Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Der Ghopmeister op za, 11 jul 2009, 22:47:06
-
Is een bakrevisie zelf te doen of? Zo ja waar op te letten?
-
Tuurlijk kan jij dat ... -thumbsup-
-
:D mag het hopen! Als ik zo her en der rondkijk naar de prijzen van een reviesie -gert- volgens mij moet dat goedkoper kunnen :D
-
Tja persoonlijk laat ik dat soort dingen liever doen door iemand die er écht verstand van heeft. Vooral ook omdat er dan garantie op zit ;) Betaal je wel wat meer magoed weetje ook dat het fatsoendelijk gebeurd -thumbsup-
-
ken genoeg verhalen van mensen die het hebben laten doen en die maar terug bleven gaan met die bak omdat het achteraf dan niet goed gebeurd was ;) ok werd dan wel weer netjes op gelost maar je blijft dan wel aan het sleutelen etc en vaak was het dan ook nog eens niet goedkoop!
En heb een stiefpa die vroegâh 1e monteur was bij een garage en dus de oudere auto's wel kent :D En die dit nu ook al een aardig geinig blokje begint te vinden! hopelijk steek ik m niet teveel aan met het polo virus :D
-
Juiste meetgereedschap is nodig, lagers inmeten is nogal een precies karweitje.
Heb welles een bak losgehad hoor.....(1x samen met Serge synchromeshen vervangen, 1x alleen geopend)
leuke puzzel.......maar iedere keer zag ik er weer tegenop.......trek toch liever een blok los.
Ik kan je Frank aanbevelen: noemt zich op fora 'vwmk2driver',
z'n klusschuur is in Heerhugowaard.......helaas voor jouw beetje uit de buurt......
Nieuwe lagers, keerringen & pakkingen = vanaf 375/385 (weet precieze bedrag ff niet)
Alles wat je nog meer gedaan wil hebben, kost meer....heel simpel.
Maar de vanafprijs is al een aardig stuk goedkoper als bij bedrijven.
Heb 2 bakken bij h'm laten doen: die zijn gewoon goed
(er was twijfel bij de 1e, maar das vooralsnog onterecht: die bak draait nu z'n rondjes in me sedan)
-
hopelijk steek ik m niet teveel aan met het polo virus :D
want? dan krijg je ruzie met je ega?
-
@Ghop: vwmk2driver adverteerd op VF met bakrevisies en prijzen. Maar dat wist je vast al .... -blabla-
-
kan je een eindoverbrenging wel swappen zonder speciale tools?
-
Wellicht iets dichter in de buurt: ( Genderingen ) A&P metaalbewerking.
http://www.aenp.net/
Heeft mijn Golf 3 bak gereviverfd; scheelde bijna niets met de prijzen van vwmk2driver, en was voor mij een stuk dichterbij ( verschil in prijs was kleiner dan de brandstofprijs :) )
-
Wellicht iets dichter in de buurt: ( Genderingen ) A&P metaalbewerking.
http://www.aenp.net/
Top adres, die broers weten wel waar ze mee bezig zijn. Ook altijd wel leuk om te kijken wat voor crossauto's ze aan het opbouwen zijn.
-
Wellicht iets dichter in de buurt: ( Genderingen ) A&P metaalbewerking.
http://www.aenp.net/
Heeft mijn Golf 3 bak gereviverfd; scheelde bijna niets met de prijzen van vwmk2driver, en was voor mij een stuk dichterbij ( verschil in prijs was kleiner dan de brandstofprijs :) )
voor zo'n prijsje wil ik hem ook wel voor je verfen :D
je moet idd over het een en ander gereedschap beschikken. en zonder ervaring kom je met een haynes handboek erg ver.
het is wel te doen, maar is het vaak iets dat men laat doen omdat het nogal veel werk is, als eerste moet de bak er achterheen, daar houdt het bij de meesten al op :)
laat de crisis maar lekker uitbreken zodat we net als in het buitenland auto's met 5/6/7 ton reviseren (dat is pas monteurs werk) dat is beter dan die elektronica.. ow nou dwaal ik af :D
-
In gendringen (achterhoek) zit autobedrijf evers
zij zijn gespecialiseerd in het reviseren en aanpassen van vw bakken
hebben de 5 bak van mn zus toen helemeel gereviseerd (hebben het hele binnenwerk moeten vervangen ivm 400 km zonder olie) dit kwam toen op 550 euro in de btw..
-
bakkie is niet zo moeilijk
ben er mee eens dat je wel juiste gereedschap voor het grijpen heb en een pers met bij behorende gereedschap is ook altijd wel fijn om te hebben.
uit elkaar halen is een eitje. ik zorg er altijd voor dat ik alles op de juiste volgorde weg legt dan is het ook geen puzzel.
geconcentreerd blijven en je hoofd erbij houden. meer is niet nodig.
gr maikel
-
Vergeet vooral niet een handleiding bij de hand te hebben -naughty-
-
das dan € 1.38 per kilometer.
Das nog meer dan de kilometerheffing van Eurlings aargh.gif
:D :D :D
ik had er jammer genoeg nooit wat aan kunnen doen, auto net gekocht wist van een schakelprobleem, maar dat kwam van de koppeling vorige eigenaar vertelde wel dat ie de bak olie had laten verversen.... was dus alleen eraf laten lopen en er nooit meer in gegooid
-
Iemand al eens het lager van de 5e versnelling gewisseld?
De rode G40 maakt soms een fluitend geluid bij accelereren in de 5e versnelling.
Bij gas los en in de andere versnellingen is er niks aan de hand.
Is het lager vervangen altijd genoeg?
-
Welk lager is hét lager van de 5e versnelling? Dus het lager wat vervangen moet worden?
Is dat nummertje 12? (die btw hetzelfde is als een achterwiellager...)
(http://www.vagcat.com/p/B009/028100.png)
-
Nummer 25 is het naaldlager van de 5e versnelling, gaat vrij vaak stukknt -gert-
-
komt niet genoeg olie bij, en begint dan te gieren...
Ik heb ook nog een CEG bak liggen, waarvan dat lager en de synchroringen vervangen moeten worden.
-
@Ewout: -thumbsup-
Lagertje heb ik al, maar denk dat ik in eerste instantie de hele bak maar vervang, alhoewel dat ook altijd een gok is.
Heb 2 bakken liggen, maar daar heb ik zelf nooit mee gereden. -dunno-
Huidige bak mankeert wel meer aan: in vrijstand geen weerstand naar links en rechts en lichte lekkage bij flenskeerringen.
En de bak maakte na aankoop van de auto in de vrijstand vaak flink herrie (draaiend geluid), maar daar istie mee opgehouden -dunno-
@Martijn: synchro's van de 5e?
-
Ja, heb een bak gekocht die niet meer in de 5 ging. Synchroringen zijn versleten en er kwam ook minder dan 2 ltr. olie meer uit. De rest van de bak (1t/m4) ziet er wel fris uit, ik gok er op dat alleen de 5 te weinig olie gehad heeft en dat de rest nog wel in orde is.
Dennis; alle spul van de 5e versnelling is via het zwarte kapje te wisselen, ook het lager! Het werkt niet heel makkelijk, maar in principe hoeft de bak er niet eens uit. Als je bak al meer kuren heeft zou ik toch voor een andere bak gaan (zijn wel G40 bakken?).
-
Jep: 2xATV, 1x8S en 1xA(D)HD (met een tik).
-
Ook maar even verplaatst omdat het (nog) geen how-to is ;)
-
was het maar zo :)
Ik heb een CEG (versleten 5e) en een goede AHD liggen. AHD wil ik binnenkort achter de HK in de steilheck plaatsen. De CEG is een leer projectje.
-
Jep: 2xATV, 1x8S en 1xA(D)HD (met een tik).
Ik bedacht vanavond: in rijdende (lees: ingebouwde) vorm heb ik, behalve de AHD, bovenstaande bakken nog een keer. :)