dit heb ik nog voor de eigenaar gedaan :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FBXIZJ4.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXDB8Y6U.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XJ7RWBLO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3J6URWSP.jpg)
laatste is mijn as niet die van de 16v turbo..
-
:)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6GPDHY4M.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMCVIZO7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JFYX3XQP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBXVQAQC.jpg)
-
kopje nog laten lassen?
-
waarschijnlijk doet hulsen effe dat scheurtje lassen -thumbsup-
{er zit een scheurtje in het aansluitingspunt van de oliedruk sensor. }
-
nokkenas verstelling is ook via rpm sensor te doen (ala v tec net na 4000 rpm )
-
het is dus nog niet bekend waar die bout vandaan kwam?
-
nokkenas verstelling is ook via rpm sensor te doen (ala v tec net na 4000 rpm )
en hiervoor kun je heel doodsimpel een toerenteller met shiftlight voor gebruiken
-
Als er toch KMS in komt moet dat via de ECU makkelijker te regelen zijn toch? De ECU kan vast wel een puls afgeven bij een bepaald toerental.
-
het is dus nog niet bekend waar die bout vandaan kwam?
Ja van verhoeven tuning ;)
Het verhaal van Serge zal dicht in de buurt komen -gert-
enigste mogelijkheid is dat die bout erin is gevallen en de monteur het niet opgemerkt heeft
het is in ieder geval een inbusbout van het kleppendeksel waarschijnlijk..
schade word niet vergoed, wel is er een nieuwe turbo gekomen{gratis}
-
- refurbished cilinderhead, with all new components
- custom 8,3:1 wiseco pistons
- custom g60 h-profile rods.
- balansed flywheel and crankshaft.
- Garrett GT2056 turbo
- Bosch 650cc injectors
- 20 vT throttlebody
- Cabledriven throttlepedal
- Bosch 044 fuelpump
- Custom exhaust manifold
- custom 3 inch downpipe and 2,5 inch exhaust
- KMS (kronenburg) mp25 stand alone engine management
- KMS Widelamda incl controller
- KMS Exhaust Gas Temp meter with display
- Verhoeven tuning front mounted intercooler
(http://pic50.picturetrail.com/VOL1659/7469717/14189555/388531125.jpg)
(http://pic50.picturetrail.com/VOL1659/7469717/14189555/388531124.jpg)
(http://i54.tinypic.com/wmh10w.jpg)
-
Zie ik dat goed? 270 Pk en 360 Nm? aargh.gif
-
weet je ook waarom de versnellingsbak binnen korte tijd alweer de geest gaf, iets met de 5e versnelling die kraakte en niks meer deed :P
nou richard, probeer je dat ook ff met je g60? -thumbsup-
-
Zie ik dat goed? 270 Pk en 360 Nm? aargh.gif
iets meer zelfs :) 273pk en 371nm koppel -klus-
da bak is stuk omdat er een turbo aan de motor hangt, die brengt ineens teveel koppel en dat kan de bak niet aan!!
bij de 16vg60 zal die ook stuk gaan maar niet zo snel als een turbo -nana-
de G60 van Mark andreas heeft een g40 bak en rijdt met 285pk, die bak is nog steeds heel!
-
pk's slopen geen bak wel de nm koppel
-
is `t niet een combinatie van koppel en eigengewicht? `t is meekomen of breken lijkt me.
-
http://www.youtube.com/watch?v=2VgMLoYLp6M
hier deed de bak het nog -klus-
-
is `t niet een combinatie van koppel en eigengewicht? `t is meekomen of breken lijkt me.
aantal nm koppels vertellen je de krachten door de bak . dit is idd ook afhankelijk van het op gang te brengen gewicht en wielomtrek
-
maar ik vindt het een bruut resultaat qua vermogen -thumbsup-
-
pk's slopen geen bak wel de nm koppel
sorry ik lieg -hug-
Hat knappe 260PS und 285Nm Drehmoment, ikke was in de war...
zonder turbo en met hele bak :)
dus mijn geld stata op G60 stofzuiger in plaats van de fluit -klus-
-
maar ik vindt het een bruut resultaat qua vermogen -thumbsup-
jah vond ik ook al -klus- kms doet veel goeds..
jammer dat de bak stuk is anders had ik eens een ritje en filmpje kennen maken -thumbsup-
-
past een bak van een nieuwe golf gti of zo niet?
ik neem aan dat die toch een sterkere bak hebben ivm die 20turbo's?
-
past een bak van een nieuwe golf gti of zo niet?
........rare vraag voor iemand die al tig jaar polo rijdt.......
(Polo 6N2 GTI heeft ook nog een 085-bak)
-
........rare vraag voor iemand die al tig jaar polo rijdt.......
(Polo 6N2 GTI heeft ook nog een 085-bak)
adapterplaat sjon...... -nana- :)
ik heb geen flauw idee wat voor soort blok daar in die 6n hangt joh.
dan hang er maar een ander onderblok eronder van een andere 1,6. :)
-
boring = 76,5
slag = 86,9 toch?
boring X slag = volume -dunno-
een kwart pi=0,785 x boring x boring x slag x aantal cilinders = volume :)
-
adapterplaten worden gemaakt -klus- maar nog geen idee wanneer die gemonteerd word...
Meneer D heeft het druk zat met andere dingen
-
pk's slopen geen bak wel de nm koppel
410nm moet die G40 bak versjouwen, dus turbo of G-lader aandrijving scheeld eenorm...
die klap die de bak ineens krijgt is funest...
-
mijn peugeotje turbo trekt met 192nm al de versnellingsbak in stukje(de stukken differentieel zijn door het huis heen gegaan)
Die 106 komt ook meteen vol er in als je gas geeft, en aangezien er dan bijna in 1 keer het volle koppel vrij komt bij dat ding vernielt hij dus alles. Er zijn zelfs mensen die met die setup aandrijfassen als wokkels hebben gemaakt. En die assen leken me eigenlijk niet dunner als die van mijn g40, en die blijven wel gewoon heel, ook bij opvoeren denk ik.
Dus ik denk ook wel dat een turbo opzich heel goed is om wat bakken te slopen(en om je rijbewijs kwijt te raken)
En ik vind dit wel een interessant verhaal, zo zie je maar weer dat ook een echt tuningsbedrijf niet altijd goed werk levert. En dat duur niet meteen goed betekent.
-
hij doet ut wir -naughty- filmpje van mtdi http://www.youtube.com/watch?v=tY61joC1j28&list=FLaf9FKfm8Xmn083TL-y4Unw&feature=mh_lolz
-
hij doet ut wir -naughty- filmpje van mtdi http://www.youtube.com/watch?v=tY61joC1j28&list=FLaf9FKfm8Xmn083TL-y4Unw&feature=mh_lolz
een kiezelpad -thumbsup- volle gaas
-
Klinkt lekker. -thumbsup-