Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Hanf op vr, 01 mei 2009, 17:00:28
-
Vandaag een apart dagje gehad....
Eerst vanochtend 2 laders weggebracht naar Arno (bedankt trouwens nog!) en daarna even verder gegaan aan de revisie van mijn blokje maar kwam toch iest raars tegen.
Eerst de kop eraf gehaald en weggebracht naar revisie bedrijf. Daarna stond ik wat te kijken naar mijn blokje en viel me op dat ik op de slang van de retour een slangklem had zitten die daar niet hoort. Dacht in eerste instantie dat er een scheurtje in de slang zat en besloot em eens eraf te halen om te kijken wat er aan de hand was. Tot mijn verbazing zat er iets in die buis wat daar egt niet hoort, namelijk een brommerzuigertje met een gat erin??? -gert-
Nou vroeg ik me waarom iemand in godsnaam zoiets erin zou stoppen? Heb wel altijd een fluitje gehad in mijn motor dus neem aan dat dat daarvan kwam, mja voor rest zou ik niet weten wat 't voor nut moet hebben?
Hier foto van slang in kwestie en het allochtone autodeel :P
(http://i248.photobucket.com/albums/gg173/oldskoolpolo/01052009193.jpg)
(http://i248.photobucket.com/albums/gg173/oldskoolpolo/01052009194.jpg)
-
Ziet er uit als een restrictie -gert-
-
Ja inderdaad, maar waarom zou iemand dit ertussen stoppen???
-
zogenaamd meer druk
-
Tja mja zogenaamd of dat ook egt werkt is natuurlijk maar de vraag toch?
-
Dat zullen ze wel voor het geluid gedaan hebben, dan fluit hij meer.
En de retourdruk is niet sneller de lader terug in,maar kan me meer nadelen dan voordelen bedenken....
-
withstupid
-
Zoals?
-
Raar op het gas reageren, omdat normaal bij gas los alle druk weg is, en dat nu niet zo is...
Dus bij stionair zal de drukmeter waarschijnlijk geen -0,5 bar aangeven.
-
Had inderdaad wel toen ik em kocht altijd het gevoel dat ie wat raar op het gas reageerde. Mja we zullen zien waarschijnlijk volgende week zit er alles nieuw op incl metalen koppakking, gereviseerde g-lader, bosch w5 bougies, speciale bougiekabels en nog een hele hoop. Na de wörthersee ga ik dan kijken voor een grouppe a, nokkenas, poellie, chip, grotere intercooler enzo. Zal mijn projectje hier dan ook eens posten ;)
-
..
Dus bij stionair zal de drukmeter waarschijnlijk geen -0,5 bar aangeven.
En dat was in de ogen van de vorige eigenaar uiteraard een goed teken. Meer druk ! -ja- -gert-