Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Dennis op zo, 30 nov 2003, 22:05:00
-
2 vragen... ;)
Loopt de versnellingsbakolie eruit als ik de keerring van de schakelas vervang?
Gebruikte krukas, zonder problemen in een andere motor gebruiken?
-
1) de versnellingsbakolie zal er inderdaad uitlopen
2) volgens mij is dat met de krukas geen probleem
-
1) vast wel.. hoe hard is de vraag
2)Geen idee. Heb ooit van Marcel geleerd dat de lagerkapjes bij de kop moeten blijven.. nokkenas is wel universeel toepasbaar. Zo zal het dus ookwel zijn met de krukas: lagerkappen(met schaaltjes?) zul je wel bij onderblok moeten houden..
Ochja; krukas schijnt bij sommige kleinere motoren slechts 3 keer gelagerd te zijn geweest,. dus als je heel oud spul met nieuw gaan mixen??
-
vbak: beter eerst aftappen dus, keerring vervangen, en nieuwe olie drin..
krukas: zowieso worden er nieuwe lagerschalen gebruikt, moet geen probleem zijn met een nog niet ingesleten krukas..
Nog een vraag: piepende trommelremmen achter, kan dat te maken hebben met lekkende remcylinders?
-
wanneer piept ie? bij het indrukken en loslaten van het pedaal?
of tijdens het echte daadwerkelijke remmen?
-
Hij het intrappen van het pedaal...
Had het eerst bij het loslaten.
Nieuwe schoenen en alle veren en klemmetjes..
Toen was het even stil :)
Alleen bij het loshalen van de oude schoenen lekte er wel wat vloeistof uit de cylinders, dus of ze lek zijn? En dat ze daardoor weer piepen?
Heb al wel nieuwe cylinders gekocht...
-
Vervangen die handel. Als er remolie op de schoenen komt, kan je die ook weg pleuren!
En links en rechts altijd samen vervangen... Nog een hintje: laat de trommels ff uitdraaien, en koop daarna eventueel overmaatse schoenen
-
Overmaatse schoenen is niet echt nodig met die zelfstellende remzooi .. of je moet je trommels meer dan een mm uit laten draaien
Waarom laat je niet meteen ff de krukas "doen" ? Uitlaten wegen MET vliegwiel en koppeling erop .
Weet je meteen dat hij weer tiptop in orde is en er geen onbalans inzit .. en het scheelt je aanzienlijk in je koppel / znel op toeren zijn
Alleen nieuwe lagerschalen is als alleen nieuwe remblokken en niks met je oude schijven doen .
Kost een paar centen maar dan weet je iig dat het belangrijkste draaiende gedeelte het goed doet voorlopig