Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: UrbanPolo op di, 14 jul 2009, 18:14:25
-
(http://img249.imageshack.us/img249/8847/camerafotos003.jpg)
Mijn probleem: het steekt wat te ver uit.
Nu ben ik op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
Ik zat al te denken aan kunstof kappen, weet iemand of er kunstof kappen zijn die wat verder uitsteken? Zodat de wielen niet meer zo ver uitsteken, zegmaar.
En uitrollen, dit is een redelijk ingrijpende operatie, maar is het ook echt zo moeilijk om te doen?
Weet iemand hier meer over te vertellen?
Met vriendelijke groet,
Michael
-
toch niet aangehouden hè -dunno-
tja. als ik eerlijk moet zijn vergeet je de eenvoudigste optie.
Pak gewoon twee velgjes en laat die iets minder verbreden. Dat doen de meesten. (of laat een strook uit de huidige velgen halen)
Uitrollen kan, maar dit is een behoorlijk eind, reken op nieuw spuitwerk en het laten doen. Daarnaast gaan de huidige kappen volgens mij nooit meer goed passen dus levert het vooral veel ellende op.
De eige kappen die me te binnen schieten die dit kunnen verhelpen zijn de plastic schalen die je op racepolo's zien.
\Niet echt de look war je voor gaat volgens mij en ook weer te breed dus dan moet je weer met je velgen aan de gang
Echt waar. Koop twee velgen. Laat ze oplassen zodat het precies past en je bent er. Rijdt meteen een stuk beter. de banden waarmee je stuurt moeten naar mijn mening niet te breed zijn.
-
Aangehouden, ja :(
Volgens die gasten mogen je wielen 0cm uitsteken, maar ik was in de veronderstelling dat je wielen 2,5cm uit mogen steken vanaf het verste punt van je wielkastrand?
Mischien dat ik wel opzoek ga naar andere velgen, 7 en 8 j ATS classics, of zo
Ik heb iig foto's gemaakt van hoe die vent meette, hij deed het met een wegmeetlint, totaal niet nauwkeurig dus, dus als het iets mag uitsteken maak ik nog een goede kans ook.
Kan je verbreed staal ook weer in laten korten? Dat zou ook wel helpen denkik.
-
30mm uitsteken mag, maar je komt in de knoei met je spoorbreedte:
die mag maar x% afwijken van typegoedkeuring.
Lokale wouten in Maarssen (niet mijn vrienden)? Of onderweg van/naar mivw zeker?
-
hmm....succes.
maar euh... gezien de looks inclusief dakrekje waar je voor gaat.
toch nog eens de suggestie: pas de huidige velgjes aan. scheelt ook nog eens kosten ten opzichte van een setje classics en is door een lasser (pak wel een met ervaring. die weten ze hier op het forum wel te vinden) in een uurtje of zo geregeld en dat kun je meteen aan de slag met plamuren schuren spuiten en er weer onder
-
Ach, v/d Mik zit hier om de hoek => Vinkeveen
-
Ach, v/d Mik zit hier om de hoek => Vinkeveen
yep, die naam klinkt bekend
-
Vroeger bestonden er voor een 86c verbredingen van RSL. Zagen er naar mijn mening niet mis uit. Eigenlijk wat in originele look, maar dan natuurlijk breder.
Maar of je daar nu nog kunt aangeraken? ??
Edit; Passen wielkast verbreders van een golf 1 eigenlijk niet?
-
@Sjon: KLPD, ze pakte me toen ik van Nieuwegein naar huis reed.
Mijn wielen steken 3 cm uit, volgens de regels zou dit dus mogen.
Morgen even langs het lokale bureau en laten zien en een verklaring laten maken waarin staat dat mijn wielen binnen die marge vallen.
Ik houdt jullie nog op de hoogte! :P
Oh, en mocht het niet mogen, dan is er een kans dat ik op 13 inch 7j Atiwe's ga rondkachelen met gepolijste rand en fluor roze hart, houdt jullie harten dus maar vast ;)
-
3 cm als totaal van beide zijden of 3 cm aan elke zijde? Volgens mij was het max 3 cm als som van beide zijden, but corrigeer me als ik de fout in ga hier.
-
Klopt, 3 cm totaal, dus 1,5 per kant ;)
-
er klopt hier iets niet!!!
op het volksforum word een audi 50 goedgekeurd met 7j en 8j... steekt meer uit dan 1,5cm en is via de rdw goedgekeurd -dunno-
weliswaar wat hoger geschroeft
7j classics rondom waren volgens de politie TE BREED...
en nu met 7 en 8j goedgekeurd bij het rdw
ik had zoiets; allemaal die disscussies over het uitsteken van wielen,
ik laat ze er lekker op zitten en ik zie wel waar het schip strant.
de classics steken PER KANT 28mm uit.
conclusie: 3cm per kant MAG! en dus NIET 3cm totaal (1.5cm per kant)!
even wachten tot ik de papieren per post terug krijg en dan kunnen we weer lekker 2 jaar hobbelen!!!!
groet frank.
-
Uit het wetboek:
Artikel 5.2.48
Personenauto’s mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren.
Onverminderd het bepaalde in het eerste lid moeten uitstekende delen van personenauto’s, die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.
Het bepaalde in het eerste lid en tweede lid is niet van toepassing op voertuigdelen die zich hoger dan 2,00 m boven het wegdek bevinden.
De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's:
- moeten goed zijn afgeschermd;
- mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;
- mogen niet aanlopen.
In de regel mogen ze dus uitsteken maar er mag geen profiel zichtbaar zijn! Moeilijk te beoordelen van de foto, maar volgens mij zit jij net goed. Let wel: spoorbreedte mag niet meer dan 2% toenemen en daar ga je fout ben ik bang..
-
De breedte van de velg zegt toch niks zonder de bijbehorende ET-waarde -gert-
In de regel mogen ze dus uitsteken maar er mag geen profiel zichtbaar zijn
Die wijsheid volg ik even niet helemaal geloof ik. En die 30 mm geldt over de totale breedte bij mijn weten, niet per kant. Maar daarvoor zou ik even in de jurisprudentie moeten duiken -lijntje-
-
Die wijsheid volg ik even niet helemaal geloof ik. En die 30 mm geldt over de totale breedte bij mijn weten, niet per kant. Maar daarvoor zou ik even in de jurisprudentie moeten duiken -lijntje-
Goh, niet voor het eerst dat een vrouw de mannenlogica niet volgt -nana-
Zie de foto in de openingspost. De band/velg steekt wel buiten de wielkast, maar omdat de band er "getrokken" opzit, valt het profiel nog binnen de wielkast. En voor de rest mogen de pro's jurisprudentie erbij halen, ik heb alleen een stukje wettekst erin gegooid ;)
-
Juist: De wet meestal is zo duidelijk dat je er jurisprudentie voor nodig hebt om te weten hoe je de tekst dient uit te leggen.. :(
Maar goed: als ik dat stukje proza lees van 'paarsegenesis' ( Artikel 5.2.48 ) dan lees ik: 30mm per kant.
De spoorbreedte is dan weer wel in % afwijking, dus delen over 2 zijden,.. misshcien dat dat de mix-up veroorzaakt?
Zou ook wel fijn zijn: aan 1 kant 30mm uitsteken, aan de andere kant niet ( scheve polo = standaard :) ) mag dus altijd..
-
@paarse: Het heeft ook niks met logica te maken, ik vroeg me alleen af hoe jij aan de wijsheid komt dat alleen het profiel niet mag uitsteken. Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord en ik schijn tot de "pro's" te behoren, maar ik ben nooit te oud om te leren, dus kom maar op! ;)
-
@paarse: Het heeft ook niks met logica te maken, ik vroeg me alleen af hoe jij aan de wijsheid komt dat alleen het profiel niet mag uitsteken. Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord en ik schijn tot de "pro's" te behoren, maar ik ben nooit te oud om te leren, dus kom maar op! ;)
Op basis van oude info :D.
Mijn vader zat tot ca. 15 jaar geleden bij de blauwe petten maffia en die meende zich te herinneren dat toendertijd er nooit en te nimmer profiel buiten de wielkast mocht komen. Ook heb ik het zelf vaker gelezen op i'net. Dus sorry, het is allemaal nog " van horen zeggen ". Ben zelf even aan het zoeken of ik het nog objectief kan staven d.m.v. wetteksten en/of jurisprudentie.
-
De laatste wegenverkeerswet is van 1994, dus wellicht is je info enigzins over datum ;)
-
1994 + 15 = 2009
Rekordc